Milyen a hazai online vásárló?

A Lealkudtuk felmérése szerint a bizalom már alapvető

Czipperer Dia, 2014. április 22. 14:19

Egy újabb hazai felmérés készült arról, mire vágynak a hazai online vásárlók. A Lealkudtuk kutatása azt igazolja, hogy ma már nem a bizalom a legfontosabb a vásárlók számára, a TOP 5 utolsó helyén áll.

A Lealkudtuk 3000 főt kérdezett meg legújabb felmérésében, ahol arra volt kíváncsi, hogy mi a legfontosabb a netes vásárlók számára. Úgy tűnik, ma már nem a bizalom számít, a vevőknek kialakultak már a vásárlási szokásai, és a számukra megfelelő csatornákat is megtalálták már.

 

Az idősek is aktívak

 

A kutatásból kiderül, hogy az idősebb generáció (55 év felettiek) is egyre aktívabb az online vásárlás terén, ám a fiatalokkal ellentétben nem a virtuális piactereken böngésznek leginkább, hanem inkább e-kereskedőktől vásárolnak szívesen (87%).

 

Nő a mobilvásárlók száma

 

A mobil jelenlét is egyre meghatározóbb lesz, sokan már útközben intézik vásárlásaikat. A megkérdezett 35,2%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben előfordult vele, hogy okostelefonján válaszott ki és rendelt meg valamit a neten.

 

Ez annak tükrében nem is meglepő, hogy sokan (40%) a kényelmet jelölte meg számára legfontosabb tényezőnek, amelybe az is beletartozik, hogy gyorsan, egyszerűen tudnak megrendelni egy terméket például mobileszközről is, legyenek éppen akkor bárhol. Ezért a webáruházaknak, piactereknek is fontos, hogy oldalaikat mobilra optimalizálják, és átláthatóvá, egyszerűvé tegyék, hiszen úgy tűnik, erre „harapnak” a magyar fogyasztók.

 

Bár a bizalom a lista végére került – mindössze 6% számára a legmeghatározóbb -, ez nem korhoz köthető tényező. Ahogy Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója is kiemelte, sokan azt gondolják, az emberek az idő előrehaladtával egyre bizalmatlanabbak, és főként az idősebb korosztályra jellemző ez a magatartás. Ám, ez a valóságban nem így van, sokkal inkább az iskolázottsággal függ össze. „A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz. Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul”.

 

Itt az áru, hol az akció?

 

A felmérés során az is kiderült, hogy az emberek tudatosan követik a különféle akciókat, és mindezt nem feltétlenül az anyagi helyzet függvényében teszik, hanem azért, mert vásárlásaikban a tudatosságot keresik. A megkérdezettek 66%-a figyeli rendszeresen a különféle leértékeléseket, ám arra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy az ár ne menjen a minőség rovására.

 

Fontos a márka

 

Az emberek 71%-a számára fontos a termék márkája: úgy gondolják, a márkás termékek minősége jobb. Jellemzően a férfiak hajlamosak ezt vallani (74%), de a nők tekintetében is (70%) többen vélekednek hasonlóan. Itt nem figyelhető meg semmilyen kor vagy iskolázottság szerinti megoszlás, egyszerűen a márhahűségen illetve –ismertségen alapul a döntés.

 

Utazni jó

 

A Lealkudtuk oldalá vásárlók körében nagyon népszerűek a különféle utazási ajánlatok, sokan választanak kedvezményes utakat illetve wellness hétvégéket. A második helyen a különféle műszaki cikkek állnak, a különféle háztartási cikkek pedig csak a dobogó harmadik helyén állnak.

 

Képek: inspiringimpact.org, techi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Családbarát vállalatként ismerték el a Microsoft Magyarországot

A munka és a családi élet összeegyeztetésének jó gyakorlatait díjazó elismerést a Microsoft Magyarország is kiérdemelte azzal, hogy munkatársainak a lehető legrugalmasabb munkavégzés lehetőségét biztosítja és minden munkatársának lehetővé teszi, hogy maximális mértékben kivegye a részét a családi életből. Több mint száz jelentkező közül 39 cég nyerte el idén Családbarát Vállalat címet.

2020. november 25. 16:28

XPLORA eSIM okosóra megoldás gyermekeknek

Az első út egyedül, mégis szülői felügyelettel és az első önálló lépések a digitális világban – mindezt együtt nyújtja a Telekom kínálatában elérhető XPLORA okosóra. Hanghívás, illetve fogadás, GPS-nyomkövetés egy okostelefonos alkalmazás és egy vagány, kamerás okosóra segítségével, hogy a szülők jogos biztonságigénye ne korlátozza a gyerekeket a világ felfedezésében, valamint az élmények megosztásában.  

2020. november 25. 14:56

Újabb hazai egyetemmel bővíti oktatási együttműködéseit a Huawei

Közös, akkreditált, infokommunikációs és távközlési kurzusok indításáról írt alá megállapodást az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies Hungary. Az új együttműködés része az egyetem és a világ egyik legnagyobb technológiai cége között 2018 óta fennálló stratégiai megállapodásnak. 

2020. november 25. 13:34

A Check Point Software cyber-biztonsági előjelzései 2021-re

Még több COVID-19 támadás, kártékony programok és cyber-konfliktusok, az 5G és az IoT terjedésével kapcsolatos új veszélyek – a következő 12 hónapban ezek vezetik a szervezetek biztonsági programjának toplistáját.

2020. november 25. 12:10

November 30-tól kapható Magyarországon a Huawei Mate 40 Pro

November végétől – néhány Európai ország mellett – Magyarországon is kapható lesz limitált darabszámban a Huawei októberben bemutatott csúcskészüléke, a Huawei Mate 40 Pro. A vállalat aktuális zászlóshajó készülékét a világon elsőként egy 5 nanométeres technológiára épülő, egylapkás 5G chip hajtja. A Mate 40 Pro kiemelkedő kamerarendszerét pedig bemutatását követően a független nemzetközi portál, a DxOmark a piacon elérhető termékek közül a legjobbnak értékelte. A készülék november 30-tól limitált számban a nagyobb Telekom üzletekben, valamint a Huawei Pop-Up Store Arena Mallban érhető el 449.990 forintos ajánlott bruttó fogyasztói áron fekete és ezüst színekben.

2020. november 25. 10:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

2020. november 2. 10:45
online sportfogadás