Magyar startupot választott a világ egyik legnagyobb videós platformja

A Gravityvel dolgozik a Dailymotion

forrás: Prím Online, 2014. július 21. 12:38

Az elsősorban online ajánlórendszerek fejlesztésével, értékesítésével foglalkozó Gravity R&D-t választotta partnerül a Dailymotion, a világ egyik legnagyobb videós platformja. A magyar startup, amely budapesti, londoni, tokiói, San José-i és moszkvai képviselettel is rendelkezik, idén az évek óta tartó dinamikus növekedés fenntartása mellett a nemzetközi terjeszkedést támogató marketing, értékesítő és fejlesztő csapat bővítését tűzte ki célul.

A Gravity R&D elsődleges célpiacát a nemzetközi szinten is meghatározó webshopok, online piacterek és videós portálok jelentik, partnerei között tudhatja többek között Magyarországon a Jófogást üzemeltető, a világ négy kontinensén jelen lévő Schibsted Media Group számos cégét, valamint az itthon a Vaterát működtető Allegro Group portáljait.

 

A Dailymotionnel kötött megállapodás újabb hatalmas lépés a cég életében: a világ egyik leglátogatottabb videómegosztó oldala azért választotta a magyar startupot, mert az kiterjedt nemzetközi teszteléssel bizonyította, hogy rendszere segítségével akár 20 százalékkal is nő az ajánlatokban az átkattintási arány, és ezen keresztül a bevétel is. „A felhasználói élmény javítása számunkra kulcsfontosságú, ezért is választottuk a Gravityt, amely azonnal látható eredményeket produkált mind az átkattintások, mind a végignézett videók számát illetően” – mondta el Sylvain Brosset, a Dailymotion kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője.  

 

A 2007-es alapítású cég már eddig is számos nemzetközi sikert tudhatott maga mögött: a cég 2009-ben holtversenyben élen végzett a világ egyik legrangosabb tematikus versenyén, a Netflix Prize-on. A hirtelen jött globális ismertség nagyon jól megalapozta a további növekedést, amelynek anyagi alapját 2009-ben az üzleti angyaloktól és a Docler Holdingtól kapott befektetés teremtette meg, majd 2011-ben a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 300 millió forintos tőkeinjekció katalizálta tovább a terjeszkedést.

 

A prosperáló eredmények és a kockázati tőkebefektetővel folytatott jól működő szakmai kapcsolat következtében ma már a Gravity a budapesti központ mellett leányvállalatot alapított Tokióban, és képviselettel rendelkezik Londonban, San Joséban és Moszkvában. „Ezek közül talán a japán jelenlét a legfontosabb: óriási a piac, viszont a siker titka a helyi sajátosságok mély ismeretében rejlik. Itt is azonnal sikerült megvetni a lábunkat, a leányvállalat 2013-as alapítását követően szinte egyből nyereséges lett. Az eddigi legfontosabb helyi ügyfelünk a legnagyobb japán étterem-ajánló oldal, de további akvizíciók is várhatók a közeljövőben” – mondta el Tikk Domonkos, a cég vezérigazgatója.

 

A nemzetközi sikerek titka a Gravity kiváló szakembereinek tudásában, hozzáértésében rejlik. „Jelenleg közel 30-an dolgozunk a cégnél: a fejlesztési munkákat itthon végezzük, az értékesítés egy része azonban külföldön, az adott célpiacon folyik. A csapat tagjainak sok alkalmazási területen van szerteágazó tapasztalata, emellett a tudományos életben is kifejezetten aktívak vagyunk. Ezek eredménye, hogy az általunk nyújtott szolgáltatás rugalmas, nagyon könnyen konfigurálható, egyszerűen hasznosítható” – tette hozzá Tikk. A cég 2014-es fő célja, hogy tovább terjeszkedjen a nemzetközi piacon; ennek megfelelően számos fejlesztő, értékesítő és marketing specialista felvételét tervezik.

 

Kép: gravityrd.com

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09