Magyarázkodik a Facebook
Egy 2012-es vitatott pszichológiai kísérlet miatt
Magyarázkodásra kényszerült a Facebook vitatott pszichológiai kísérlete miatt, amelynek során 2012-ben egy héten át manipulálta a hírfolyamot, azaz befolyásolta, milyen érzelmekkel találkoznak a felhasználók. Csaknem 700 ezer Facebook-használó volt tudtán kívül részese a tesztnek.
„Egyetlen felhasznált adat sem kapcsolódott egy-egy adott személy Facebook-fiókjához” – magyarázta a közösségi portál. A kutatást két amerikai egyetemmel közösen végezték, hogy megvizsgálják, „változtatnak-e a felhasználók a posztolási szokásaikon attól függően, hogy milyen érzelmekkel találkoznak barátaik hírfolyamában” – idézte a Facebook közleményét a BBC.
Többen bírálták a kutatás módszereit, mások aggodalmuknak adtak hangot amiatt, hogy milyen hatása lehet egy ilyen vizsgálatnak. A The Guardian idézte Jim Sheridan brit parlamenti képviselőt, aki hangoztatta: „az emberek magánéletéről szóló szövegeket manipulálnak, és engem aggaszt, hogy a Facebook és mások képesek az emberek gondolatait is befolyásolni a politikában vagy más területeken. Ha így irányítják a gondolataikat, meg kellene védeni őket, illetve legalább tudniuk kellene arról, mi zajlik.”
Katherine Sledge Moore, az illinois-i Elmhurst College pszichológusa ellenben annak a véleményének adott hangot, hogy "annak alapján, amit a Facebook állandóan művel a hírfolyammal, és annak alapján, amit elfogadtunk, amikor csatlakoztunk a portálhoz, ez a kutatás valóban nem túl rendkívüli. Az eredmények még csak nem is izgalmasak, de nem is ijesztőek".
A Cornell Egyetem és a Kaliforniai Egyetem közreműködésével végzett kutatás egy héten át folyt 2012-ben. A vizsgálatról az amerikai tudományos akadémia folyóiratában (PNAS) közzétette tanulmány szerint azok a felhasználók, akik hírfolyamukban kevesebb negatív történettel találkoztak, maguk is kisebb eséllyel írtak negatív híreket magukról, és fordítva.
Adam Kramer, a Facebook munkatársa, a tanulmány egyik szerzője elmondta: „úgy éreztük, fontos, hogy utánajárjunk annak a közkeletű aggodalomnak, hogy ha barátaik pozitív hangulatú híreit olvassák, akkor a felhasználók rosszul érezhetik magukat.”
Az is foglalkoztatta a kutatókat, hogy ha a Facebook-használók barátaiktól negatív szövegeket olvasnak, az talán arra készteti őket, hogy ne látogassák az oldalt – tette hozzá.
„Megértem, sokan miért tartják aggasztónak a tesztünket. Szerzőtársaimmal együtt igen sajnáljuk, hogy ilyen félelmeket váltott ki a kutatás” – mondta Karmer.
Forrás: BBC.co.uk
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Éjfélkor vége az iWiW-nek
- Ferenc pápa posztjai tarolnak a Twitteren
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Idegesítenek a Facebook alkalmazásmeghívók? Van megoldás!
- Bigasoft Facebook Downloader 3.0.30.5051
- Irak blokkolja a közösségi oldalakat
- Videóüzenet funkciót kapott a Facebook Messenger
- Telenor: gyors ügyintézés a Facebookon
- Közösségi médiamutatók hazánkban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Exkluzív betekintést adnak három hősies hivatás munkájába a HUAWEI P60 Pro-val készített fényképek
Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe, akik éjszakánként mások biztonságáért, nyugalmáért dolgoznak, akkor is készenlétben állva, amikor a többség az időt pihenéssel, alvással tölti.
A magyar rádiók zenei repertoárját vizsgálta az NMHH
Több mint 12 ezerszer játszották le 2022-ben a hazai rádiók a Szikora Róbert közreműködésével készült ValMar szerzeményt, az Úristent. A legnépszerűbb dalok közül viszont csak hat íródott ebben az évtizedben – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, ami a magyar rádiók zenei repertoárját és a zenei toplistákat vizsgálta 2022-ben a médiaszolgáltatók adatai alapján.
Kamerák a kapus mögött, és ugrás a sztratoszférába
A sportrajongók minden apró részletet látni akarnak, a TV-kamerák pedig teljesítik is a kívánságaikat: nagy felbontásban rögzítik, hogyan szorítja össze a kapus a fogait a tizenegyes előtt, vagy hány milliméteren múlik a szerva egy teniszmérkőzésen. Ilyen felvételeket csak úgy lehet készíteni, ha a kamera egészen közelről veszi a történéseket anélkül, hogy bezavarna. Több nagy tornán, és az olimpiákon is a wiesbadeni székhelyű specialista, az LMP Lux Media Plan miniatűr készülékeit használják, melyek akár egy sarokjelző zászlóba is beépíthetők. Ezekben a rekesz és a fókusz beállításához a FAULHABER meghajtóegységeit használják.
Divatfotózás a HONOR csúcskategóriás készülékével
A fotózás a kezdetektől fogva a divatipar elengedhetetlen része. A folyamatosan változó trendeket és stílusokat ugyanis meg kell örökíteni, elvégre meghatározzák az egyes korszakokat. A fotótechnológia fejlődése jelentős szerepet játszott a divatfotózás alakulásában is, exkluzív művészeti formából a személyes stílus médiumává alakítva azt. A HONOR Magic5 Pro egy forradalmi okostelefon, amely új szintre emeli a fotózást. Egy olyan eszköz a divatrajongók számára, amely ideális hogy, segítségével felfedezzék és kiaknázzák kreatív lehetőségeiket.
Újabb három szervezet vehette át a Családbarát Hely védjegy tanúsítványt
Négyéves fennállása alatt csaknem 2300 szervezet kapta meg a Családbarát Magyarország Központ által működtetett Családbarát Hely védjegy program elismerését. Legutóbb az Audi Hungaria Zrt., az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) és az EXIM Magyarország vezetői vehették át a Családbarát Munkahely védjegy tanúsítványt.