Korszerű automaták egyre több vasútállomáson
Modern, érintőképernyős jegyértékesítő automatákat telepített a MÁV-START a Keleti és a Déli pályaudvarra is. Segítségükkel gyorsan, kényelmesen lehet bármilyen menetjegyet, bérletet, valamint IC pót- és helyjegyet váltani. Az automatákkal az interneten rendelt vasúti jegyeket is kinyomtathatják az utasok.
A jegyvásárlási lehetőségek bővítése, valamint a sorban állás csökkentése érdekében a MÁV-START a múlt héten üzemelt be négy új automatát a Déli pályaudvaron, a Keleti pályaudvaron pedig a hónap elején bocsátottak az utasok rendelkezésére három készüléket. Utóbbi helyszínen a főcsarnokban kaptak helyet a jegyautomaták, így a vonattal utazóknak nem kell az aluljáró szintjére lépcsőzni a jegyváltáshoz.
Az új automatáknál készpénzzel és bankkártyával (akár PayPass kártyával érintésmentesen) is biztonságosan ki lehet fizetni a jegyeket, a nap huszonnégy órájában. Nemcsak vásárlásra szolgálnak az automaták, hanem az utasok tájékoztatására is: az állomás – vonatinfó rendszerből nyert valós idejű – induló és érkező vonatlistája, útvonaltervezés, valamint a kedvezmények igénybevételi feltételeinek részletes leírása is leolvasható a kijelzőről.
Legnagyobb forgalma a Kelenföldi jegyautomatáknak van jelenleg, a 6 automatából naponta átlagosan 800-an váltanak jegyet, a Nyugati pályaudvarra és a Kőbánya-Kispest állomásra kihelyezett készülékekből pedig naponta 400-an illetve 300-an vásárolnak. Várhatóan a most telepített berendezéseket is ilyen nagyságrendben fogják igénybe venni. Júliusban az 56 működő automatából hetente átlagosan 20-30 ezer jegyvásárlás történt.
Nyugati pályaudvar
Az elmúlt egy év során a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonal állomásain/megállóhelyein helyezett ki jegyértékesítő automatákat a vasúttársaság. A jövőben Budapest elővárosában, a megyeszékhelyeken, az InterCity-vonatok megállási helyein és a nagyobb forgalmú vasútállomásokon tervezi további automaták beüzemelését a MÁV-START. Köszönhetően a fejlesztésnek, javul az utasok jegyhez jutási lehetősége, illetve csökken a sorban állásra fordított idő. További előny, hogy a jegyvizsgálók hatékonyabban tudják ellenőrizni a menetjegyeket, így csökken a bliccelés mértéke, és a vasúttársaság számára költséghatékonyabbá válik maga az értékesítés is.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia új rendszere növeli a vonatok biztonságát és sebességét
- Még több vonaton lesz ingyenes Wifi
- Mobil készüléken is felmutatható a menetjegy a Volánbuszokon
- Női hang és LED kijelzők a Keletiben
- MÁV: a vasúti kocsik után az állomásokon is ingyenes internet
- Új funkciók a MÁV jegykiadó automatákon
- Labdarúgó NB I - Már online is lehet jegyet vásárolni
- Átadták a MÁV új IT-helpdeskjét Budapesten
- Grafikai ötletpályázatot hirdetett a MÁV
- A MÁV fejleszti utastájékoztató rendszereit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.