Egyre keresettebbek a karon hordható okoseszközök

Czipperer Dia, 2014. augusztus 29. 07:42

A Canalys elemzőcég adatai alapján nőtt a hordható okos kiegészítők, nevezetesen a karórák és a fitnesz csuklópántok iránti kereslet. A Samsung áll az élen, de a Pebble és a Sony gyártmányok is jól fogynak.

A tavalyi évhez képest jelentős növekedés tapasztalható a viselhető okoseszközök terén. A Canalys elemzőcég becslései alapján okos karórákból és fitnesz karkötőkből az év első felében már több mint 6 millió darab fogyott. Ez nem kis szám, tekintve, hogy tavalyi adatokhoz képest közel 700%-os (pontosan 684%) a növekedés.

 

A legtöbb óra a Samsung műhelyéből került ki. Ez nem is meglepő, hiszen a legújabb, második szériás Gear modellek is megjelentek már, valamint a vállalat az Android Wear platformba is belekóstolt Gear Live okosórájával. Így a vállalat portfolióját összesen már öt hordható okoseszköz színesíti: négy karóra és egy csuklópánt (Gear Fit).

 

A Pebble és a Sony is jól teljesít a piacon, csakúgy, mint a FitBit és a Jawbone, akik inkább az egyszerűbb csuklópántok terén lendítettek nagyot az eladásokon. Akkor már beszámoltunk róla, hogy jelentős növekedés várható az elkövetkezendő években az okosóra szegmensben. Ám az eszközöknek még van hová fejlődniük. A Canalys elemzője, Daniel Matte szerint az intelligens hordható eszközöknek óriási fejlődésre van szükségük, hiszen egyre nagyobb igényeket támasztanak velük szemben.

 

Számos új termék bemutatkozik majd az idei IFA szakkiállításon, ám a legtöbb vállalat mégsem most rukkol elő újdonságaival, hanem megvárja, mit lép elsőként az Apple, ahol szintén várható nagy durranás az „iWatch” személyében.

 

Forrás: Engadget.com, Canalys.com; Kép: smartwatchnews.org

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09