A 100 legnézettebb hazai weboldal

forrás: Prím Online, 2014. február 18. 12:11

Az ite.hu összeállította a száz legnézetebb hazai weboldal rangsorát, melyek naponta tizenhárom millió alkalommal látogatnak meg. A hírportálok, levelező szolgáltató és apróhirdető oldalak találhatóak a lista élén.

Az ite.hu online marketing hírportál elsőként állította össze azt a rangsort, amely a hazai weboldalakat látogatottság alapján rangsorolja. A lista a 2014. januári adatok alapján készült, a legtöbb esetben a nyilvános webauditok mért adatain alapul, de ezek hiányában becsült adatokat is felhasználtak a lista készítésénél.

 

Akadnak meglepetések

 

A hazai weboldalak igazi nyertesei a hírportálok és a női magazinok, amelyek igen nagy számban szerepelnek a listán, más kategória hasonló arányban nincs jelen a vezető oldalak között. Ennek ellenére vannak még olyan témák, amelyek többször előfordulnak a listán. Ezek a levelező, apróhirdető, vagy éppen blogoldalak, de képviselik magukat az időjárási, gazdasági és aukciós portálok is.

 

Akadnak igazi érdekességek is a listán. Meglepően jól szerepelnek a trash oldalak, amelyek a fiatal korosztály szolgálják ki, igénytelen humorral és érdekesség a gyakorikerdesek.hu vezető helye is.

 

A hazaiak kevésbé érvényesülnek

 

A listában nem szerepelnek a nemzetközi oldalak, így a Google, Facebook, Youtube, mivel a cél elsődlegesen a hazai weboldalak rangsorának összeállítása volt. Talán ennek tudható be, hogy az egyébkén igen nagy forgalmat lebonyolító közösségi, vagy éppen erotikus oldalak alig vannak jelen a listán. Ezt a piacot ugyanis a nagy nemzetközi oldalak jórészt lefedik, így a hazai portálok kevésbé tudnak érvényesülni.

 

A lista nem csak látogatottsági, hanem egyéb adatokat is tartalmaz, így például a keresőoptimalizálásban fontos szerepet játszó PageRank, Domain Authority adatokat is, amely egy-egy oldal linkerejét mutatja.

 

Tény, hogy a vezető oldalak erős linkháttérrel rendelkeznek, néhány példa jól mutatja, hogy egyedi és jól célzott tartalommal, vagy a közösségi média ügyes használatával még ma is be lehet törni a piacvezetők közé. Jó példa erre a hir.ma, ami alig hároméves múltjával befért a listára, vagy éppen az új apróhirdető oldalak, amelyeket a reklámkampány röpített az lista élére.

 

A kereskedelmi célú oldalakon túl jó néhány szolgáltató és kormányzati oldal is felfért a listára. Ilyenek a MÁV honlapja, a kormányzati portál, de kakukktojásnak számíthatnak a telefontársaságok és bankok weboldalai is.

 

A teljes lista kiegészítő adatokkal az ite.hu oldalán elérhető.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A kisvállalkozásoknak is egyre biztonságosabb a felhő

A hálózati kommunikációs gyártó Zyxel bejelentette a Nebula Felhő Hálózati Megoldás legújabb frissítését. A tajvani központú vállalat ezzel az iparágban elsőként DPPSK funkciót kínál a biztonságosabb vezeték nélküli hálózatokhoz a KKV-k számára, akik így felhőből vezérelhető hálózati szolgáltatásokat is képesek nyújtani a Nebulán keresztül.

2020. július 4. 16:14

Új Webex fejlesztésekkel támogatja a Cisco a távmunkát és a visszatérést az irodákba

A távoli munkavégzést támogató biztonságos együttműködési megoldások az elmúlt időszakban kiemelten fontossá váltak – nemcsak az IT-vezetők számára. A Cisco piacvezető együttműködési megoldása, a Webex idén áprilisban félmilliárd bejelentkezést regisztrált, a résztvevők pedig összesen 25 milliárd percet töltöttek a platformon. Ez a megszokott forgalom háromszorosa volt. 

2020. július 4. 14:25

20%-kal nőtt a televíziók átlagos képátmérője az elmúlt öt évben

A háztartásokban világszerte egyre nagyobb televíziók jelennek meg, az átlagos méret az elmúlt öt évben 40-ről közel 48 colosra nőtt* , ez pedig a magyar otthonokban is meglátszik. Legyen szó régi eszközök cseréjéről, az első okostévéről, vagy a család harmadik készülékéről, a hazai felhasználók 73 százaléka számára fontos a képátmérő egy új tévé vásárlásakor, így a használatban lévő készülékek több mint egy harmada 43 colosnál is nagyobb, négyötöde pedig 5 évnél fiatalabb. 

2020. július 4. 11:48

Tovább nőtt a Huawei márkaértéke

A Huawei a tavalyi évhez képest két helyet javítva az előkelő 45. helyen végzett a BrandZ idei Top 100-as listáján. A cég zsinórban ötödik alkalommal kapott helyet a legértékesebb nemzetközi márkákat felvonultató rangsorban, márkaértéke kilenc százalékkal, 29,4 milliárd USD-re nőtt az elmúlt egy évben. 

2020. július 4. 10:01

Új kutatás-fejlesztési központot hoz létre a HMD Global Finnországban

Az új csúcsszínvonalú Kutatási Központ létrejöttével csapatot is bővít a Nokia telefonok otthona. A HMD Global megbízható, biztonságos mobilszolgáltatásai még jobbak lesznek.

2020. július 3. 20:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53

Új funkcióval bővült a WIWE

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

2020. április 29. 17:15
online sportfogadás