A komplexitás egyszerűsítése az SAP víziója
Eredmények és tervek az SAP Forumon
8%-os növekedési ütemmel számolhat az SAP a tavalyi évet illetően. A „pozitív szaltóban” jelentősen közrejátszott az üzleti analitika, amely az egyik legerősebb területe a vállalatnak. Az idei siófoki SAP Forumon nemcsak az eredmények, hanem a további tervek is terítékre kerültek.
Ablonczy Balázs, az SAP Hungary ügyvezetője a 17. SAP Forumon beszélt a vállalat eredményeiről, a jövőbeli kilátásokról. Az egykoron sokak által temetett cég szépen halad előre globálisan, és a régióban is sikeres.
„Pozitív szaltó”
Az SAP Hungary árbevétele a 8%-os növekedéssel 17,5 milliárd forintra kúszott fel, amely bár nem eget rengető, Ablonczy Balázs szerint azonban figyelembe véve mind az informatikai piac növekedését, mind pedig a forintnak a gyengélkedést, valamint azt, hogy a GPD sem szárnyalt a tavalyi évben, még mindig pozitív szaltóval tudnak hozzájárulni a magyar nemzetgazdasághoz.
Az SAP piaci részesedése már 40% felett jár szinte minden környező országban, amely nem csak szép számnak tekinthető, hanem komoly és dinamikus részesedésnek is. Az adatbázis-kezelő megoldások területen szintén jól muzsikál a vállalat, hiszen 16%-os piaci részesedésével világszinten a harmadik helyen áll az Oracle és a Microsoft után. A 2013-as év pedig nem csak globálisan, hanem regionális szinten is sikeres volt.
A HANA
A valós idejű, memóriaalapú adatbázis kezelést lehetővé tévő rendszer egy lépéssel képes kiváltani a korábbi többlépcsős folyamatot, és a következő lépés az lesz a vállalat részéről, hogy teljes tranzakciós lehetőségek alá is szeretnék javasolni a HANA-t mint fejlesztői környezetet. Nem véletlenül került pont a HANA fókuszba, hiszen a megoldás minden felhő típusú portfólió alapeleme is egyben.
A cloud megoldások a teljes informatikai piacot megváltoztatják az elkövetkezendő három-öt éves intervallumban. Igaz, az emberek sokszor még mindig szkeptikusan a felhő alapú megoldásokkal szemben, de egyben lehetőséget adnak arra is, hogy elmagyarázzák, az SAP megoldásai mit nyújtanak, és miben mások.
Magyarországon körülbelül 20 HANA installáció van jelenleg. Tavaly 10 körül mozgott ez a szám, de ez persze nem jelenti azt, hogy mindegyik azonnal szolgálta az adott vállalat tevékenységét, hiszen hosszabb folyamat ereménye, mire eléri a működési fázist. Mindenesetre ez a szám kétszeresére nőtt, vagyis mostanra már mondható, hogy erős trendnek számít, ami Ablonczy Balázs szerint is szépen bővül a piacon, két fő vonalon.
Az egyik az SAP rendszer gyorsítását támogató megoldások, a másik terület pedig az, amikor meglévő nagy adatok feldolgozásából adódó problémák vannak, és ezek megoldására használják a HANA-t. Jelenleg is zajlik egy egészségügyi információs rendszer felépítése, ami komolyabb projektnek számít ezen a területen. Ennek révén egy valós idejű adatelemző rendszerrel tudnak adatokat feldolgozni és előrejelzéseket készíteni.
CSR
Magyarországon egy másik fontos építkező tevékenység a CSR. Ez a terület is fontos, ha már eredményekről és tervekről van szó. Ez kifejezetten a hátrányos helyzetű gyerekek informatika oktatását szolgálja. Körülbelül 440 gyerek informatikai képzését támogatták az elmúlt néhány évben.
Most egy újabb pályázatot indítottak útjára a Digitális Esélyegyenlőség 2014 jegyében, melyre szeptember végéig jelentkezhetnek iskolák és a különféle civil szervezetek.
Egyre erősödő terület: a kormányzati szektor
Ablonczy Balázs kifejtette, szerinte az informatikai piac bizonyos növekedése ebből a tevékenységből is adódni fog. A vállalatok magyar tulajdonba kerülése, visszahozza ezeknek a vállalatoknak az informatikai költését a magyar piacra. „Ezt nem szabad lebecsülni, mert ebben érték van” – mondta.
Ez sok magyar vállalatnak és beszállítónak biztosít majd üzleti lehetőséget. Az SAP felkészült arra, hogy ez a trend folytatódik, és ebben is ők tudnak majd szerepet vállalni.
Szépen csendben, mégis dinamikusan
Bár az árbevételekhez nem tesz hozzá jelentősen, a kkv-szektor is egy szépen fejlődő területnek számít. 2009-ben jelentették be, hogy megvan az 1000-dik ügyfelük, melyek száma már az 1200-hoz közelít. Ez nem csak annak köszönhető, hogy a vállalat versenyképes és nemzetközi sztenderdeknek megfelelő megoldásokat kínál az ügyfeleknek, hanem a bizalom megléte is elengedhetetlennek bizonyul, hiszen az SAP felirat bár magában bizalomkeltő vagy egyenesen alapkövetelmény sok cég számára, így sokkal könnyebben köttethetnek üzletek.
Stratégia hosszú távon
A hosszú távú piaci részesedés növekedése mellett a vállalat víziója arra épül, hogy a komplexitást átvigyék egyszerűsítésbe. A cél, hogy a cégek korábban komplexen gondolt kifejezetten, szakmai terület szerinti dolgait olyan irányba terelje, hogy egyszerű, megvalósítható és gyors legyen. Ebben igyekeznek lehetőséget, eszközt és platformot nyújtani az ügyfeleknek.
Az SAP nagy kihívása tehát az, hogy a korábbi pénzügyi, szoftverszállítói pozíciójából elmozduljon abba az irányba, hogy az adott iparág legjobb folyamataiban olyan megoldást adjanak, mely támogatja, segíti az üzleti sikert. Ma már nem igaz az, hogy az informatika egy támogató tevékenység, hanem, ahogy Ablonczy Balázs fogalmazott, „az informatika maga a biznisz”.
Szerinte a személyre szabottság fog előtérbe kerülni, és nem az ár lesz a meghatározó. Az olcsó gyártás percepcióját az innovativitás váltja fel. Az informatikai trendek, változások ugyanis elkerülhetetlenül áthatják az emberek életét.
Egyre többen az ügyfelekért
Az SAP elkötelezett a magyar piac iránt, hiszen nem csak pénzt kersnek itt, hanem fektetnek is be. A legnagyobb európai szoftvervállalatként állást foglaltak amellett, hogy az európai ügyfelek Európában kapjanak terméktámogatást, vagyis supportot. Ez egy uniós – nem kötelező jellegű elv – de az SAP ennek jegyében bővíti állományát.
Ez Magyarországon is kezd kirajzolódni, hiszen immáron külön csapat foglalkozik ezzel a külföldről áthozott területtel. Az idei évben a korábbi 500 főről 600-ra sikerült emelni a létszámot. Ebben pedig további lehetőségek rejlenek. Meg kell tudni mutatni a központ felé, hogy van nyelveket beszélő olyan munkaerő, aki versenyképessé teszi ezt a szegmenset. Ebben a magyar piac egyelőre nagyon jól áll, ez azt is jelenti, hogy külön irodablokkokat bérelnek majd a jövőben az új munkaerők számára.
2014-es várakozások
Szeptemberben már lehet becsülni az éves várakozásokat, így Ablonczy Balázs is bátran jósolt 5 és 10% közötti növekedést, amely nagyjából 1-1,5 milliárd forintos árbevétel növekedést jelent. Hisznek abban, hogy együtt tudnak fejlődni az ügyfelekkel, partnerekkel, a regionális piaccal.
Kapcsolódó cikkek
- Szegeden terjeszkedik az NNG
- Erős növekedés a Lenovónál
- A cloud egy darwini mutáció: csak a legrátermettebbek maradhatnak fenn
- SUSE Cloud 4: OpenStack alapú privát felhő VMware támogatással
- Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
- Megjelent az első, SUSE Cloud-alapú hibrid,felhőmegoldás
- Okosautókat fejlesztenek Kínában is
- Az ABB és a Volvo partnersége az elektromos és hibridhajtású buszok gyorstöltésére
- A Facebook túlteljesítette az elemzők várakozásait
- Növekvő árbevétel a Telenor Magyarországnál
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megszervezik Magyarország első leginnovatívabb fejlesztői versenyét
A Hack3 hackathon rendezvény egy izgalmas esemény a technológiai szakértők és a kreatív gondolkodású emberek számára. A rendezvényt február 24. és 26. között tartják, amely során a résztvevők közösen dolgoznak új technológiai megoldások kialakításán. A versenyzőknek lehetőségük van bemutatni kész megoldásaikat a zsűri előtt, és a legjobbak értékes nyereményeket nyerhetnek. A megbízó cégek pedig rövid idő alatt tudnak az általuk lefejleszteni kívánt termékhez közel kerülni.
A Google vezérigazgatója jelentette be a Google Bard indulását
A cég hivatalos blogoldalán közzétett nyilatkozat szerint a Google Bard egyelőre felhasználók válogatott csoportjának lesz elérhető, de heteken belül a széles nyilvánosság számára is megnyílik majd.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!
21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre 227 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 68 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a Virágbéke lett.
Látássérülteknek fejlesztett eszköz nyerte az LG versenyének fődíját
Az LG Electronics (LG) a Life’s Good díjjal olyan globális innovátorokat támogat, amelyek vállalják, hogy segítenek jobb életkörülményeket teremteni mindenki számára. A verseny fődíját a dél-koreai Dot Inc. kapta.
Közeleg a 31. Magyar Innovációs Nagydíj felhívás beadási határideje
A Magyar Innovációs Nagydíjon kívül, összesen hét innovációs díj kerül átadásra azon társaságok számára, akik jelentős innovációs teljesítménnyel pályáznak és 2023. február 3-ig beadják nevezésüket.