A Facebook megvette a WhatsAppot
A Facebook eddigi legnagyobb felvásárlását hajtotta végre: megvette a WhatsAppot. Az Instagramhoz képest 16-szor nagyobb összeget fizetett a szolgáltatásért.
19 milliárd dollárért vásárolta meg a Zuckerberg-birodalom a WhatsApp üzenetküldő szolgáltatást, melyből 4 millió dollárt készpénzben, 12 milliárdot részvényekben fizettek ki. A további 3 milliárd egy részvénycsomagot takar, melyhez a korábbi tulajdonosok a felvásárlás befejeztével jutnak majd hozzá.
Mark Zuckerberg elmondta, hogy a WhatsApp az egyetlen olyan széles körben használt alkalmazás, ahol nagyobb az elköteleződés, mint saját szolgáltatásában, és az emberek nagyobb százaléka használja naponta, mint a Facebookot. Ezért érdemes volt inkább kiiktatni a konkurenciát, és előnyükre kovácsolni az app népszerűségét.
Jelenleg a WhatsAppnak 450 millió aktív felhasználója van (havi szinten), Zuckerberg azonban reméli, hogy a következő néhány évben ezt sikerült 1 milliárdra feltornászniuk.
A szolgáltatásnak többféle változata van régiókat tekintve is. Indiában például hagyományos (feauture) telefonokra is elérhető, mint például a Nokia Asha készülékekre. A szolgáltatás első körben ingyenesen használható, egy év után kell csak fizetni 99 centet évente. Ám az sem egy hatalmas összeg, tekintve, hogy bárkivel ingyen kapcsolatba léphetünk, aki szintén használja az appot.
Zuckerberg úgy nyilatkozott a felvásárlással kapcsolatban még, hogy a mostani beruházás illeszkedik a Facebook küldetéséhez az internet.org kampány kapcsán. A Facebook feje arra törekszik, hogy a világ nagy részén biztosított legyen az internet-ellátottság, mert a kapcsolattartás mindenkit megillető jog.
Azt is hozzátette, hogy a WhatsAppal nem a Facebook Messengert kívánják helyettesíteni, hiszen mindkét szolgáltatás másfajta helyzetekben használják az emberek.
Forrás: Mashable.com
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple és a Google küzd a Flappy Bird klónok ellen
- Eladták a Vibert
- Januárban több mint 10 millió androidos alkalmazást azonosítottak
- A Windows teret engedne az Android alkalmazásoknak
- Tíz nap alatt közel 9000 háztartás választotta az Xprime szolgáltatást
- Átalakul a Twitter
- Ismét lesz BeeSmarter csapatverseny
- A Facebook adminok „lelepleződnek”
- A SEA szülinapi ajándéka a Facebooknak
- MIXELEK – a Cartoon Network és A LEGO közös terméke
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Httpool by Aleph lett a Microsoft Advertising közép- és kelet-európai képviselője
A Httpool by Aleph, a világ egyik vezető digitális hirdetésekkel foglalkozó vállalata képviseli mostantól a Microsoft Advertising-ot 23 közép- és kelet-európai országban*, köztük Magyarországon is. A cég a Microsoft Advertising kampányainak kezeléséért lesz felelős kereső, felhasználói és vásárlási termékeken keresztül.
2023-ban immár 22. alkalommal indul 'Az Év Honlapja' pályázat!
Augusztus 14-én immár 22. alkalommal indul útjára Magyarország legnagyobb digitális marketingkommunikációs pályázata. ’Az Év Honlapja’ izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban a legújabb honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hozták létre. Ha büszkén állsz egy újító szellemiségű honlap vagy applikáció mögött, akkor ez a lehetőség neked szól! Ne feledd augusztusban 20% Early Bird kedvezménnyel pályázhatsz!.
A Magyar Telekom 2023. második negyedéves és első féléves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2023. második negyedévére és első félévére vonatkozó, az EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Idén is csúcspontszámokkal lehetett bekerülni a Corvinusra
Továbbra is a legjobb képességű hallgatók választják a Corvinust, a legkeresettebb alapszakokhoz még a tavalyinál is magasabb pontszám volt szükséges a bejutáshoz: a csúcsot az angol nyelvű nemzetközi gazdálkodás alapszak jelentette 480 ponttal. 14 százalékponttal nőtt az angol nyelvű képzésre felvett magyar hallgatók létszáma, így a most induló évfolyam csaknem fele már angolul teljesíti tanulmányait.
Az ESET jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy a vállalatok a hackerek előtt járhassanak
A világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata, az ESET bejelentette, hogy hamarosan elérhetővé válik az ESET PROTECT kiberbiztonsági platform új funkciója. A fejlesztés célja, hogy világszerte megoldást kínáljon a vállalatok aktuális és jövőbeli, digitális biztonsági kihívásaira.