E-mailek és értekezletek akadályozzák hazánkban a munkát
Bár a cégek nyitottak az új, vállalati működést támogató szoftverek bevezetésére, sokszor nem a megfelelő megoldást választják – derült ki a DMSONE és az eNET kutatásából. A csoportmunka-támogatás hiányában az irodai dolgozók például havonta közel 3 munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, 5 fős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál.

Már az adminisztrációs teher is jelentősen megugrik 50 fő felett, a vállalatok ötödénél 50-100 tárolandó dokumentum keletkezik naponta. Nem véletlen, hogy ekkora alkalmazotti létszám felett már legalább 3 vállalati szoftver támogatja a belső munkát. A legjellemzőbb a vállalatirányítási rendszerek alkalmazása (ERP), a 100 fő feletti cégek körében minden második használ ilyet belső működésének támogatására. A mélyinterjúk során az is kiderült, hogy az ERP rendszerek képességeit túlértékelik a vezetők, sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen rendszer bevezetésével a dokumentumkezelés és a csoportmunka-támogatás is megoldott. Pedig ezt jellemzően nem vagy csak korlátozott funkcionalitású kiegészítők formájában tartalmazza.
A hazai vállalatok egyébként innovatívnak tartják magukat (1-10-ig terjedő skálán 7,6-os átlagérték), ha a szervezeti működést támogató szoftvermegoldások bevezetéséről van szó. Ez utóbbi kapcsán a döntéshozók kétharmada fő elvárásként a szervezeti működés javulását várja, a konkrét pénzügyi megtérülést mindössze a cégek 12,5 százalékuk jelölte meg elsődleges célként.
Frusztráló e-mailek – javuló e-számla befogadás
Minél nagyobb a szervezet, annál inkább frusztrálóak a meetingek és az e-mailben lebonyolított kommunikáció. A kutatás szerint havonta közel 24 órát, vagyis 3 munkanapot töltenek a dolgozók személyes egyeztetéseken, és három kollégából kettő úgy gondolja, hogy azok egyáltalán nem produktívak. A kutatás alapján lemodelleztek egy, a vállalatoknál tipikusnak mondható e-mail-alapú döntési folyamatot, az eredmények megdöbbentőek. Egy 5 fő bevonásával zajló e-mailes egyeztetés végül 65 üzenetet generált a döntés meghozataláig. Ez egyrészt nem hatékony, ráadásul a növekedési célokat sem támogatja.
A mélyinterjúk során az is kiderült, hogy a vállalatok észlelik, a meetingek és az e-mailek csökkenthetik a hatékonyságot, de jobb eszközöket nem igazán ismernek a belső kommunikáció és a csoportmunka támogatására. Ezek után nem meglepő, hogy a projektmenedzsment, illetve kollaborációs szoftverek alkalmazása a vizsgált vállalatok körében rendkívül ritka.
Nyitottak viszont a hazai vállalatok az e-számlára: kiderült, hogy a vizsgált cégeknek már a háromnegyede fogad be rendszeresen e-számlát. Az iparágak között kiemelkedik a kereskedelem, vélhetően a nagy volumenű számlaforgalom okán. Jó hír, hogy 2 év múlva a befogadási arány 90 százalékos lesz a megkérdezettek körében, ami így a kisebb cégeket is az olcsóbb és környezettudatosabb megoldás irányába terelheti.
DMSONE / eNET / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- Cisco: közel háromszorosára nő az internet éves adatforgalma 2018-ra
- Portfólióban kerülhetnek arab piacra a legújabb magyar informatikai megoldások
- Új korszak a televíziózásban
- 2018-ra az e-könyvek uralkodnak majd Nagy-Britanniában
- IDC: jobbak az idei PC-eladások a vártnál
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
- 8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom
- Nem robban be a virtualizáció
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új, minden szektorra kiterjedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon
A Brillit.com megújulásával egy új, minden területet lefedő szolgáltatáskereső portál indul Magyarországon, egyfajta interaktív vállalkozói marketplace. Az egyedülálló és ingyenes üzletfejlesztési platform, a Brillit, ezzel egy olyan digitális szolgáltatáskereső felületet hoz létre saját – már most is 4000 céget és vállalkozót tartalmazó adatbázisából –, ahol bárki, legyen az magánszemély vagy cég, könnyen rátalálhat az igényeinek megfelelő szolgáltatásra. Ezzel párhuzamosan az oldalra regisztráló szolgáltatók saját profiljuk kitöltésével erősíthetik online jelenlétüket, és ezáltal jelentősen támogathatják értékesítési törekvéseiket.