Az online vásárlók egyre kevésbé veszik igénybe a futárszolgálatot

MTI Sajtóadatbank, 2014. július 27. 10:56

A magyar nyelvű webáruházak 88 százaléka kínál vásárlóinak legalább egy szerződött futárszolgálatot, azonban a tranzakciókból való részesedés az elmúlt 4 évben folyamatos csökken, a megkérdezettek 42 százaléka csupán akkor választja a futárszolgáltatást, ha nincs megfelelőbb átvételi lehetőség, illetve a terméket nem tudja beszerezni egy konkurens webáruházban.

A GKI Digital online vásárlók csomagátvételi szokásait vizsgáló kutatása szerint a személyes átvételi pontok egyre elterjedtebb megoldás a fogyasztók körében, mert az online megvásárolt csomagokat forgalmas csomópontokon, közlekedési útvonalon elhelyezkedő üzlethelyiségben vehetik át, kedvezőbb árazás mellett.
 

A kutatás eredményei szerint az új vásárlók 77 százaléka kényelmességi és rugalmassági szempont, 58 százaléka megközelíthetőség miatt választja inkább a személyes átvevőpont kipróbálását, a vevők 80 százaléka pedig visszatérő ügyfél.
 

Az átvevőpontok 4 éve jelentek meg a piacon, elsőként a Lapker Zrt. Pick Pack pont néven indította el a szolgáltatást és saját hírlapüzleteiben kézbesítette az e-kereskedők csomagjait. Az elmúlt években a Magyar Posta és a GLS futárcég is aktív hálózatépítésbe kezdett, azonban a GKI Digital korábban végzett kutatása alapján 2013-ban az 1,3 millió csomagot bonyolító átvevőpont piac háromnegyedét a legnagyobb hálózattal rendelkező Pick Pack pont szolgáltatás adja.
 

Az átvevőpontok fogyasztói körét 70 százalékban a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, 53 százalékuk 30 és 50 év közötti vásárlók alkotják. Az új ügyfelek, akik átlagosan a havi csomagforgalom 20 százalékát adják, leginkább a fiatal, 20 év alatti, illetve az 50 éven felüli rétegekből kerülnek ki.
 

A legkedveltebb átvevőpont helyek a hírlapüzletek és a benzinkutak, előbbit a vásárlók 78 százaléka, utóbbit pedig 30 százalékuk preferálja. A korábbi főváros centrikusság is megszűnt, Budapesten a havi csomagforgalom csupán 27 százaléka realizálódik.
 

A GKI Digital MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a júniusban készített lakossági kutatás tanulsága, hogy az online vásárlásnál most már nem csupán az ár, hanem a különböző szolgáltatások minősége is komoly szerepet játszik.
 

Az online vásárlók legnagyobb hányada, 58 százaléka a kényelem, 51 százaléka az áttekinthetőbb választék, 47 százaléka pedig az ár miatt vásárol a világhálón - áll a közleményben.
 

A felmérés az elmúlt egy hónapban internetes vásárlást választó 18 éven felüli lakosság körében, 1100 fős válaszadói mintán, online lekérdezéssel zajlott 2014 júniusában.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöld kötvények és kevesebb műanyag az irodákban

A Morgan Stanley nem csak aktív szereplője a globális zöldkötvény-piacnak, de a pénzintézet budapesti technológiai központjában mobilalkalmazással is csökkentik a műanyagpazarlást a dolgozók. 

2020. február 17. 19:10

Hogyan ne stresszeljük le a gyerekeket a nyelvvizsgával?

A British Council évek óta végzi 7-12 éves gyerekek nyelvvizsgáztatását – idén a Cambridge-i Egyetem világszerte sikeres nyelvvizsgái már a Funside School Gellért téri délutáni iskolájában is elérhetővé válnak. Vajon van értelme ekkora gyerekeket vizsgára vinni? Egy friss, átfogó felmérés alapján a szülők harmada szerint a gyerekének esélye sem lett volna arra, hogy bekerüljön most a felsőoktatásba, ha mégis nyelvvizsgához kötik a felvételit – azaz úgy tűnik a nyelvvizsgarutin megszerzését nem lehet elég korán elkezdeni. 

2020. február 17. 17:44

Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor

Komoly, átlagosan a költségek 10 százalékát elérő költségcsökkentési munkába kezdenek a világ pénzintézetei. Felismerték ugyanis, hogy a digitalizáció komoly kihívást jelent számukra. A megtakarított pénzt várhatóan digitalis képességeinek fejlesztésére fogják fordítani. Elsősorban a mesterséges intelligencia, a vállalatirányítási rendszerek és az automatizálás területén kívánnak előrelépni – derül ki a Deloitte 2019-es, több mint 1200 vezető megkérdezésével készített banki költséggazdálkodási felméréséből.

2020. február 17. 16:19

A Telekom új székházában avatták újra Puskás Tivadar szobrát

Találmánya, a Telefonhírmondó indulásának 127. évfordulója alkalmából avatták újra Puskás Tivadar mellszobrát a Telekom és a T-Systems új, Könyves Kálmán körúti székházában 2020. február 14-én.

2020. február 17. 15:37

A Delta Systems az év HP Enterprise partnere

A Delta Systems Kft. kapta a 2019. év Hewlett Packard Enterprise partnere, valamint a 2019. év legnagyobb forgalmú Aruba forgalmazó partnere díjakat a nemzetközi gyártóvállalat rendezvényén.

2020. február 17. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Informatikai szakembereket keres az SAP Labs Hungary

2020. február 14. 10:33

20 éves Magyarország egyik legrégebbi email rendszere

2020. február 7. 09:03

A három legnépszerűbb rádiót négymillió ember hallgatja

2020. február 3. 10:01

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20
online sportfogadás