Q2: az Android az okostelefon-piac 85%-át birtokolja
A Strategy Analytics adatai alapján a második negyedévben (Q2) az Android platform elterjedtsége 84,6%-os volt. Ez időszak alatt közel 300 millió telefon talált gazdára.
Nem sokban térnek el a Startegy Analytics elemzőcég adatai az IDC számaitól. Nem kérdés, hogy még mindig az Android áll-e vezető helyen, hiszen olyan fölénnyel rendelkezik a platform, melyek néhány hónap alatt nehéz lenne behozni.
Összesen 295,2 millió okostelefon kelt el a három hónapos időszak alatt, ennek nagyrésze androidos mobil volt: 249,6 millió. Ezzel a számmal a jelenleg messze listavezető Google platform a torta 84,6%-át birtokolja.
Az Android egyre jobban távolodik vetélytársaitól, ami azt is jelenti, hogy bár az Apple háza táján több telefon fogyott, mint tavaly ilyenkor (31,2 vs. 35,2 millió), piaci részesedése fordított képet mutat: 13,4%-ről 11,9%-ra esett vissza a rivális térhódításának köszönhetően.
A többi platform tekintetében viszont egyáltalán nem beszélhetünk növekedésről:a Microsoft és a BlackBerry sem az eladott készülékek, sem pedig a piaci részesedés tekintetében nem javítottak mutatóikon – az adatok csökkenést mutatnak. A többi platform esetében pedig állóvíz tapasztalható: nem is növekedtek, de nem is csökkentek az eladások, és piaci helyzetük is stabil képet mutat.
A gyártók tekintetében még mindig a Samsung áll a dobogó legfelső fokán, annak ellenére, hogy a számok csökkenést jeleznek, őt pedig jócskán lemaradva az Apple és a Huawei követi. A Top 5-ben foglal helyet még a Lenovo és a Xiaomi, és mindössze csak a hatodik hely jutott az LG-nek (lásd a 2. ábrán).
Forrás: TheNextWeb.com; Nyitókép: nerdynerdnerdz.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mobilalkalmazás segít eligazodni fogyasztóvédelmi kérdésekben külföldön
- Nemzetközi vizeken a Slingshot
- Az Android vezet a nagy európai országokban
- Csökkent a két domináns mobilszereplő piaci részesedése
- Mobilböngészés – Android vs. iOS
- A táblagéppiac számokban
- Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással
A Közel-Kelet két meghatározó üzleti központja Törökország és az Egyesült Arab Emírségek (UAE). Szerepük a világgazdaságban is felértékelődött. A PP Konferenciaközpont – BKIK „Törökország – Egyesült Arab Emírségek. Üzleti Fórum a két közel-keleti óriással” című konferenciáján török, arab és magyar előadóink megmutatják, hogy miért érdemes ezeken a piacokon megjelenni.
Ahol jelen és jövő találkozik
Októberben második alkalommal szervezi meg a hazai járműipar egyik kiemelkedő eseményét, a TECHTOGETHER+-t az autopro.hu csapata, ahol jelen és jövő találkozik. A rendezvény keretében megtartott járműipari konferencián hazánk meghatározó iparvállalatainak top menedzserei adnak elő, az innovatív ipari trendekre fókuszáló szakmai találkozón pedig az itthon tevékenykedő kulcsszereplőkkel találkozhatnak az érdeklődők. A rendezvény harmadik pillérjeként hazánk legtehetségesebb egyetemistái mérik össze tudásukat a mérnökhallgatói verseny keretében.
A Széchenyi István Egyetem debütált a Times Higher Education világranglistáján is
Története során először került fel az egyik legnagyobb presztízsű világranglistára a győri Széchenyi István Egyetem, ami azt jelenti, hogy a világ egyetemeinek legjobb öt százalékába tartozik. Az eredmény óriási siker, a Times Higher Education rangsorának készítői ugyanis a felsőoktatási intézmények tudományos teljesítményét a legszigorúbb sztenderdek alapján mérik.
E-kereskedelmi útmutató: Hogyan növelhetjük a konverziót és az eladásokat az üzenetküldő alkalmazásokkal?
Bár az üzenetküldést általában hétköznapi, kötetlen beszélgetésekhez társítják, mára a marketing és a kereskedelem szempontjából is nagyszerű csatornává vált.
Tiltólistás időrabló vagy egyre inkább hasznos edukációs eszköz a platform?
A TikTok népszerűsége az oldal 2017-es indulása óta töretlen. Egy friss felmérés szerint a 4 és 18 év közötti gyerekek naponta átlagosan 91 percet töltenek el rajta. A tiktokozó diákok több, mint 60%-a szerint a rövid videók segítenek a tanulásban és a házi feladat elkészítésében is, tehát edukációs céllal is pörgetik a feed-et, nem csak a szórakozás miatt.