Milyen hatással vannak ránk az online hirdetések?

MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 4. 11:29

A Gemius több éves kutatásai során összegyűjtött adatok kimutatják, hogy az online marketing üzenetek észlelése és hatékonysága megváltozott.

A hirdetési bannerek vagy linkek átkattintási aránya évről évre egyre csökken. Egyre kevesebb a közvetlen kattintás a hirdető céloldalán (a termék vagy szolgáltatás weboldalán). Más szóval: az internet felhasználók egyre kevésbé lelkesek, hogy azonnal reagáljanak a megjelent hirdetésekre; sokkal inkább már önállóan keresnek rá egy-egy információra a reklámozott termékkel kapcsolatban, vagy írják be a weboldal címét vagy a kulcsszót a kereső ablakba.

A reklám maga csak inspiráció, vagy kiindulási pont az internetező számára, hogy felkeltse figyelmét egy reklámozott termék vagy szolgáltatás iránt - függetlenül a hirdetés formátumától: display szponzorált link, vagy videó.

Még érdekesebb, hogy az online forgalmi adatok elemzése lehetővé teszi beazonosítani a hirdetés megjelenése után azt az időszakot és pillanatot, amikor a reklámozott termék, szolgáltatás vagy márka iránti keresések gyakorisága növekszik.

Néhány a fontosabb következtetés a Gemius elemzéséből:


Az internet felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első 20 perc eltelte után mutatnak érdeklődést.

Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő 3 órán belül tapasztalható. Ezután a kommunikáció hatékonysága - azaz a felhasználó információkeresési hajlandósága – idővel elhalványul, majd szinte teljesen eltűnik. Ez az időszak eltérő az egyes piaci szegmensekben és néhány órától néhány napig tarthat. Az internet felhasználók tevékenységében ciklikusság figyelhető meg; a ciklus változatos tulajdonságokat mutat a piaci szegmenstől függően. A reklám hatékonysága (a felhasználóban kiváltott vágy, hogy online rákeressen az ajánlattal kapcsolatos információra) szabályos időszakonként újra magasra szökik. Ebből arra következtethetünk, hogy az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, így az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus.

Meg kell azonban jegyezni, hogy ez az érdeklődés néhány 24 órás ciklus után elhal. Érdekes, hogy egyes iparágakban, ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefon-szolgáltatók), a reklámüzenet akár 7 napig képes túlélni az internet felhasználó fejében. Más piaci szegmensekben (ahol a döntéseket gyorsabban hozzák, mint például online repülőjegy vásárlás, last minute ajánlatok), az érdeklődés hamarabb - 48-72 óra (azaz 2-3 ciklus) után elhalványul.

 

hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben

Az ABB ügyfelek, politikusok és médiaképviselők részvételével megtartott avatóünnepségen, a svájci Badenben hivatalosan is megnyitotta új üzemét, amely mobilitási alkalmazásokhoz gyárt majd energiatároló rendszereket. Az energiatároló rendszereket vasúti járművekbe, e-buszokba/trolibuszokba és elektromos hajtású tehergépkocsikba építik be. Az új létesítmény fontos beruházásnak számít a gyártás helyszínéül szolgáló Svájcban, és többletértéket kínál a hazai és a külföldi mobilitási alkalmazások számára is.  

2019. november 11. 18:55

A Casio limitált szériás kollekcióval tiszteleg a Gorillaz rajongói előtt

Az 1998-ban alakult Gorillaz igazi rekorder a maga nemében, a brit csapat első lemeze hétmillió példányban kelt el, ezzel a teljesítményével pedig bekerült a Guinness Rekordok könyvébe. A világ egyik legstrapabíróbb és legsokoldalúbb karóráit gyártó Casio 2018 után másodjára, újabb limitált szériás változattal tiszteleg a zenekar előtt. 

2019. november 11. 17:20

A Zyxel új szolgáltatása növeli a hálózati biztonságot

A tajvani Zyxel bemutatta új, AiShield szolgáltatását, amely jelentősen hozzájárul az otthonok és vállalkozások hálózati biztonságához. A MultyX és Multy Plus eszközök mellé használható intuitív alkalmazás az egyre kifinomultabb zsarolóvírusokkal és a rosszindulatú szoftverekkel veszi fel a harcot.

2019. november 11. 15:57

Kiterjesztett valóság megoldással teszi gyorsabbá és pontosabbá a repülőgépek átvizsgálását az Aeroplex

Az Aeroplex of Central Europe tesztüzemben elkezdte használni az AerinX által fejlesztett, kiterjesztett valóság alapú hi-tech repülőgép átvizsgáló rendszert. A tesztüzem során az Aeroplex mérnökei valós ipari körülmények között használják majd az innovatív szoftveres megoldást repülőgépek külső felszíni átvizsgálására. Ezzel párhuzamosan az AerinX Early Adopter programot indított, melynek keretében a cég további nemzetközi repülőgépipari szereplőkkel tervezi stratégiai együttműködés elindítását.  

2019. november 11. 14:33

A Samsung 46 megoldása nyerte el a CES 2020 Innovációs Díját

A Samsung 46 új termékinnovációs megoldását ismerték el a CES 2020 Innovációs Díjával, köztük három termék a Legjobb Innováció díjat nyerte el kategóriájában. A nívós elismerés a legújabb technológiával rendelkező, kiemelkedő formatervezésű és egyedi kialakítású termékeket és szolgáltatásokat tünteti ki. A Galaxy Note10+ 5G okostelefon is a Legjobb Innováció díjat kapta meg.  

2019. november 11. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás