A Műegyetem végzettjei továbbra is kedvező helyzetben vannak
A Műegyetemen 2012-ben végzettek körében fél-egy évvel a diplomaszerzést követően a foglalkoztatottak aránya 69,4%, a munkanélküliek aránya 3,6%. A 2010-ben végzettek foglalkoztatottsági aránya nőtt. A munkanélküli státuszban lévők aránya jelentősen csökkent, 5,8%-ról 1,8%-ra, és ez jelentősen kisebb mint az egyetemi végzettségűek országos munkanélküliségi rátája.
A felmérés a TÁMOP 4.1.1-08/2/KMR-2009-0015 azonosítószámú pályázat keretében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Diákközpont gondozásában az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. (Educatio) által készített módszertan betartása mellett az általuk megadott központi kérdőívre támaszkodva valósult meg 2013 tavaszán-nyarán.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ericsson is beszáll a startup utánpótlásba
- Szakmai kihívásokkal és képzéssel tarthatók itthon az informatikusok
- Elektronikus képzési portál segíti a fiatal munkakeresőket
- Pályázatot hirdet a Műszaki Egyetem űrtechnológiai fejlesztési ötletekre
- Innovatív és kreatív hallgatókat díjaznak a Műegyetemen
- Tudományos konferencia fúziós erőművekről, a botnetről, járműipari fejlesztésekről a BME-n
- Stratégiai megállapodás a Siemens és a BME között
- Országos Ethical Hacking képzés diákoknak
- BME - NISZ együttműködési megállapodás
- Harminc magyar egyetemista kapott Huawei-ösztöndíjat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új szerepköréhez jobban illő névre vált az IVSZ
Nevének megújításáról döntött az IVSZ június 7-én megtartott éves közgyűlésén a szervezet tagsága: a korábbi Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) helyett IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége néven folytatja működését a szakmai szervezet. A névváltást az indokolja, hogy napjainkban a digitalizáció a gazdaság minden szegletét áthatja, nem csak az informatikai, távközlési és elektronikai vállalatoknál fontos tényező. A közgyűlésen a 13 fős elnökség 7 pozíciójáról is szavaztak: az IVSZ elnöke újabb három évre dr. Vinnai Balázs lett.
Értékké válik a személyes adat a vásárlók számára
Az online megoldások térnyerése tudatosabbá tette a vásárlókat, akik ma már legszívesebben csak akkor adnák meg a személyes adataikat, ha valódi kedvezményeket kapnak cserébe – derül ki az EY 21.000 fogyasztó körében végzett nemzetközi felméréséből.