Milyen a hazai online vásárló?

A Lealkudtuk felmérése szerint a bizalom már alapvető

Czipperer Dia, 2014. április 22. 14:19

Egy újabb hazai felmérés készült arról, mire vágynak a hazai online vásárlók. A Lealkudtuk kutatása azt igazolja, hogy ma már nem a bizalom a legfontosabb a vásárlók számára, a TOP 5 utolsó helyén áll.

A Lealkudtuk 3000 főt kérdezett meg legújabb felmérésében, ahol arra volt kíváncsi, hogy mi a legfontosabb a netes vásárlók számára. Úgy tűnik, ma már nem a bizalom számít, a vevőknek kialakultak már a vásárlási szokásai, és a számukra megfelelő csatornákat is megtalálták már.

 

Az idősek is aktívak

 

A kutatásból kiderül, hogy az idősebb generáció (55 év felettiek) is egyre aktívabb az online vásárlás terén, ám a fiatalokkal ellentétben nem a virtuális piactereken böngésznek leginkább, hanem inkább e-kereskedőktől vásárolnak szívesen (87%).

 

Nő a mobilvásárlók száma

 

A mobil jelenlét is egyre meghatározóbb lesz, sokan már útközben intézik vásárlásaikat. A megkérdezett 35,2%-a nyilatkozott úgy, hogy az elmúlt fél évben előfordult vele, hogy okostelefonján válaszott ki és rendelt meg valamit a neten.

 

Ez annak tükrében nem is meglepő, hogy sokan (40%) a kényelmet jelölte meg számára legfontosabb tényezőnek, amelybe az is beletartozik, hogy gyorsan, egyszerűen tudnak megrendelni egy terméket például mobileszközről is, legyenek éppen akkor bárhol. Ezért a webáruházaknak, piactereknek is fontos, hogy oldalaikat mobilra optimalizálják, és átláthatóvá, egyszerűvé tegyék, hiszen úgy tűnik, erre „harapnak” a magyar fogyasztók.

 

Bár a bizalom a lista végére került – mindössze 6% számára a legmeghatározóbb -, ez nem korhoz köthető tényező. Ahogy Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletágágának igazgatója is kiemelte, sokan azt gondolják, az emberek az idő előrehaladtával egyre bizalmatlanabbak, és főként az idősebb korosztályra jellemző ez a magatartás. Ám, ez a valóságban nem így van, sokkal inkább az iskolázottsággal függ össze. „A diplomások alig 4 százaléka érzi fontos kérdésnek ezt, míg a szakmunkásképzőt végzettek esetében inkább áll közelebb a 10 százalékhoz. Az életkor inkább az internetezési szokásokat befolyásolja: megkérdezettek közül a 26 év alattiak több mint 80 százaléka szörföl naponta több órát, míg az 55 év felettiek esetében ez 50 százalék körül alakul”.

 

Itt az áru, hol az akció?

 

A felmérés során az is kiderült, hogy az emberek tudatosan követik a különféle akciókat, és mindezt nem feltétlenül az anyagi helyzet függvényében teszik, hanem azért, mert vásárlásaikban a tudatosságot keresik. A megkérdezettek 66%-a figyeli rendszeresen a különféle leértékeléseket, ám arra is nagy hangsúlyt helyeznek, hogy az ár ne menjen a minőség rovására.

 

Fontos a márka

 

Az emberek 71%-a számára fontos a termék márkája: úgy gondolják, a márkás termékek minősége jobb. Jellemzően a férfiak hajlamosak ezt vallani (74%), de a nők tekintetében is (70%) többen vélekednek hasonlóan. Itt nem figyelhető meg semmilyen kor vagy iskolázottság szerinti megoszlás, egyszerűen a márhahűségen illetve –ismertségen alapul a döntés.

 

Utazni jó

 

A Lealkudtuk oldalá vásárlók körében nagyon népszerűek a különféle utazási ajánlatok, sokan választanak kedvezményes utakat illetve wellness hétvégéket. A második helyen a különféle műszaki cikkek állnak, a különféle háztartási cikkek pedig csak a dobogó harmadik helyén állnak.

 

Képek: inspiringimpact.org, techi.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Minden várakozást felülmúlt a hazai e-kereskedelem növekedése

Egyre több felmérés és tanulmány támasztja alá, hogy az e-kereskedelem 2020-ban robbanásszerű növekedésen ment keresztül. A Retargeting.Biz online marketing automatizációs szoftvercég magyarországi vezetője, Nótin Szabolcs szerint a növekedés bár megtörhetetlen, a vírus enyhülésével valamelyest lassulni fog 2021-ben és az azt követő években. 

2021. május 6. 17:14

Ötmillió euróra pályázhatnak a magyar gyártóipari vállalkozások

Az Európai Innovációs és Technológiai Intézet gyártástechnológiai innovációkat támogató szervezete, a hazánkban is jelenlévő EIT Manufacturing idén is elindítja regionális innovációs programját, a RIS-t (Regional Innovation Scheme). Ennek célja a termelő vállalatok innovációs képességének növelése és ezzel új iparágak, munkahelyek teremtése. 2021-ben összesen ötmillió euró támogatásra pályázhatnak a magyar, illetve további 17 európai ország vállalkozásai, szervezetei, intézményei ebben a programban.

2021. május 6. 15:38

Bünteti a problémás webshopokat az NMHH és a Nébih

Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, melyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra. A csalók ellen a hatóságok közti összefogással lehet a legeredményesebben fellépni, így ezen összehangolt munka érdekében együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). 

2021. május 6. 14:11

A számítógépes jelszavak világnapja

Minden évben, május első csütörtökén tartjuk a számítógépes jelszavak világnapját, amely egyben remek apropó arra, hogy beszéljünk erről a fontos témáról.

2021. május 6. 12:40

4 hasznos tipp az SAP-alkalmazások modernizálásához

Számos vállalat közelebbi vagy távolabbi tervei között szerepel az S/4 HANA rendszerre való átállás, ami hatékonyabb működést és döntéshozatali lehetőségeket biztosít. A modernizálás azonban összetett és kihívásokkal járó feladat, ezért gondos tervezést és előkészületeket igényel. A Micro Focus szakértői szerint alapos, előzetes ellenőrzéssel és teszteléssel biztosíthatják a szervezetek, hogy zökkenőmentes legyen a modernizáció.

2021. május 6. 11:25

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35