A magyarok harmada vásárol csak a neten

forrás: Prím Online, 2014. július 23. 15:17

Bár Magyarországon az internet penetráció magas, az e-kereskedelem számára még bőven van fejlődési lehetőség – derül ki az eMAG, Közép-Kelet-Európa legnagyobb online kereskedőjének felméréséből. A vásárlóerő szempontjából meghatározó, 18-55 éves lakosság 86 százaléka rendelkezik internet hozzáféréssel, ám mindössze 28 százalékuk szokott rendszeresen termékeket rendelni a világhálón keresztül. Ez a vásárlási forma hamarosan nagyobb népszerűségre tehet szert, hiszen a jelenleg csak offline vásárló válaszadók 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretné kipróbálni az online vásárlást. A magyarok 45 százaléka vásárolt már elektronikai vagy informatikai terméket online áruházból.

A megkérdezettek 61 százaléka asztali számítógépen, 57 százaléka mobiltelefonon, 55 százaléka notebookon, 17 százaléka pedig táblagépen keresztül éri el a világhálót. Az internetezők többsége nem elégszik meg egy eszközzel – 36 százalékuk kettőt, 16 százalékuk hármat, 9 százalékuk pedig négyet is használ a fent felsoroltak közül, ami kiválóan szemlélteti az okostelefonok és tabletek terjedését. Ugyanakkor a mobileszközök szerepe az online vásárlásban egyelőre nem számottevő: a vevők fele asztali számítógépen, 37 százaléka pedig notebookon keresztül adja le rendelését, miközben mobiltelefonról 5 százalékuk, tabletről pedig 3 százalékuk vásárol. Ez a szám várhatóan dinamikus növekedésnek indul a közeljövőben, hiszen a webáruházak látogatói egyre nagyobb arányban érkeznek mobilról – az eMAG esetében ez például meghaladja a 21 százalékot. Okostelefonról a látogatók több mint 17 százaléka, táblagépről pedig több mint 4 százaléka érkezik.


„Az online kereskedelem számára nagy kihívást jelentenek a mobileszközök. A felhasználók egyre több időt töltenek online mobiltelefonokon és tableteken, ám még nem tudatosult bennük, hogy vásárlásra is lehet ezeket használni. A kereskedőkön is múlik, hogy mennyire sikerül olyan mobil felhasználói környezetet teremteniük, amelyben a vásárlók kényelmesen és biztonságosan adhatnak le rendelést” – mondta Iulian Stanciu, az eMAG ügyvezető igazgatója a felmérés kapcsán.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport

A webáruházakat működtető cégek kétharmada fejlesztene, de jó részük tanácstalan, hogy merre induljon el – derül ki a Virgo csoport iparági kutatásából. Az eredmények szerint az üzemeltetők számára legfontosabb szempont a webshop működésének gyorsasága, valamint jelentős igény van a magyar nyelvű terméktámogatásra.

2020. március 30. 11:27

A marketing kiemelt feladata ma az, hogy motorizálja a gazdaságot

Sokat változott a környezet, sokat változtak a gazdasági kilátások és még többet változott a marketingkommunikációs szakma szerepe és súlypontja az utóbbi alig két hét leforgása alatt. Hatalmas szervezési, üzleti és szakmai feladatcsomagot kaptak a szervezetek, amelyet tudatosan kell menedzselniük. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) képviselői szerint jelen körülmények között a marketingszakma kiemelt felelőssége éppen abban áll, hogy lendületben tartsa, illetve motorizálja a hazai gazdaságot.

2020. március 30. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hogyan legyenek a gyerekek és a tanárok biztonságban a digitális oktatás ideje alatt is?

2020. március 25. 10:43

Hasznos tippek, hogy előnyünkre fordítsuk a bezártságot!

2020. március 24. 16:55

Koronavírusos átverést azonosított az ESET

2020. március 18. 09:11

Javaslatcsomag szülőknek és pedagógusoknak a HiperSuli digitális tanáraitól

2020. március 15. 11:53
online sportfogadás