Még az internetező társadalom is inkább készpénzzel fizet
Az innovatív fizetési eszközök terjedése ellenére még a hetente internetező magyar felnőttek is készpénzzel fedezik havi kiadásaik 62 százalékát - derül ki az NRC piackutató vállalat tanulmányából.
A havi kiadások közel negyedét bankkártyával, 12 százalékát átutalással fizetik a háztartások. A bankok és kártyáik népszerűségét a megszokáson túl a tranzakciós illeték is visszavetette, amelynek következményeként a megkérdezettek 48 százaléka igyekszik visszaszorítani a készpénzfelvételek számát. Az év elejétől fennálló 150 ezer forintos határig havi két ingyenes készpénzfelvételi lehetőséggel pedig a lakosság 64 százaléka él.
Az internetezők 18 százaléka már legalább egyszer használt érintés nélküli fizetésre alkalmas eszközt és tavaly már minden negyedik POS terminál alkalmas volt az érintés nélküli tranzakcióra, a technikát mégis sokan nem ismerik, a tájékozatlanság miatt pedig nem terjed a módszer.
A lakosság közel fele elképzelhetőnek tartja, hogy rövid időn belül természetessé válik a készpénz nélküli vásárlás.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő tendenciát mutatnak a táblagép eladások
- A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
- A Gartner a legjobbak közzé sorolta a Xeroxot
- Keleten növekszik, nyugaton stagnál az ATM-piac
- Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
- A LED-ek fél évszázada
- E-mailek és értekezletek akadályozzák hazánkban a munkát
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- SAP: teljes pénzügyi megoldás a felhőből
- Cisco: közel háromszorosára nő az internet éves adatforgalma 2018-ra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.