Napi három órát okostelefonoznak a fiatalok
Naponta átlagosan három órát töltenek okostelefonjaik használatával a fiatalok egy bonni kutatócsoport vizsgálata szerint. A telefont leginkább használó korosztályba, a 17-23 évesek közé tartozó ötszáz telefonhasználó aktivitását vizsgálták német kutatók.
Az eredményeket a kutatók egy saját fejlesztésű applikáció, a Menthal révén szerezték. Ennek letöltésével a felhasználók saját tevékenységeiket monitorozhatják. Néhány hónap alatt 150 ezren töltötték le és kezdték használni az alkalmazást. Közülük szúrópróbaszerűen, egyelőre nem reprezentatív módon választottak ki 500 használót.
Egy korábbi próbatanulmány viszonylag jobb eredményekre jutott: aszerint egy átlagos felhasználó minden 12. percben nyúl a telefonjához, így naponta 80 alkalommal aktivizálja a készüléket.
Markowetz szerint a legtöbbször a Facebookot és a Whattsapp nevű csevegőprogramot használták a kutatásban vizsgáltak.
Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése
- A rendszeresen internetezők több mint harmada e-vásárló
- Megérkezett a Nokia X2
- Múzeumok Éjszakája: az internet a múzeumokban is új látogatói élményt ad
- LG: látásunkhoz és arcunkhoz idomuló elektronikai termékek
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- Kínai okostelefonnal beépített kémprogramot is kapunk
- Uniós átlag alatt van az internetellátottság
- Gyerekektől tudnak igazán tanulni a számítógépező idősek
- Ericsson: 2015-re több mobil-előfizetés lesz, mint ahány lakosa van a Földnek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az Influence Media nyerte a Continental Magyarország kommunikációs tenderét
Többfordulós, meghívásos tenderen az Influence Media integrált kommunikációs ügynökség nyerte el a Continental Magyarország vállalati kommunikációs és PR feladatokra kiírt tenderét. A közös munka már áprilisban elindult, az együttműködés keretében az ügynökség a Continental országos vállalati kommunikációs osztályának, illetve a gumiabroncs üzletágának nyújt kommunikációs szolgáltatást.
Hamarosan rendelhető a Lenovo új VR headsetje
A kiemelt nemzetközi piacokon (többek között Magyarországon is) júniustól rendelhető a Lenovo vállalatok számára kifejlesztett új ThinkReality VRX all-in-one virtuális valóság (VR) headsetje. A magával ragadó, kényelmes, vékony kialakítású, hat mozgási szabadságfokú (6DoF) VR-megoldást a Snapdragon XR2+ Gen 1 processzor vezérli, színes, nagy felbontású átviteli képességeket biztosítva a kevert valóság alkalmazásokhoz. A ThinkReality VRX-et egy teljes körű, végponttól végpontig terjedő szolgáltatáscsomag is támogatja, amely biztosítja a szervezeti projektek sikerességét és megtérülését.
A Nikon kiadja az első tükör nélküli DX formátumú fix objektívet
A Nikon ma bővíti a NIKKOR Z DX objektívek kínálatát az első DX formátumú fix objektívvel. A NIKKOR Z DX 24mm f/1.7 objektív nagy fényerejű, éles, és közeli felvételekhez is kiváló, valamint gyenge fényben is remekül teljesít. A kompakt és sokoldalú objektív tökéletes fix objektív élénk mindennapi fényképekhez.
NIS2 és DORA: a kiberbiztonsági felzárkóztatás motorjai vagy újabb felesleges terhek?
Egyre inkább foglalkoztatja a vállalatokat az Európai Unióban, hogy hogyan fogja érinteni őket a NIS2, a felülvizsgált kibervédelmi irányelv, amely a 2016-os hálózat és információbiztonsági irányelv helyébe lép (NIS), illetve a Digital Operational Resilience Act (DORA), a pénzügyi szektor védelmének erősítését célzó rendelet. A NIS2 esetében a részletek még pontosításra várnak és a tagországok csak később ültetik át a nemzeti jogba az irányelveket, de az biztos, hogy az EU-n belül tevékenykedő cégeknek komoly munkát kell fektetniük abba, hogy eleget tegyenek a jogszabályoknak. Ha észszerűen implementálják az előírásokat a helyi jogrendbe, az jelentős előrelépést hozhat a hazai vállalatok kibervédelmi fejlettségében, ám ehhez kulcsfontosságú, hogy már most elkezdjék a felkészülést. A BlueVoyant szakértői áttekintették, hogy várakozásaik szerint mit jelentenek majd a gyakorlatban a jogszabályok.
A SteelSeries bővíti a díjnyertes Arctis Nova headset termékcsaládot
A SteelSeries, az úttörő Arctis headsetek és az új Arctis Nova sorozat létrehozója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, valamint a gaming- és esport perifériák világelső gyártója kiterjeszti az Arctis Nova univerzumot az Arctis Nova 4 bevezetésével, amely már Magyarországon is elérhető.