Az Epson „okos” gyártási megoldásai átalakítják a fotókidolgozást
Az Epson „okos” termelési rendszerek széles választékával kívánja ösztönözni és átalakítani a kiskereskedelmi és a professzionális képalkotást. Ezen rendszereket a vállalat Németországban, a Photokina kiállításon mutatta be.
Duncan Ferguson, az Epson Europe Professional Graphics vezetője szerint a képalkotási iparban a ’Második kiskereskedelmi hullámnak’ nevezett korszak közeleg, ami a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalatok számára új lehetőségeket kínál, hiszen személyre szabott termékek gyártásának széles választékára épülő új üzleti ötleteket és bevételi forrásokat fedezhetnek fel. Az innovátoroknak megfizethető, könnyen használható, rugalmas, megbízható és rövidtávon megtérülő termelési megoldások kellenek.
Az Epson szerint két alapvető tényező formálja majd a képalkotási ipar jövőjét: a digitális képek hatalmas és növekvő mennyisége (a Yahoo szerint a 2014-ben készített fényképek száma meghaladja majd a 880 milliárdot) és az emberekben élő vágy, hogy az eddiginél még sokoldalúbban használhassák fel fotóikat.
A többféle anyagra történő nyomtatás a ‘Második hullám’ előfutára
A Futuresource Consulting felméréseinek eredményei megerősítik, hogy a fogyasztói képalkotási ipar a papíralapú nyomatokról a kreatívabb felhasználási célok felé mozdul. A digitális nyomatok kiskereskedelmi értéke 2012 és 2015 között több mint 20%-kal csökkent, míg a vászon nyomatoké 21%-kal nőtt (forrás: Lightwords). Ez azzal magyarázható, hogy a felhasználók egyre inkább szeretnék legjobb fényképeiket kiállítani, bemutatni, és hogy a digitális nyomtatásnak köszönhetően már számos felületen reprodukálhatók a fotók.
Az Epson most egy “Második hullámot” jósol, mivel a fejlett digitális képalkotási technológiák használatával – a papíron felül – jelentős számú hordozóra lehet nyomtatni, mint például fémre, textilre, tapétára és különféle faldekorációkra, fára, műanyagra, rétegelt anyagokra, gumira és kerámiára. Ez még több felhasználási lehetőséget és személyre szabott megoldást jelent a felhasználóknak.
„Az Epson számára az ‘Első hullám’ a fotó- és szépművészeti vásznakkal kezdődött és magában foglalta a papíralapú alkalmazási lehetőségeket is, mint például az albumok, naptárak és kártyák értékesítését. De a ’Második hullámban’ a felhasználók már sokkal ambiciózusabbnak tűnnek” – mondta Duncan Ferguson.
Azt is hozzátette, hogy ma már az emberek nem elégednek meg képeik megrendelésével és kinyomtatásával vagy a közösségi oldalakon történő megosztásukkal, hanem szeretnének sokkal kreatívabbak lenni és törekednek fotóik személyes felhasználására. Így egyedi környezetet tudnak létrehozni vagy egyedi ajándékokat készíthetnek – legyen az bármi, a papucstól a pólókon át más ruhadarabokig, a táskától az alumínium panelekig, a kárpittól az asztalterítőkig, a telefontokoktól a tapétáig és különféle faldekorációkig. A megváltozott felhasználói igények nagy lehetőséget rejtenek a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalkozások számára, hiszen – személyre szabottabb termékekkel – kínálatuk bővítésére ösztönzik őket. Ennek feltétele azonban, hogy a vállalkozások a megfelelő, költséghatékony gyártási megoldásokkal rendelkezzenek, amely gyors megtérülést eredményezhet.
Az Epson a ‘Második hullám’ igényeinek kielégítésére kidolgozott megoldásai a következőket tartalmazzák:
- A kompakt mini- és a méretezhető SureLab mikrolaborok szériája gyártási rendszerek széles választékát kínálja a kiskereskedők számára. A termékkínálat a SureLab D7 Studio bemutatásával bővül. Ez a méretezhető készülék egyaránt használható önkiszolgáló terminálként vagy mikrolaborként például leporellók, panoráma képek, üdvözlő kártyák és szórólapok széles választékának előállítása esetén.
- A SureColor SC-F2000 pólónyomtató közvetlenül az anyagra nyomtat, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy jól jövedelmező pólónyomtató szolgáltatásba kezdjenek minimális költségekkel.
- A sokoldalú SureColor SC-F6000 és SC-F7100 festékszublimációs készülékek nyomtatott termékek széles választékának – például promóciós áruk, személyre szabott termékek és ajándékok, ruhák és lakástextíliák – elkészítését biztosítják.
- A nagyformátumú nyomtatókból álló SureColor SC-S szériával a kiskereskedők és fotós szakemberek személyre szabott, prémium vászon nyomatokat és különféle faldekorációkat, tapétákat értékesíthetnek. Ez azoknak a stúdióknak is ideális megoldás lehet, amelyek a helyszínen szeretnék kinyomtatni saját stúdió hátterüket, hogy egyedi és személyre szabott fotózási környezetet hozzanak létre.
Gazdag örökség a képalkotás terén
Az Epson naponta 1,34 millió dollárt fektet a kutatás-fejlesztésbe, hogy továbbra is megőrizze innováció-ösztönző szerepét. Az Epson öröksége bizonyítja, hogy a vállalat továbbra is élenjár a képalkotási technológia jövőjének meghatározásában és több terméket fejleszt, mint valaha, beleértve a nyomtatást, a kivetítést és az érzékelő technológiákat.
Kapcsolódó cikkek
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Új fotónyomtatóval rukkolt elő az Epson
- Novell Filr és iPrint a mobilnyomtatás szolgálatában
- Dinoszauruszt nyomtattak a Gozsdu Udvarban
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- Milyen egy jó családi fotó?
- JAlbum 12.1.9
- Több millió arcképet gyűjt az NSA az internetről
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Európába érkezett a Ricoh kattintható papír technológiája
Irodatechnika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy teljesítményű számítógépet mutatott be az Emerson
A Movicon szoftverrel és a PACEdge IIoT platformot előre telepítve tartalmazó PACSystems IPC 2010 nagy teljesítményű számítástechnikát biztosít az ipari edge adatvizualizációs alkalmazásokhoz.
Az Epson bemutatja a hőmentes állófejes tintasugaras nyomtatás legújabb fejlesztését
Az Epson folytatta azt a törekvését, hogy irodai nyomtatócsaládjában hő nélküli tintasugaras technológiát vezessen be, és bemutatta az AM-C400 és AM-C550 MFP-ket, hogy fejlett megoldásokat nyújtson az A4-es piac számára. Ezek az új termékek az Epson meglévő állófejes tintasugaras nyomtatóinak minden energiatakarékossági és termelékenységi előnyét kínálják, de kisebb, A4-es formátumban.
Júniusban ismét NEXT 3D additív gyártás konferencia
2024-ben ismét rendkívül színes szakmai programmal és neves előadókkal tűzdelt nappal várja vendégeit a NEXT 3D konferencia. A 3D nyomtatók és 3D szkennerek bevált hazai alkalmazásaira fókuszáló NEXT 3D idén június 4-én kerül megrendezésre. A jegyek értékesítése április 8-án jelentős elővételi kedvezménnyel indult el, így az érdeklődőknek érdemes már most ellátogatni a next3d.hu-ra és lefoglalni helyüket a nemzetközi additív gyártástechnológiai konferenciasorozat hazai állomására.
Az LG új 4K okosmonitora beépítve kínálja a Netflixet, a Google Calendart és a Twitchet
Különleges kijelző érkezik hamarosan Magyarországra: a már most előrendelhető LG MyView* okosmonitort úgy tervezték meg, hogy elősegítse a produktivitást a munka során, miközben tulajdonképpen egyszerre tölti be egy televízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit. Aki most előrendeli az okosmonitort, 20% kedvezményt kap az LG webáruházában.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.