Az Epson „okos” gyártási megoldásai átalakítják a fotókidolgozást
Az Epson „okos” termelési rendszerek széles választékával kívánja ösztönözni és átalakítani a kiskereskedelmi és a professzionális képalkotást. Ezen rendszereket a vállalat Németországban, a Photokina kiállításon mutatta be.
Duncan Ferguson, az Epson Europe Professional Graphics vezetője szerint a képalkotási iparban a ’Második kiskereskedelmi hullámnak’ nevezett korszak közeleg, ami a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalatok számára új lehetőségeket kínál, hiszen személyre szabott termékek gyártásának széles választékára épülő új üzleti ötleteket és bevételi forrásokat fedezhetnek fel. Az innovátoroknak megfizethető, könnyen használható, rugalmas, megbízható és rövidtávon megtérülő termelési megoldások kellenek.
Az Epson szerint két alapvető tényező formálja majd a képalkotási ipar jövőjét: a digitális képek hatalmas és növekvő mennyisége (a Yahoo szerint a 2014-ben készített fényképek száma meghaladja majd a 880 milliárdot) és az emberekben élő vágy, hogy az eddiginél még sokoldalúbban használhassák fel fotóikat.
A többféle anyagra történő nyomtatás a ‘Második hullám’ előfutára
A Futuresource Consulting felméréseinek eredményei megerősítik, hogy a fogyasztói képalkotási ipar a papíralapú nyomatokról a kreatívabb felhasználási célok felé mozdul. A digitális nyomatok kiskereskedelmi értéke 2012 és 2015 között több mint 20%-kal csökkent, míg a vászon nyomatoké 21%-kal nőtt (forrás: Lightwords). Ez azzal magyarázható, hogy a felhasználók egyre inkább szeretnék legjobb fényképeiket kiállítani, bemutatni, és hogy a digitális nyomtatásnak köszönhetően már számos felületen reprodukálhatók a fotók.
Az Epson most egy “Második hullámot” jósol, mivel a fejlett digitális képalkotási technológiák használatával – a papíron felül – jelentős számú hordozóra lehet nyomtatni, mint például fémre, textilre, tapétára és különféle faldekorációkra, fára, műanyagra, rétegelt anyagokra, gumira és kerámiára. Ez még több felhasználási lehetőséget és személyre szabott megoldást jelent a felhasználóknak.
„Az Epson számára az ‘Első hullám’ a fotó- és szépművészeti vásznakkal kezdődött és magában foglalta a papíralapú alkalmazási lehetőségeket is, mint például az albumok, naptárak és kártyák értékesítését. De a ’Második hullámban’ a felhasználók már sokkal ambiciózusabbnak tűnnek” – mondta Duncan Ferguson.
Azt is hozzátette, hogy ma már az emberek nem elégednek meg képeik megrendelésével és kinyomtatásával vagy a közösségi oldalakon történő megosztásukkal, hanem szeretnének sokkal kreatívabbak lenni és törekednek fotóik személyes felhasználására. Így egyedi környezetet tudnak létrehozni vagy egyedi ajándékokat készíthetnek – legyen az bármi, a papucstól a pólókon át más ruhadarabokig, a táskától az alumínium panelekig, a kárpittól az asztalterítőkig, a telefontokoktól a tapétáig és különféle faldekorációkig. A megváltozott felhasználói igények nagy lehetőséget rejtenek a kiskereskedők és a fotókidolgozással foglalkozó vállalkozások számára, hiszen – személyre szabottabb termékekkel – kínálatuk bővítésére ösztönzik őket. Ennek feltétele azonban, hogy a vállalkozások a megfelelő, költséghatékony gyártási megoldásokkal rendelkezzenek, amely gyors megtérülést eredményezhet.
Az Epson a ‘Második hullám’ igényeinek kielégítésére kidolgozott megoldásai a következőket tartalmazzák:
- A kompakt mini- és a méretezhető SureLab mikrolaborok szériája gyártási rendszerek széles választékát kínálja a kiskereskedők számára. A termékkínálat a SureLab D7 Studio bemutatásával bővül. Ez a méretezhető készülék egyaránt használható önkiszolgáló terminálként vagy mikrolaborként például leporellók, panoráma képek, üdvözlő kártyák és szórólapok széles választékának előállítása esetén.
- A SureColor SC-F2000 pólónyomtató közvetlenül az anyagra nyomtat, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy jól jövedelmező pólónyomtató szolgáltatásba kezdjenek minimális költségekkel.
- A sokoldalú SureColor SC-F6000 és SC-F7100 festékszublimációs készülékek nyomtatott termékek széles választékának – például promóciós áruk, személyre szabott termékek és ajándékok, ruhák és lakástextíliák – elkészítését biztosítják.
- A nagyformátumú nyomtatókból álló SureColor SC-S szériával a kiskereskedők és fotós szakemberek személyre szabott, prémium vászon nyomatokat és különféle faldekorációkat, tapétákat értékesíthetnek. Ez azoknak a stúdióknak is ideális megoldás lehet, amelyek a helyszínen szeretnék kinyomtatni saját stúdió hátterüket, hogy egyedi és személyre szabott fotózási környezetet hozzanak létre.
Gazdag örökség a képalkotás terén
Az Epson naponta 1,34 millió dollárt fektet a kutatás-fejlesztésbe, hogy továbbra is megőrizze innováció-ösztönző szerepét. Az Epson öröksége bizonyítja, hogy a vállalat továbbra is élenjár a képalkotási technológia jövőjének meghatározásában és több terméket fejleszt, mint valaha, beleértve a nyomtatást, a kivetítést és az érzékelő technológiákat.
Kapcsolódó cikkek
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- Új fotónyomtatóval rukkolt elő az Epson
- Novell Filr és iPrint a mobilnyomtatás szolgálatában
- Dinoszauruszt nyomtattak a Gozsdu Udvarban
- 3D nyomtatás új utakon az egészségügyben
- Milyen egy jó családi fotó?
- JAlbum 12.1.9
- Több millió arcképet gyűjt az NSA az internetről
- Nyomtató trendek a KKV szektorban
- Európába érkezett a Ricoh kattintható papír technológiája
Irodatechnika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új Philips modell az egyszerűbb közös munka érdekében
A Philips monitors széles portfóliójához egy olyan új modell csatlakozik, amely megfelel a videohívások új sztenderdjeinek: a Philips 34E1C5600HE.
Már Magyarországon is előrendelhető az LG díjnyertes, egyedi formátumú monitora
Az LG hazánkban is bevezeti a monitorpiacon teljesen új formátumot képviselő, DualUp nevet viselő monitorát. A CES innovációs díjával kitüntetett képernyő kiemelkedő képminőségű és könnyen testreszabható, szokatlan kialakítását olyan professzionális felhasználók igényeire szabták, akik gyakran multitaskingolnak.
Az AGON by AOC bemutatja az új MiniLED ultraszéles gaming monitort
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor* és IT-kiegészítő márkája – bemutatja az AGON PRO AG344UXM 34" (86,4 cm) ultraszéles monitort, amely lélegzetelállító tulajdonságokkal rendelkezik: MiniLED háttérvilágítás, 1152 dimming zóna, szemet gyönyörködtető, magas szintű DisplayHDR 1000, 170 Hz képfrissítési sebesség, 1 ms GtG válaszidő a zökkenőmentes mozgásokért és magas, 3440x1440 UWQHD felbontás a fokozott élesség és részletgazdagság érdekében.
A Philips két új, 5MP webkamerával és zajszűrő mikrofonnal rendelkező monitort mutat be
A Philips monitors legújabb és jövőbemutató modelljei között az 5000 sorozat két új termékkel bővült, amelyek a munkaidőben és a szabadidőben is támogatják a felhasználókat: ezek a 27" (68,6 cm) 27E1N5600HE és a 24" (23,8" / 60,5 cm) 24E1N5300HE modellek.
Csúcssebesség és éles kép a profi e-sportolóknak
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gaming monitor és IT tartozék márkája – az új 68,58 cm-es (27”) AGON PRO AG274QS modellell, egy nagy sebességű, 300 Hz-es monitorral bővíti az AGON PRO portfóliót. A monitor gyors IPS panellel van ellátva, DisplayHDR 600 minősítéssel, 1 ms GtG válaszidővel és QHD felbontással rendelkezik, így tökéletesen megfelelő e-sport játékosok és rajongók, különösen az FPS, battle royale és hasonló pörgős játékok kedvelői számára.