A közösségi média fortélyai a KKV-AKADÉMIÁN
A Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén a közösségi oldalak kerültek fókuszba a trendektől a technológiától át egészen a legjobb praktikákig.
Számos hasznos tanács és új trend került terítékre a Piac és Profit KKV-AKADÉMIA hetedik rendezvényén. A közösségi oldalak köré szerveződött témák révén a résztvevők megismerkedhettek a legújabb trendekkel, a hasznos módszerekkel és a technológiai oldalba is betekintést kaphattak.
Előtérbe került a Facebook, hiszen a legtöbb cég itt van jelen, ez a legnépszerűbb közösségi média csatorna. Ám nem olyan régen a Facebook jelentősen megváltoztatta algoritmusát, amely megnehezíti az oldalaknak a rajongók elérését.
Klausz Melinda, közösségi média specialista előadásában megdöbbentő adattal szolgált. Az új Facebook motorral már az is kiemelkedőnek számít, ha egy oldal a rajongóinak 6%-át képes elérni a posztjaival. Ezzel az oldalakat abba az irányba tereli a szolgáltatás, hogy minél többet hirdessenek. Ám ez sem mindegy, hogyan teszik. Fontos előtte feltérképezni a rajongók összetételét, csoportosítani őket, és csak ezután érdemes a hirdetések felé kacsingatni, és kiválasztani a számunkra leghatékonyabb megoldást.
A nyereményjátékok is sokat segíthetnek, ám ezzel nem árt vigyázni, ugyanis a Facebook nem enged mindenféle nyereményjátékot. Lehet, hogy sokan nem tudják, de kifejezetten tiltja az oldal a megosztásokon alapuló nyereményjátékokat. Csak a like-okra épülő megoldást fogadják el, bár sokáig ez is tiltott volt.
Ormos Zoltán, jogi szakértő felhívta a figyelmet arra, fontos, hogyaz oldalak tájékozódjanak alaposan, mielőtt bármi hasonlóba belefognának, ugyanis a Facebook bárkit és bármikor törölhet az oldalról. Számos olyan példát felhozott azzal kapcsolatban, hogyan tűnt el egy több tízezres rajongótáborral rendelkező cég egyik napról a másikra a Facebookról.
Egy oldalt is ajánlott, ahol magyarul, közérthetően és legfőképpen röviden tájékozódhatnak az egyes oldalak a Facebook felhasználási szabályzatáról. Érdemes a usersdigest.net oldalán bővebben is körülnézni, hiszen számos más népszerű szolgáltatás ÁSZF-je (általános szerződési feltételek) megtalálható itt.
Azonban hiába vagyunk mindezzel tisztában, és költünk hirdetésekre, szervezünk nyereményjátékokat, mindennek az alapja a megfelelő kommunikáció. Bedy Krisztina, az Avantgarde Group ügyvezető igazgatója hozott fel számos példát arra vonatkozóan, hogyan lehet az egyes helyzeteket megfelelően vagy éppen rosszul kezelni. Minden eshetőségre fel kell készülnie annak, aki az adott oldalt kezeli. Jöhetnek negatív visszajelzések, melyekre reagálni kell, és nem száműzni őket az éterbe, hiszen azzal pont fordított hatást érünk el. Többen éltek ezzel a lehetőséggel, és mind belebuktak. Akik azonban a helyén kezelték a negatív kritikákat vagy éppen vicces szituációkat, még inkább növelték népszerűségüket. A Samsung és a Cserpes pozitív példái mellett (lásd a lenti képeken) Schobert Norbi nem követendő gyakorlatát is megismerhették a résztvevők.
Más közösségi site-ok is előkerültek az előadások során, de tény, hogy legtöbben mégis a Facebookot használják, illetve, ha használnak is más oldalakat, kevésbé aktívak rajta. Fontos azonban mérlegelni, hol a határ a rajongótábor szerzésében. A Facebookot azért választják sokan, mert egy interaktív honlapként is tudják üzemeltetni, és könnyen nyomonkövethetők a statisztikák, elköteleződések. Azonban fontos – ahogy erre több előadó is felhívta figyelmet –, hogy tisztességes módszerekkel építsük a közösséget: a megfelelő tartalom és kommunikáció együtt végül meghozza a gyümölcsét.
Kapcsolódó cikkek
- A KIM feljelenti az Ask.fm közösségi portált személyes adatokkal való visszaélés miatt
- Telenor: gyors ügyintézés a Facebookon
- Vége az iWiW 12 éves pályafutásának
- Conchita Wurst a közösségi médiát is megnyerte magának
- Az online vásárlások növekedésére számít a Paypal
- KKV Akadémia – a közösségi oldalak használatának fortélyai
- Magyarországon alacsony szintet ér el a mobilinternet-használat
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Media Hungary 2014: van élet a felhőn kívül?
- Nincs versenyképesség szuper-számítástechnika nélkül
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
10 ezer amerikai dollárt nyerhetnek a Huawei XMAGE Awards fődíjasai
Kiírták a Huawei nagyszabású nemzetközi mobilfotós pályázatát, a HUAWEI XMAGE Awards 2023-at (korábban NEXT IMAGE Awards), melyen az elmúlt években több ízben is magyar siker született. Az idei megmérettetésre a világ minden tájáról kilenc kategóriában várják a fotós és videós alkotásokat, a legjobb pályaműveket beküldők pedig akár fejenként 10 ezer amerikai dolláros pénzjutalomban részesülhetnek. A pályaművek beküldési határideje 2023. augusztus 15., a nevezett alkotásokat neves nemzetközi zsűri bírálja el.
Ezekre a webcímekre figyeljen, ha nem akarja, hogy átverjék
Az utóbbi időben Magyarországon is egyre elterjedtebbek az adathalász oldalak, amelyek sok esetben nagyon megtévesztő webcímeket használnak. Mit tehetünk azonban, ha nem szeretnénk, hogy a személyes adataink illetéktelenek kezébe kerüljenek?
Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
Az IAB Hungary digitális reklámszakmai szervezet március 24-én a GroupM Akadémia bázisán adta át a 2022-es évi Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről című pályázat nyerteseinek járó díjakat. Az elmúlt három évben kivétel nélkül (először, másodszor, harmadszor) a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai nyertek a pályázaton, idén először azonban egy szegedi és egy debreceni egyetem hallgatója vihette haza a legjobb pályamunkáért járó díjat.
Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.
Töretlennek tűnik a csaló e-mailek és SMS-ek terjedése – van megoldás
Szinte már mindenki találkozott SMS vagy e-mail formájában érkező megtévesztő üzenetekkel, amik ismert cégek arculati elemeit felhasználva, az ő nevükben kérik el az emberek személyes adatait vagy akár egyenesen banki hozzáférésüket, amit a csalók aztán vagy a dark weben értékesítenek, vagy maguk élnek vissza a megszerzett adatokkal, megkárosítva a gyanútlan embereket. A védekezésben a legfontosabb a tudatosság, ugyanakkor létezik egy egyszerű technológiai megoldás is, ami a véletlen kattintás esetén is növeli az emberek biztonságát.