Telekom: enyhén csökkent a bevétel és az eredmény

forrás: Prím Online, 2014. augusztus 7. 10:20

A Magyar Telekom 151,8 milliárd forint konszolidált árbevételt és 11,58 milliárd forint adózott eredményt ért el 2014 második negyedévében, a bevételek 3,3 százalékkal, a nettó profit 5,1 százalékkal marad el a 2013 azonos időszakitól - közölte a telekommunikációs vállalat a csütörtökön.

A portfolio.hu által megkérdezett elemzők átlagosan 151,4 milliárd forint árbevételt és 10,7 milliárd forint nettó profitot vártak.
 

A konszolidált, a nemzetközi pénzügyi jelentési szabványok (IFRS) alapján készült kimutatás szerint a társaság EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) eredménye 49,6 milliárd forint lett, 0,3 százalékkal kisebb a bázisidőszakinál.
 

A második negyedévben csökkentek mind a vezetékes, mind a mobilhang bevételek, továbbá az energiaszolgáltatásból is kisebb bevétele származott a Telekomnak. Utóbbit a gáz és áram szabályozott kiskereskedelmi árának csökkenése okozta.
 

Christopher Mattheisen vezérigazgató a közleményben úgy nyilatkozott, hogy az év további részére a társaság arra számít, hogy a bevételek és a beruházási költések (Capex) összhangban lesznek a korábban kommunikált célkitűzésekkel, az EBITDA pedig a vártnál jobban alakul majd, legfeljebb 3 százalékkal csökken a 2013-as szinthez képest. Hozzátette, hogy 2014 során továbbra is kedvezőtlenül fog alakulni a vállalat szabad cash flow termelése, de 2015-től már várhatóan jelentős javulás lesz ezen a téren.
 

Korábban 3-6 százalék közötti EBITDA-csökkenéssel számolt a cég. A mostani és a korábbi előrejelzés szerint is a bevételek éves szinten legfeljebb 3 százalékkal csökkennek az idén, beruházásokra pedig a tavalyival közel azonos összeget, 87 milliárd forintot szán 2014-ben a vállalat a frekvencia akvizícióra fordított összegek és az éves frekvencia díj aktiválása nélkül.
 

A jelentés szerint az év első hat hónapjának árbevétele 303,7 milliárd forint volt, 3,1 százalékkal kisebb a tavalyinál. A társaság részvényeseire jutó (nettó) eredmény ugyanakkor 18 százalékkal, 16,41 milliárd forintra nőtt, és az EBITDA is javult kissé, 1,5 százalékkal, 90,14 milliárd forintra emelkedett a tavalyi első fél évhez képest. Az egy részvényre jutó hozam 15,74 forint volt az idei első hat hónap alapján, míg tavaly ugyanebben az időszakban 13,34 forint volt. A működési eredmény 7 százalékkal emelkedve, 41,2 milliárd forintot ért el az első fél évben. A szabad cash flow a tavaly első fél évi 3,1 milliárd forintról 0,7 milliárd forintra csökkent.
 

A nettó adósságállomány a 2013. második negyedév végi 347,1 milliárd forintról 2014. második negyedév végére 374,6 milliárd
forintra emelkedett. A nettó eladósodottsági ráta 42,5 százalék volt 2014. június végén, míg egy évvel korábban 42,2 százalék. Beruházásokra 33,3 milliárd forintot költött az idei első fél évben a Telekom, szemben a 2013. első fél évi 40,6 milliárd forinttal.
 

A társaság július végén bejelentette, hogy 2015 végére 1700-zal csökkenti alkalmazottainak létszámát, a hatékonyság javítása érdekében. A cég nettó 15 milliárd forint személyi jellegű költségmegtakarítást vár az intézkedéstől az idén és jövőre, míg a végkielégítések 12 milliárd forintjába kerülnek.
 

A Magyar Telekom részvényeit a Budapesti Értéktőzsde prémium kategóriájában jegyzik, a papír a szerdai kereskedést 3,7 százalékos csökkenéssel, 361 forinton zárta. Az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 376, a legalacsonyabb 272 forint volt.

Kulcsszavak: +céginfo Magyar Telekom

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új honlapot indított a Raben Group

Élesítette megújított honlapját a Raben Group. Az Európa tizenhárom országában – köztük Magyarországon is – jelen lévő logisztikai szolgáltató oldalán az ügyfelek még egyszerűbben érhetik el és kezelhetik egyedi adataikat, illetve kaphatnak naprakész információt a megrendelt szállításaikkal kapcsolatban. A portál emellett szorosabb kapcsolattartást tesz lehetővé a cégcsoport partnerei és munkatársai között, ezzel még professzionálisabb kiszolgálást biztosít.

2020. október 30. 14:07

Több mint 270 munkatárs csatlakozott a Vodafone tartós távmunkaprogramjához

Home Agent néven indított állandó távmunkaprogramot a Vodafone Magyarország meglévő és újonnan belépő ügyfélszolgálatos kollégák körében – ezzel úttörő szerepet vállalva az innovatív, digitális munkavégzés kialakításában. A programmal a távközlési vállalat lokációtól függetlenül kíván munkalehetőséget teremteni, olyan munkavállaók számára, akik otthonaikat nem – vagy csak korlátozottan – tudják elhagyni, vagy olyanok számára, akik csekély munkalehetőséggel bíró térségben élnek. A Home Agent sikerét mi sem mutatja jobban, minthogy az elmúlt pár hónapban már 270-en jelentkeztek a programba. 

2020. október 30. 12:41

Még a gumiabroncs is rózsaszín a Bridgestone októberi kampányában

Saját szuperhősnővel, rózsaszín abronccsal és maszkosztással kampányolt a Bridgestone Tatabánya a rendszeres mellrákszűrés és önvizsgálat mellett. Az abroncsgyár a dolgozók bevonásával immár második alkalommal hívja fel a figyelmet a nők ezreit érintő daganatos betegség elleni küzdelemre. A vállalat matricákkal, plakátokkal és díszkivilágítással rózsaszínbe öltöztette a gyárat, ingyenes mellrákszűrést biztosított női dolgozói számára, rózsaszín szalagos szájmaszkokat osztott Tatabányán és Környén, adományt gyűjtött a Szent Borbála Kórháznak, illetve az üzemben játszódó edukációs képregényt készített a mellrákszűrésről.

2020. október 30. 11:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás