Jelentős veszteséget jósol magának a Sony

Az okostelefon üzletágban gyökereznek az okok

Czipperer Dia, 2014. szeptember 18. 16:11

A Sony jelentős veszteséggel számol következő pénzügyi évét tekintve, amelyet az okostelefon üzletággal hoznak kapcsolatba. Nagyjából 2,1 milliárdos csökkenést várnak.

Rendre jelennek meg a Sony háza táján az új mobilok. Nem gondoltuk volna, hogy maga a gyártó véli úgy, hogy pont a mobiltelefonok miatt jelentős veszteséggel számolhatnak ebben a pénzügyi évben. Ráadásul a konkurencia sem könnyíti meg a dolgát a telített piacon.

 

A vállalat úgy döntött, a várható csökkenés miatt ezentúl főként a zászlóshajó készülékekre koncentrálja figyelmét, és számos középkategóriás mobilt száműznek a kínálatból, hiszen a bevételek meghatározó részét a felsőkategóriás eszközök adják.

 

 

Tény, hogy az olcsóbb megoldások is fontos részét képezik egy adott portfoliónak, hiszen sok fogyasztó belépőszintű modelleken keresztül kezd ismerkedni egy adott gyártóval. Viszont egy több kínai gyártó kínál „szemtelenül olcsó” mobilokat, melyekkel még a vén róka Sony sem feltétlenül képes versenyezni.

 

Már korábban is megjósolták, hogy veszteséges időszak vár rájuk – ahogy már évek óta –, ám az előzetesen prognosztizált 500 milliárd jenhez képes most 230 milliárdot becsülnek, amely nagyjából 2,1 milliárd dollárnak felel meg.

 

A Sony az okostelefonok csökkenését várja, a nemrég debütált zászlóshajó Xperia Z3 sikerében azonban bízik, és abban is, hogy a készülék segít majd lendíteni a mutatókon. Az új stratégia megvalósítása és a bevételek növelése azonban még hosszú időbe telik.

 

Forrás: Techspot.com

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rekordösszeget adtak össze a befektetők az építőipart forradalmasító sikercégnek

Az osztrák B2B szektor történetének legnagyobb összegű második fordulós tőkebevonási körében 69 millió dollárt gyűjtött össze a befektetőktől az építőipari, épületüzemeltetési szoftvert fejlesztő és forgalmazó bécsi központú cég, a Magyarországon is ismert PlanRadar.  Az európai piacon meghatározó szerepet betöltő vállalat a pénzt nemzetközi terjeszkedésre és technológiai fejlesztésre használja fel. A cél a jelenlegi forgalom megháromszorozása 2022-ben, ami az eddigi eredmények ismeretében reális elképzelés.

2022. január 22. 16:52

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új elnökséget választott az IAB Hungary

2022. január 21. 16:55

Ez a három újdonság határozza meg az online marketinget 2022-ben

2022. január 18. 15:29

Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája

2022. január 12. 15:07

Már lehet regisztrálni az NMHH mobilkészülék-csere programjára

2022. január 7. 13:58