Nagyon sokba kerülhet a családnak a gyerekek online ténykedése

forrás: Prím Online, 2014. október 11. 08:54

A Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatásából kiderült, hogy az európai felhasználók 13 százaléka veszített már el pénzt vagy fontos adatot a gyerekek online ténykedése miatt. Ez a szám arra enged következtetni, hogy bár a gyermekek fokozott kiberfenyegettségnek vannak kitéve, ők maguk is okozhatnak problémákat a szüleiknek.

Ez a százalék nem is olyan meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy a válaszadók 47 százaléka azt gondolja, hogy a gyermekei keveset tudnak a számítástechnikáról, és 28 százalékuk pedig azt, hogy a kiberveszélyekről szinte semmit sem tudnak. A tudatosság ilyen mértékű hiánya kockázatot jelent a szülőknek, akik megengedik a gyermekeiknek, hogy okostelefonjukat vagy más eszközüket használják.

A válaszadók 7 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előfordult már, hogy a gyermeke véletlenül fontos tartalmat törölt a készülékéről, míg a válaszadók 10 százaléka találkozott már nem várt online számlaértesítőkkel, amikor a kicsik online voltak. Mindent összevetve, minden tizedik megkérdezett szülő beismerte: megesett már, hogy veszített el pénzt vagy fontos adatot a csemeték online tevékenysége miatt.

Mindezek ellenére, csupán a szülők harmada készült fel az ilyen veszélyekre: mindössze 32 százalékuk aggódik amiatt, hogy a gyermeke szülői engedély nélkül költekezne online, és alig 29 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nyugtalanítja, bizalmas információkat osztanának meg a világhálón.

Ugyanakkor a szülők a legkülönbözőbb módszereket vetik be, hogy elkerüljék a bajokat és megóvják a kicsiket az online veszélyektől. Például, 34 százalékuk személyesen ellenőrzi, hogy hogyan használja a gyerek az eszközöket, és 13 százalékuk igényelte az internetszolgáltatójától bizonyos oldalak letiltását. Emellett a szülők 37 százaléka rendszeresen emlékezteti a gyermekét az interneten leselkedő veszélyforrásokra, míg 15 százalékuk döntött úgy, hogy barátja lesz a gyerekének a közösségi portálokon. Csak a szülők 24 százaléka használ olyan szoftvert, amellyel korlátozhatja gyermeke online mozgását, holott ez a kényelmes funkció számos biztonsági megoldásban megtalálható.

 

hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR bejelentette új márkastratégiáját

A Honor nemzetközi technológiai márka ismertette új márkastratégiáját, melyet az idei évtől kezdődően már önálló vállalatként vezet be. A bejelentésen George Zhao, a Honor Device Co. Ltd. vezérigazgatója az új szlogenről is lerántotta a leplet. A vállalat célja, hogy innovatív, magas minőségű és megbízható termékeken keresztül ikonikus technológiai márkává váljon. Ezt az elhatározást erősíti a „Go Beyond” szlogen.

2021. január 23. 13:16

Az Alienware megacélozza gamereknek szánt gépeit

Az Alienware 2021-től együttműködik az NVIDIA-val és az AMD-vel, hogy még gyorsabb és nagyobb teljesítményű megoldásokat kínáljon a játékosoknak és a tervezőknek. Emellett a vállalat az év elején bemutatta legújabb játékosoknak szánt modelljeit.

2021. január 23. 10:21

Szegeden nyitotta meg legújabb üzletét a DIGI

A DIGI a régióban az elmúlt 10 év során fokozatosan végrehajtott technológiai beruházásokkal összhangban, előfizetői kényelmét és érdekeit szem előtt tartva a Szeged Plázában nyitotta meg legújabb üzletét.

2021. január 22. 16:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A DokiApp-ot választották az év applikációjának

2021. január 18. 14:59

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05
online sportfogadás