Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxikban

MTI Sajtóadatbank, 2014. október 10. 08:38

Évente majdnem 200 ezer mobiltelefont felejtenek a londoni taxik hátsó ülésén - derült ki egy felmérésből.

Az ESET biztonságtechnikai cég felmérése 300 londoni taxis bevonásával készült. Az eredmények szerint a sofőrök évente átlagosan nyolc készüléket találnak az autójuk hátsó ülésén. Az elhagyott mintegy 190 ezer telefon nagyjából felét semmilyen biztonsági kód sem védi, vagyis a tulajdonosok magánjellegű adataihoz szabadon hozzáférhetnek a megtalálók.

 


 

"Ma már rengeteg dologra használjuk a mobiltelefonunkat, legyen szó internetes banki ügyintézésről vagy a vállalati e-mailfiókhoz való hozzáférésről, és nem akarjuk, hogy a készülékünk illetéktelen kezekbe kerüljön" - mondta Mark James, a cég munkatársa. "Tanulmányunk szerint azonban annak ellenére, hogy a sajtó kiemelt figyelmet szentel a kiberbűnözés veszélyének, a fogyasztók még mindig nem tekintenek magukra valós célpontként. Ez azonban naiv és helytelen hozzáállás" - tette hozzá.
 

A készüléktulajdonosak számára a jelszóhasználat kellene, hogy legyen a minimális biztonsági intézkedés - vélekedett. A megkérdezett taxisofőrök majdnem harmada mondta, hogy megpróbálna belenézni az autója hátsó ülésen talált telefonba - idézte a felmérés eredményeit a London Evening Standard című brit lap internetes oldala.
 

Nem csupán mobiltelefonokat felejtenek az utasok a brit fővárosban furikázó taxikban. Tavaly egyebek közt egy felfújható banán, egy kutya, egy NATO-vezető aktatáskája, 400 csomag zseléscukor és - különböző értékpapírok formájában - 100 ezer font került elő a hátsó ülésekről.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja

Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme:

2023. február 4. 21:32

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05