A régióban a magyarok használják a legnagyobb arányban a Google egyes szolgáltatásait
A Google reprezentatív felmérése szerint Magyarországon használják a régióban a legnagyobb arányban a cég bizonyos alkalmazásait, szolgáltatásait az okostelefonjukon, táblagépeiken, számítógépeiken.
A budapesti Google Ground oktatóközpontban tartott háttérbeszélgetésen elhangzott: 62 százalék az internetet szinte naponta használók aránya, okostelefonját, táblagépét az internetezők 63 százaléka használja. Magyarországon szinte minden negyedik internetező első dolga ébredés után, hogy felmenjen a netre és minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy nem tudja elképzelni az életét internet nélkül - derült ki a felmérésből. Az internetezők 98 százaléka otthonról is használja a világhálót, 32 százalékuk még tévénézés közben is.
A megkérdezettek 52 százaléka zenehallgatásra, rádiózásra is használja az internetet és minden ötödik olvas e-könyveket is, 34 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy az interneten bonyolított videóhívásokat is használ a barátokkal, családdal való kapcsolattartásra.
A Google tulajdonában álló, a világ legnagyobb videómegosztó oldalán a magyarok leginkább filmelőzeteseket, oktatóvideókat néznek és minden tizedik tölt fel valamilyen videót az oldalra.
A felmérés szerint minden ötödik internetező iskolából, felsőoktatási intézményből is használja a világhálót, az összes megkérdezett 58 százaléka recepteket is keres az interneten, 14 százalékuk még vásárlás közben is internetezik.
A Google Térképet használók kétharmada az alkalmazás segítségével talál magának uticélt, vagy szállást, ez a régió országaiban a legmagasabb arány, míg a keresőoldal fordítóját 38 százalék használja nyaralása során, 30 százalék pedig még nyaraláskor sem csatlakozik le az internetről. Minden harmadik magyar Google Térkép használó az utcakép-nézegető szolgáltatás, a Street View segítségével tesz kirándulásokat.
A kutatást a Google megbízására az IIBR készítette 2014 márciusában online kérdőíves módszerrel. A kutatásban 5 országot vizsgáltak (Magyarországot, Csehországot, Szlovákiát, Romániát és Lengyelországot), minden országban 1000 fős, a 15 évnél idősebb internetezőkre nézve reprezentatív mintán.
Kapcsolódó cikkek
- Választás: Google-térképen jelölik majd a 150 méteres kampányhatárokat
- Google Cloud Print szolgáltatás OKI multifunkciós készülékeken
- Megérkezett a Google zenei szolgáltatása Magyarországra
- Mostantól bárki kiegészítheti a Google Térképet
- Jogsértő lehet a Google Autocomplete funkciója
- Természeti látványosságokkal bővül a Google Maps Street View
- Magyarországon is elindulhat a Google Street View szolgáltatás
- Újabb pofont kapott a Google Kínában
- 42 új kiállítás a Google Cultural Institute oldalán
- Google: a tanulóképes webes szolgáltatásoké a jövő
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az IOI Tudományos Bizottságának tagjává választották az ELTE oktatóját
Németh Zsoltot, az ELTE Informatikai Karának oktatóját a Nemzetközi Informatikai Diákolimpia Tudományos Bizottságába választották 5 éves időtartamra.
Együttműködik a Team Vitality és a Philips monitors
A Team Vitality globális esports szervezet örömmel jelenti be, hogy szövetségre lépett az MMD-vel, a vezető képernyő-specialistával és a Philips monitors márka licencpartnerével. A Philips monitors a partnerség keretében támogatja a Team Vitality FIFA csapatát, akik kizárólag a Philips Momentum prémium terméksorozaton fognak játszani. A Philips monitors megjelenik a FIFA csapat hivatalos mezén is és a felek szorosan együttműködnek a személyre szabott tartalmak és az egyedi történtek megformálásában.
Online gyermekvédelmi kampányt indít a Magyar Telekom
A Magyar Telekom a Hintalovon Alapítvánnyal partnerségben, véleményvezérek bevonásával indít edukációs programot Digitális Szülő vagyok! néven. A kampány célja, hogy felhívja a szülők figyelmét a gyermekek online térben való megjelenésének lehetséges veszélyeire és iránymutatást adjon, hogyan lehet tudatosan és biztonságosan tartalmakat megosztani a közösségi média felületeken.
Az ABB környezetbarát szuperjachthoz szállít Azipod elektromos hajtást
A luxusjachtokat építő, holland Oceanco vállalattal kötött, az Azipod-technológia beépítését célzó projekthez kapcsolódó első szerződés megalapozza a két vállalat együttműködését a fenntartható elektromos hajtások piacán, amelynek forgalma 2025-re várhatóan meghaladja a 10 milliárd dollárt is.
A Vodafone Csoport 20 millió eurót fektet a digitális készségek és oktatás fejlesztésébe világszerte
Az oktatás világnapja alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette, hogy a Vodafone Alapítvány a következő 5 évben 20 millió euróval támogatja a helyi Alapítványok digitális készségeket fejlesztő és oktatási programjait. A támogatás így a hazai oktatás mellett az Albániában, Csehországban, Németországban, Görögországban, Írországban, Olaszországban, Luxemburgban, Hollandiában, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban, Törökországban és az Egyesült Királyságban tanuló diákokat fogja segíteni. A befektetés 2025-re várhatóan 16 millió tanulót fog elérni.*