Mobilalkalmazással a mentésben
A Synaptel fejlesztette a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-válaszadási rendszerét
A Telenor és a Magyar Vöröskereszt együttműködésének újabb mérföldkövéhez érkezett. Sajtótájékoztatón számoltak be az új, Synaptel Kft. által fejlesztett mobilalkalmazásról, melynek köszönhetően sokkal egyszerűbbé válik a mentési munka katasztrófahelyzetekben.
A Magyar Vöröskereszt székházában ma árvízkészültség volt. Nem kell rosszra gondolni, ugyanis csak egy mesterségesen előidézett árvízhelyzet keretében mutatták be, mit tud az új megoldás, melyet a Synaptel Kft. fejlesztett a Magyar Vöröskereszt számára. A szervezet munkatársai és önkéntesei illusztráltak egy árvízi katasztrófahelyzetet.
A hazai mobilszolgáltató és a szervezet együttműködése 2013-ig nyúlik vissza, azóta a Telenor telekommunikációs fronton segíti a katasztrófahelyzetben a munkát. Ám, mindig van hova fejlődni, ugyanis a korábbi papíralapú adatkezelést egy hazánkban egyedülálló mobilalkalmazás váltja fel.
A papír a múlté
Az app a Munkaerő Irányítási alkalmazás nevet viseli: már ebből sejthető, hogy szinte minden lényeges területen segíti a szervezet munkáját, legyen szó önkéntesekről, munkatársakról. A rendszer segítségével bármilyen információ könnyen rögzíthető és továbbítható, ezt a mai előidézett katasztrófahelyzetben is szemléltették, ahol a laikusok számára is egyértelművé vált, hogy van létjogosultsága egy ilyen gyors, egyszerű megoldásnak.
Nincs többé elázott, sáros papír, keveredés, végeláthatatlan adathalmaz, minden egy helyen, egy rendszerben tárolható: űrlapok, hangfelvételek, fotók egyaránt. Az app egy központi szerverrel tart kapcsolatot, és mindent rögtön oda továbbít. Így, ha időközben bármi történik a telefonnal vagy táblagéppel, az adatok akkor sem vesznek el.
Az alkalmazás nagy előnye még, hogy az adatokat a központ azonnal feldolgozza (mentési, kárfelmérési, segélyezési információk), és a helyszínen dolgozó kollégákat gyorsan és folyamatosan tájékoztatja. A megoldás tehát nem csak környezetkímélő, de hatékony is. A munkafolyamatok felgyorsulnak, és sokkal egységesebbé válik az adatfolyam is.
Telenor a mentés szolgálatában
A közös együttműködés tavaly kezdődött, és úgy tűnik, nem csak hogy hosszú távú lesz, de egyre gyümölcsözőbb is. A Telenor eddig a szervezet számára nemcsak biztosította, hogy a mentési folyamatokat segítve saját munkatársaiból szervez önkéntes csapatot, hanem a mobilhálózat kapacitását is növeli, ha erre szükség van.
A mobilszolgáltató emellett egy ingyenes hívható adománykezelő vonal kialakításában is segített a vöröskeresztnek. Mindehhez csatlakozik most be az új mobilapp, melynek létjogosultsága csak a Telenor mobilhálózatának köszönhető.
Itt azonban nem ér véget a történet, ugyanis a Telenor még új eszközöket és mobilinternetet is biztosított a munkatársaknak. A katasztrófahelyzetekhez igazodva a repertoárban víz- és porálló okostelefonok, notebookok és táblagépek is szerepelnek.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmazásvásárlás mobilegyenlegre, elsőként a Telenornál
- Pénzbeli adományozás a Telenor ADDODA okostelefon alkalmazással
- Voks ’14: közvéleménykutató mobilalkalmazás
- Jelentős látásjavulás érhető el az új mobilapplikációval
- Google Glass és Galaxy S5 az Okostelefon Akadémián
- Hazai találmány az első Mastercard integrációjú digitális pénztárca
- Az MWC-n mutatkozott be a Vodafone hordozható bázisállomása
- A Fuji Xerox elindította SkyDesk Projects alkalmazását
- Mobilalkalmazások: kik a legaktívabbak?
- A Facebook-felvásárlás után több órára leállt a WhatsApp
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Httpool by Aleph lett a Microsoft Advertising közép- és kelet-európai képviselője
A Httpool by Aleph, a világ egyik vezető digitális hirdetésekkel foglalkozó vállalata képviseli mostantól a Microsoft Advertising-ot 23 közép- és kelet-európai országban*, köztük Magyarországon is. A cég a Microsoft Advertising kampányainak kezeléséért lesz felelős kereső, felhasználói és vásárlási termékeken keresztül.
2023-ban immár 22. alkalommal indul 'Az Év Honlapja' pályázat!
Augusztus 14-én immár 22. alkalommal indul útjára Magyarország legnagyobb digitális marketingkommunikációs pályázata. ’Az Év Honlapja’ izgalmas lehetőséget kínál mindazoknak, akik az elmúlt időszakban a legújabb honlapokat, applikációkat, digitális és technológiai megoldásokat hozták létre. Ha büszkén állsz egy újító szellemiségű honlap vagy applikáció mögött, akkor ez a lehetőség neked szól! Ne feledd augusztusban 20% Early Bird kedvezménnyel pályázhatsz!.
A Magyar Telekom 2023. második negyedéves és első féléves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2023. második negyedévére és első félévére vonatkozó, az EU által befogadott Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Idén is csúcspontszámokkal lehetett bekerülni a Corvinusra
Továbbra is a legjobb képességű hallgatók választják a Corvinust, a legkeresettebb alapszakokhoz még a tavalyinál is magasabb pontszám volt szükséges a bejutáshoz: a csúcsot az angol nyelvű nemzetközi gazdálkodás alapszak jelentette 480 ponttal. 14 százalékponttal nőtt az angol nyelvű képzésre felvett magyar hallgatók létszáma, így a most induló évfolyam csaknem fele már angolul teljesíti tanulmányait.
Az ESET jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy a vállalatok a hackerek előtt járhassanak
A világ egyik vezető kiberbiztonsági vállalata, az ESET bejelentette, hogy hamarosan elérhetővé válik az ESET PROTECT kiberbiztonsági platform új funkciója. A fejlesztés célja, hogy világszerte megoldást kínáljon a vállalatok aktuális és jövőbeli, digitális biztonsági kihívásaira.