Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
Megállíthatatlan a „Z generációs” médiatechnológiák forradalma
A digitális eszközök és médiatechnológiák megváltoztatják életünket. A hagyományos televíziózás és a nyomtatott sajtó a helyét keresi az új világban, vagy a túlélésért küzd, a „Z generációs” kütyük és alkalmazások törnek előre a médiahasználatban és meghatározzák fogyasztási szokásainkat is. Ki nyeri meg a háborút? Mit nézünk mobilunkon? Mit árul el rólunk a digitális lábnyomunk? Melyik mobil operációs rendszer lesz a győztes? Hogyan gazdagodhatunk meg a Youtube-on? Ilyen kérdésekre is keresi a válaszokat az idén tizenkilencedik alkalommal megrendezendő Media Hungary.
A „Z generációs” technológiák forradalma óriási kihívások elé állítja a hagyományos televíziót, és a nyomtatott lapokat, melyek csak teljesen új szolgáltatások és üzleti modellek bevezetésével élhetik túl a digitális vihart. A 2014. május 13–14-én Siófokon megrendezésre kerülő Media Hungary komplex képet ad a hagyományos média és az újgenerációs médiahasználat jelenéről és jövőjéről.
Az idei Media Hungary konferencián több mint 200 hazai és külföldi szakértő tart előadást, vagy vesz részt fórumbeszélgetéseken az iparágat érintő aktualitások kapcsán. A kétnapos rendezvényre több mint 1300 látogatót várnak a szervezők.
Már levegőt is okoseszközön veszünk
Az ország több mint fele rendszeresen internetezik, szinte mindenkinél ott a mobil, majd 5 millióan használják a közösségi médiát. Egyre többen már csak háttérzajnak kapcsolják be a tévét és közben akár egyszerre több okoseszközzel is a neten szörfölnek, lájkolnak, csetelnek, híreket olvasnak vagy éppen videókat néznek. Egyértelművé vált, hogy a tartalomszolgáltatás jelenlegi és jövőbeli elsődleges platformját az internet, illetve a mobil- és okoseszközök jelentik. A Media Hungary mélységében tárja fel, hogy melyek a mobilpiac legfontosabb trendjei, milyen üzleti modellek alakultak ki és miből generálódnak a bevételek. Az eseményen iparági szakértőktől továbbá arra is választ kaphatunk, hogy hogyan áll jelenleg az operációs rendszerek versenye, és milyen platformokat preferálnak a tartalomszolgáltatók.
A „holtidő médiája”, avagy mit babrálsz a mobilodon?
Egy másik izgalmas téma a „holtidő médiája” azaz, hogy tartalomfejlesztési szempontból hogyan lehet kihasználni azt a jelenséget, hogy az okoseszközökkel felszerelt felhasználó, amint minimális holtideje adódik, azonnal a mobilját vagy tabletjét kezdi el nyomkodni utazás közben, vagy ha bárhol várakoznia kell. Vajon csak a játékoknak és a híreknek van esélyük a holtidőben a figyelem lekötésére, vagy más tartalmak és alkalmazások is labdába rúghatnak?
Big Data: tudom mit ennél jövő nyáron
A nagy szupermarketek pénztári és készletnyilvántartó rendszereiben felhalmozódott irgalmatlan mennyiségű adatból precízen modellezhető, hogy aki egy bizonyos fajta kenyeret vásárol, az milyen margarint szeretne rákenni. Ahogy az is, hogy mekkora csomagkedvezményt kell adni e két termékre ahhoz, hogy a vásárló mindjárt kettőt vegyen belőlük. A konferencián kiderül, hogy hogyan jelenik meg a „big data” a hirdetések tervezésében, a reklámeszközök és csatornák megválasztásában.
Gazdagodj meg a YouTube-on!
Egyre több hír röppen fel arról, hogy a YouTube-ra feltöltött, nagy nézettséget elérő videók viszonylag szép summát is hoznak a készítőiknek. Ezt a is kivesézi az idei Media Hungary két olyan hazai vállalkozás szemüvegén át, melyek életében gyökeres fordulatot jelentett megjelenésük a videómegosztó oldalon.
Mutasd a lábnyomod, megmondom ki vagy!
Munkahelyi megítélésünk szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tartalmakkal van tele közösségi médiás üzenőfalunk, mit osztunk meg, mit lájkolunk. Minden munkatárs hagy maga után digitális lábnyomot. A közösségi médiából rengeteg olyan dolgot is megtudhatunk kollégáinkról, amit egyébként nem. Csapda ez vagy lehetőség? Hogyan használják például a HR szakemberek a közösségi szájtokat?
Kapcsolódó cikkek
- Akkor most mi van jogilag a kommentekkel?
- A megbízható szállítás fontosabb a vaterázóknak, mint a gyorsaság
- A magyarok negyede vesz igénybe ingyenes online telefonos szolgáltatást
- Media Hungary 2014: Ki éli túl a digitális vihart?
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Áttörés előtt a viselhető mobil eszközök piaca
- Interaktívak és hiperaktívak a tévé előtt
- Az egész világon elérhető ingyenes internetet tervez egy amerikai szervezet
- Kihirdették a legjobb európai gyermekbarát tartalom díj győzteseit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Thermaltake bemutatja a Matcha Green termékcsaládot
A Thermaltake, a prémium toronyházak, hűtések, gamer perifériák és nagy teljesítményű memóriák piacán vezető PC-komponens márka bejelentette a Ceres 300 TG ARGB Matcha Green közepes toronyházat és az ARGENT E700 Matcha Green valódi bőr gamer széket.
Stratégiai megállapodást kötött a Corvinus és az EY
Az oktatás és a karriertervezés áll a fókuszában annak a stratégiai partnerségnek, amelyet az EY nemzetközi tanácsadó cég, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem kötött meg november 30-án.
Az AGON by AOC két új 34 hüvelykes ultraszéles gaming modellt mutat be
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT tartozék márkája – büszkén mutatja be két új 34 hüvelykes (86 cm) gaming monitorát az ultraszéles monitorok rajongóinak: az AOC GAMING CU34G2XE/BK-t és a gyorsabb, nagyteljesítményű testvérét, a CU34G2XP/BK-t. Ezeket a monitorokat úgy tervezték, hogy kiszélesítsék a magával ragadó játék eddigi határait és kiemelkedő értéket is nyújtsanak. Mind a CU34G2XE/BK, mind a CU34G2XP/BK megfizethető műszaki mérnöki látvány, amely a játékosoknak panorámikus játékteret és magas teljesítmény-paramétereket kínál.
Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
A precíziós, innovatív technológiai megoldásairól híres Epson bejelentette, hogy 2050-re teljesen karbonsemlegessé és a fosszilis erőforrásoktól mentessé alakítja működését. Az elmúlt években már számos meghatározó lépést tettek ennek érdekében, melyek pozitív eredményeiről a nemrég közétett fenntarthatósági jelentésük is beszámol.
A karácsonyi raktár-őrület ellen is bevetheti lelkes drónpilótáit ez a magyar startup
Egy nemzetközi felmérés szerint ez év első felében nem kevesebb, mint 8200 esetben szakadt meg a globális ellátási lánc. Végső soron az áruellátási nehézségeket is enyhítheti a magyar Aeriu megoldása, amelyet nemrég egy Miskolc melletti globális autóipari nagyvállalat is bevezetett raktárába.