Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
Húsbavágó tech kérdésekre keresi a választ az idén tizenötéves konferencia
Eddig elképzelhetetlen változások sora zajlik az internet fejlődésével. A korábban a közösségi média egyik bűvszavának számító „megosztás” sokkal szélesebb értelmet nyer, és offline világunk egyik meghatározó fogalmává is válik. Gombamód szaporodnak a megosztáson alapuló üzleti vállalkozások. A hazai webes piac legnagyobb szakmai konferenciája többek között olyan aktuális témákat szed ízekre, mint a gép-gép közötti kommunikáció, a megosztások gazdaságtana, az e-kereskedelem, az okosodó városok, a személyes online márkaépítés vagy a hazai startupok lehetőségei.
A digitális ipari forradalom korában élünk, elképesztő sebességgel változik a hagyományos világ szinte minden szegmense. Az internet és a mobilkommunikáció által generált változás mindennapi életünk legkülönbözőbb területeire szivárog be. A szép új világ legfontosabb fogalmai a szélessáv, a felhő, a mobilitás, a big data, az m2m (gép-gép közötti kommunikáció), az Over-the-top (interneten keresztül elérhető mozgóképes, vagy audió tartalom) és az automatizáció.
Az idén immár tizenöt éves évfordulóját ünneplő Internet Hungary a fenti kulcsszavak mentén vizsgálja az információs társadalom, az internet és a mobilkommunikáció legfrissebb trendjeit. A rendezvény 17 szekcióval és közel 220 előadással várja az érdeklődőket, a több mint 250 előadó között rekordszámú külföldi szakember is helyet kap.
Oszd meg, hogy uralkodj!
A megosztás kifejezés a közösségi média korának egyik szimbóluma, megtestesíti az internet által megalapozott technológiai fejlődés és életmódváltozás legújabb lépcsőjét. A megosztás mechanizmusa ugyanis kilépett az online térből és beszivárog a fizikai valóságba is.
Új üzleti vállalkozások garmadája épül a megosztás elvére, mely teljesen új alapokra helyez számos lakossági és cégeknek nyújtott szolgáltatást. Egy szembeötlő példa a nyártól már Magyarországon is sofőröket toborzó Über, melynek képviseletében Johannes Wesemann, az osztrák leányvállalat ügyvezető igazgatója személyesen mutatja majd be a konferencia résztvevőinek eddigi tapasztalatait.
Az Internet Hungary egyik fő témája a megosztások gazdaságtana (Sharing Economy), mely alapjában rengeti meg szinte minden iparágban az eddig működő üzleti modelleket. A már említett sofőrközvetítő Über alkalmazás a taxitársaságok létét veszélyezteti, és áttételesen a forgalomban lévő gépkocsik számának radikális csökkenését is okozhatja. Míg a hazánkban szintén elérhető Airbnb a szállodáknak, és hagyományos szállásadóknak jelent óriási konkurenciát. De további, dinamikusan fejlődő szereplők is jelentős piaci sikereket értek már el: az egyelőre még csak az USA több nagyvárosában elérhető TaskRabbit alkalmazással a ház körüli munkákra kereshetünk egyszerűen szakembereket, a már számos startup elindulását lehetővé tevő Kickstarter pedig kezdő vállalkozásoknak, ígéretes ötleteknek segít a közösség erejével tőkét gyűjteni. A szintén jelentős potenciállal bíró Freelancer különböző területeken dolgozó szabadúszó szakemberek kapacitásának megosztásában segít.
Okosotthonok, e-kereskedelem, startupok – a szép új világ további buzzwordjei
Az idei Internet Hungary a megosztások gazdaságtanán kívül számos további izgalmas és aktuális technológiai témát és trendet vizsgál. A konferencia részletesen körüljárja az okosotthonok-okosvárosok aktualitásait és lehetőségeit. Bemutatásra kerül például egy hazai működő smarthome projekt, melynek keretében megtudhatjuk, hogy milyen működő példák vannak a gépek közötti (m2m) kommunikációra hazánkban, mennyire terjedtek el az intelligens otthonok, illetve, hogy milyen alkalmazások tesznek egy otthont intelligenssé.
Az e-kereskedelem gyökerestől változtatja meg vásárlási szokásainkat, a folyamatosan újabb és újabb szereplőkkel bővülő piac egyes forgatókönyvek szerint teljesen leszoktathat minket a hagyományos boltba járásról. Az Internet Hungary egy külön szekciót biztosít a témának, melynek keretében számos szakember ad átfogó képet a terület aktualitásairól.
Vajon hogyan tudnak a magyar cégek profitálni a világ alapjait megrengető technológiai változásokból? A konferencia Start-Up Comedy címmel egy külön szekcióban vizsgálja a garázscégekkel kapcsolatos legkülönbözőbb kérdéseket. Több egyesült államokbeli szakemberrel közösen keresve a választ többek között arra, hogy mik a fő lépések, amíg egy ötletből több millió dolláros biznisz lesz; milyen jogi és üzleti buktatókra kell figyelnie a startupoknak; valamint, hogy lehet-e Budapest startup nagyhatalom.
Az Internet Hungary a fentieken kívül is számos aktualitással foglalkozik a web világából: górcső alá veszi a HR és személyes márkaépítés lehetőségeit a digitális korban, vizsgálja a hagyományos hirdetések hanyatlását az online platformokkal szemben, körbejárja a tartalomkészítés és fogyasztás legfrissebb trendjeit, illetve vizsgálja a reklámadó hazai bevezetésének hatásait is.
Kapcsolódó cikkek
- Online reklám: növekszik a bannerkampányok szerepe és hatása
- KKV-AKADÉMIA: a reklámadótól a tartalommarketingig
- Rendezvénysorozat e-kereskedésről és agrármarketingről gazdáknak
- Milyen a hazai online vásárló?
- A webes értékesítés legújabb trendjei
- Magyarország legnépszerűbb webshopja kerestetik
- Nekimennek az adathegynek a netes csúcstalálkozón
- Marketing eszközök arzenálja
- Médiakonferencia – vita a szabályozás kihívásairól
- Így lesz ügyfél a hirdetésből
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
CES 2023,2024 és a többi: innováció egész évben
Messziről indítja gondolatait amerikai tudósítónk, Laszlo Horvath, aki még nem írta ki magából az év elejei CES-élményeket, amiket a folyamatosan érkező hírlevelek is folyamatosan frissítenek. A sivatagi eső vagy a nyárson körbekínált hús mind elvezetnek a technológiához, ami a egyrészt a CES-nek központi témája, másrészt (s egyben) a környezete is. Az írás hosszú, javasoljuk olvasóinknak döljenek hátra, és élvezzék!
A Delta az Apple termékek hivatalos rendszerintegrátora lett
A Delta Technologies Nyrt. 100%-os leányvállalata az elsők között szerzett rendszerintegrátorként AAR (Apple Authorised Reseller) minősítést. Az Apple termékek hatékonyabb hazai támogatásának érdekében a Delta Systems Kft. stratégiai megállapodást kötött az Apple termékek magyarországi hivatalos disztribútorával, az Apcom Hungary Kft-vel.
Megjelent a Magyar Telekom 2022. évről szóló fenntarthatósági jelentése
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia második évét zárta a Magyar Telekom. A 2022. évi eredményekről a friss Fenntarthatósági jelentésében számol be a vállalatcsoport.
Stronger together! RSAC2023
Gyakorlatilag a Digital Media Hungaryvel egyidőben nyitotta meg a kapuit a kiberbiztonság legfontosabb nemzetközi eseménye, a szépséges San Francisco Moscone Centerében évente megrendezett RSA Conference.
Öt árulkodó jel, hogy csalás áldozatai lettünk – mit tegyünk ezután?
Számtalan csaló jelent meg a kibertérben, akik csak arra várnak, hogy ellopják a felhasználók személyazonosságát és pénzét, akik ezt sokszor észre sem veszik. Az ő leleményességük, a mi hiszékenységünk, valamint a gyenge vállalati biztonsági megoldások együttesen teszik az online csalásokat egy több milliárd dollárt érő kihívássá. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szerint 2021-ben az amerikai fogyasztók összesen közel 6 milliárd dolláros kárt szenvedtek el online csalások miatt, ami 70 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az ESET kiberbiztonági szakértői összegyűjtötték azokat az intő jeleket, amelyek segítenek időben felismerni az átveréseket.