Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxikban
Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxik hátsó ülésén - derült ki egy felmérésből.
Az ESET biztonságtechnikai cég felmérése 300 londoni taxis bevonásával készült. Az eredmények szerint a sofőrök évente átlagosan nyolc készüléket találnak az autójuk hátsó ülésén. Az elhagyott mintegy 190 ezer telefon nagyjából felét semmilyen biztonsági kód sem védi, vagyis a tulajdonosok magánjellegű adataihoz szabadon hozzáférhetnek a megtalálók.
"Ma már rengeteg dologra használjuk a mobiltelefonunkat, legyen szó internetes banki ügyintézésről vagy a vállalati e-mailfiókhoz való hozzáférésről, és nem akarjuk, hogy a készülékünk illetéktelen kezekbe kerüljön" - mondta Mark James, a cég munkatársa. "Tanulmányunk szerint azonban annak ellenére, hogy a sajtó kiemelt figyelmet szentel a kiberbűnözés veszélyének, a fogyasztók még mindig nem tekintenek magukra valós célpontként. Ez azonban naiv és helytelen hozzáállás" - tette hozzá.
A készüléktulajdonosak számára a jelszóhasználat kellene, hogy legyen a minimális biztonsági intézkedés - vélekedett. A megkérdezett taxisofőrök majdnem harmada mondta, hogy megpróbálna belenézni az autója hátsó ülésen talált telefonba - idézte a felmérés eredményeit a London Evening Standard című brit lap internetes oldala.
Nem csupán mobiltelefonokat felejtenek az utasok a brit fővárosban furikázó taxikban. Tavaly egyebek közt egy felfújható banán, egy kutya, egy NATO-vezető aktatáskája, 400 csomag zseléscukor és - különböző értékpapírok formájában - 100 ezer font került elő a hátsó ülésekről.
Kapcsolódó cikkek
- Biztonságosabb internet - NetBarát oldalt indított az Invitel
- Moszkva blokkolná a Wikipédiát
- "Megmért én" - az egyik legfontosabb veszélyforrás a helymeghatározás
- Megugrott a kínai okostelefonok eladása
- Nő az üzleti szféra érdekeltsége az okostelefonok piacán
- Milyen veszélyes tartalmakkal találkoznak gyermekeink a neten?
- Törölhetőek lesznek személyes adataink a webről
- Lelki terror elleni portált hozott létre a Facebook
- Ingyenes szűrőszoftver a kiskorúak védelme érdekében
- Megtartotta első ülését a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: