Több ezren szeretnének a Nokia top mérnökei lenni
Újszerű megoldással keresi a Nokia a munkatársakat a vállalat 150 szoftverfejlesztői pozíciójára
Óriási az érdeklődés a munkaerőpiacon alig néhány héttel azután, hogy a Nokia bejelentette, bővíti magyarországi kutatás-fejlesztési központját, és ezáltal 150 új munkahelyet hoz létre. A Nokia erre a célra létrehozott honlapját, a www.topmernok.hu oldalt a bejelentést követő órákban 1500-an tekintették meg, és több százan töltötték ki a tesztet, hogy megtudják, megfelelnek-e a pozíció betöltéséhez szükséges követelményeknek. Az innovatív kampánynak köszönhetően a vállalat vezetői gyorsan ki tudják szűrni a több ezer jelentkezőből azokat, akik „top mérnökök” lehetnek.
A legalkalmasabb munkatársak megtalálására a Nokia egy új toborzási formát alkalmazott. A „Top mérnök vagy” névre keresztelt kampány célja, hogy leegyszerűsítse és érdekessé tegye a folyamatot. A www.topmernok.hu oldalon az érdeklődők egy web-alapú feladatsor segítségével kipróbálhatják tudásukat, és a hagyományos állásinterjúkhoz képest gyorsabban és kényelmesebben teljesíthetik a kiválasztási folyamat első fázisát. Az email címmel történő regisztrációt követően a jelentkezők egy interaktív, szakmai tesztet tölthetnek ki. A teszt sikeres teljesítését követően a Nokia munkatársai felveszik velük a kapcsolatot, és a kiválasztást a továbbiakban a megszokott módon folytatják. A honlapon ezenfelül hasznos információkat lehet találni a cégről, valamint az aktuális pozíciókról.
A „Top mérnök vagy” kampány segítségével az elkövetkezendő hónapokban 150 új, magasan képzet szoftvermérnököt vesz fel a Nokia, kiváló karrierlehetőséget, érdekes szakmai kihívásokat és kimagasló anyagi megbecsülést kínálva – akár pályakezdők számára is.
„Az új módszer segíti a HR-es kollégákat, és hatékony szakmai szűrőként funkcionál, hiszen a nagy érdeklődés következtében több ezer önéletrajz érkezik rövid időn belül hozzánk. A honlap nélkül rengeteg időbe telne kiválasztani azokat a jelentkezőket, akiket érdemes behívni interjúra.” – mondta Zagyva Béla, a Nokia magyarországi igazgatója.
A Nokia előrejelzései szerint 2020-ra robbanásszerű fejlődés várható a mobilhálózatok terén. Egyrészt a mobil-adatforgalom ezerszeresére fog növekedni, melynek oka, hogy 500 millió helyett 5 milliárd ember fog internetezni, és a napi 10 MB helyett 1 GB mobil-adatforgalmat fog lebonyolítani. A másik jelentős változás, hogy a növekedés térben és időben még inkább változó lesz. Végül, de nem utolsó sorban, a jelenleginél sokkal több eszköz és gép is csatlakozni fog a mobilinternetre.
A Nokia mérnökei olyan új fejlesztéseken dolgoznak, mint a 4G/LTE és az LTE-hálózatokon nyújtott hangszolgáltatás, valamint műszaki támogatási szolgáltatást biztosítanak a vállalat ügyfeleinek világszerte. Bizonyított szakértelmének köszönhetően a magyar K+F részleg most a legfejlettebb felhőalapú telekommunikációs megoldások irányába bővíti a tevékenységét, melyek segítségével a hálózatüzemeltetők kezelni tudják majd a kiszámíthatatlan adatforgalom-növekedést, mindeközben jelentősen javítva a felhasználói élményt is.
Kapcsolódó cikkek
- Toborzó kampánnyal keres munkatársakat az IT-Services Hungary Kft.
- Karrierexpo - állásbörze a Corvinuson szerdától
- Autistákat foglalkoztatna az SAP
- Minden harmadik magyar túlképzett, mégis hiány van felsővezetőkből
- Pénzügyest és IT-st még most is keresnek
- Többszörös rekord a IV. Profession Virtuális Állásbörzén
- Teleházak a figyelem középpontjában
- Skillage: program fiatalok infokommunikációs készségének mérésére
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Boldog munkavállalók és az üzleti siker
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.