Milyen hatással vannak ránk az online hirdetések?
A Gemius több éves kutatásai során összegyűjtött adatok kimutatják, hogy az online marketing üzenetek észlelése és hatékonysága megváltozott.
A reklám maga csak inspiráció, vagy kiindulási pont az internetező számára, hogy felkeltse figyelmét egy reklámozott termék vagy szolgáltatás iránt - függetlenül a hirdetés formátumától: display szponzorált link, vagy videó.
Még érdekesebb, hogy az online forgalmi adatok elemzése lehetővé teszi beazonosítani a hirdetés megjelenése után azt az időszakot és pillanatot, amikor a reklámozott termék, szolgáltatás vagy márka iránti keresések gyakorisága növekszik.
Néhány a fontosabb következtetés a Gemius elemzéséből:
Az internet felhasználók leginkább a banner megjelenését követő első 20 perc eltelte után mutatnak érdeklődést.
Hosszabb távon figyelve, a reklámmal kapcsolatos információra történő keresés leggyakrabban a megjelenést követő 3 órán belül tapasztalható. Ezután a kommunikáció hatékonysága - azaz a felhasználó információkeresési hajlandósága – idővel elhalványul, majd szinte teljesen eltűnik. Ez az időszak eltérő az egyes piaci szegmensekben és néhány órától néhány napig tarthat. Az internet felhasználók tevékenységében ciklikusság figyelhető meg; a ciklus változatos tulajdonságokat mutat a piaci szegmenstől függően. A reklám hatékonysága (a felhasználóban kiváltott vágy, hogy online rákeressen az ajánlattal kapcsolatos információra) szabályos időszakonként újra magasra szökik. Ebből arra következtethetünk, hogy az emberek többsége egy napon belül mindig közel ugyan abban az időszakban használja a számítógépét internetezésre, így az érdeklődések csúcspontjaiban jól megfigyelhető ez a 24 órás ciklus.
Meg kell azonban jegyezni, hogy ez az érdeklődés néhány 24 órás ciklus után elhal. Érdekes, hogy egyes iparágakban, ahol a döntési folyamat hosszabb időt vesz igénybe (pl. telefon-szolgáltatók), a reklámüzenet akár 7 napig képes túlélni az internet felhasználó fejében. Más piaci szegmensekben (ahol a döntéseket gyorsabban hozzák, mint például online repülőjegy vásárlás, last minute ajánlatok), az érdeklődés hamarabb - 48-72 óra (azaz 2-3 ciklus) után elhalványul.
hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Okospálcikával rukkolt elő a Baidu kínai keresőóriás
- Az iráni elnök türelmet kért az internettel szemben vallási személyiségektől
- Egyre több pár a Facebookot okolja a válásért Szerbiában is
- Kütyük: elbutítanak vagy felokosítanak?
- Öncenzúrára késztet a Facebook és a Twitter
- Közösségi médián nyomul a Kínai Kommunista Párt
- Az infokommunikáció hidalja át a generációk közötti szakadékot
- Ingyen hozzáférhető könyv is hozhat anyagi hasznot
- Québec legalább az interneten független lesz
- Ingyen wifi lesz a szegedi, a miskolci és a pécsi vasútállomáson is
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.