Szétfeszíti eddigi életünk kereteit a web és a mobil
Feje tetejére áll az offline világ
Rekordszámú látogatóval és több mint 200 előadással zajlott hazánk legnagyobb digitális fiesztája, az Internet Hungary. Az október 14-15-én megrendezett, idén tizenötéves konferencia a legforróbb hazai és nemzetközi tech illetve netes trendeket szedte ízekre.
A több mint 1400, új ismeretre szomjazó konferencia-résztvevő olyan tudáskoktélt fogyaszthatott a kétnapos szakmai rendezvényen, amivel könnyedén felugorhat a jövő technológián alapuló bizniszeinek száguldó szupervonatjára. Az Internet Hungary több mint 320 előadóval – köztük rekordszámú külföldi szakemberrel - 17 szekcióval, 5 teremben várta az érdeklődőket.
Hamarosan 66 milliárd gép kommunikál egymással
A konferencia egyik hájp témája a robbanásszerűen terjedő automatizácó, illetve M2M (gépek közötti kommunikáció) volt. A szenzorok már képesek a legkülönbözőbb változásokat is érzékelni, legyen az a talaj nedvességével, a hőmérséklettel, a darabszámmal vagy éppen a szarvasmarha egészségének megőrzése miatt fontos bélgáz-összetétellel kapcsolatos. Ezekkel az indikátorokkal van tele a világ, már 66 milliárd gépbe tudunk szenzorokat építeni, hogy képessé váljanak az adatkommunikációra. Jelenleg az M2M technológia három fő területének – a nyomkövetés, a személyes megfigyelés és a flottamenedzsment – ugrásszerű növekedése zajlik. A mobilitásra, a szélessávra és a felhő rendszerű tárolásra fókuszál a digitális evolúció legújabb szintje. A technológia készen áll, már csak azok az üzleti modellek hiányoznak, amelyek hosszú távú létjogosultságon alapulnak.
A konferencián nem csak beszéltek a gépek közötti kommunikációról, hanem élesben is használtak néhány M2M alkalmazást. A Vodafone jóvoltából hőkamerás módszerrel folyamatosan nyomon követhető volt a termek telítettsége, M2M technológiával mérték a sörfogyasztást az esti partin, illetve a siófoki szállodák és a konferenciahelyszín között ingázó minibuszok mozgását is folyamatosan figyelemmel kísérhették az érdeklődők.
Sharing economy: birtoklás helyett hozzáférhetőség
Nem újkeletűek a megosztásra alapuló üzleti modellek, gondoljunk csak a kalákákra, vagy a már napi rutinná vált fájlcserélésre. A már most 110 milliárdosra becsült piac magmaszerűen forrong jelen pillanatban és óriási fejlődés előtt áll. A fő hajtóerő az Y és a Z generáció, melynek tagjainál már biológiai funkció a megosztás, és számukra nem egy-egy tárgy – pl. autó, fúrógép, bicikli, nyaraló – birtoklása a fontos, hanem a hozzáférhetőség. Erre az igényre a megosztás alapú bizniszek egész garmadája épül: például az Airbnb a szállodaiparban, a taxikkal rivalizáló Über, vagy a Wundercar, a zene és tévés tartalom megosztására specializálódott Spotify illetve Netflix.
Az új üzleti modellek több területen már komolyan veszélyeztetik a tradicionális mamutcégek létét, ezért a hagyományos nagyvállalatok is innovációra a kényszerülnek. A Marriott szállodalánc szabad kapacitásait coworking irodaként értékesíti, a BMW már bérbe is ad autót, a Walmart pedig kísérleti szinten saját sofőr helyett kedvezményekért, bolti vásárlóival szállítatja ki a neten rendelőknek az árut. De vajon mit hoz a jövő? Lehet, hogy nem lesz szükség többé egyetemekre, hiszen annyi platformon lehet tudást adni és kapni? Vagy közösségi kölcsönadó spermadonorok alakulnak ki? Netán még hatékonyabbá válhat a környezetvédelem, ha már most önszerveződnek az egy környéken lakók a MiUtcánk.hu-nak köszönhetően, és együttesen vállalkoznak faöntözésekre például? Izgalmas kérdések…
Új sztárszakmák és csajozási-pasizási praktikák az Oszd meg, hogy uralkodj! korában
A digitális forradalom hatására a munkaerőpiac is átalakulni kényszerül: bizonyos munkakörök megszűnése, a jelenlegi szerepek megváltozása miatt új pozíciókat is teremt az Oszd meg, hogy uralkodj! kora. A közösségi média-menedzserekre már évek óta szükség van, de lehet, hogy lassan agilitás-menedzsereket, adatszemét-menedzsereket, és adat kapcsolat-menedzsereket is keresni fognak, a digitális elvonókúrákat végző terapeuták mellett. A vállalatok sikere abban is áll, mennyire tudnak a női elemekkel – úgymint érzelmek, intuíciók, kreativitás, odafigyelés, EQ, coaching és innovációk, valamint időmenedzsment – számolni, a férfi elemekre - racionalitás, cselekvés, döntéshozatal, stratégiai tervezés - koncentrálás mellett.
A networking a szabadidőnknek is szerves része. Éppen ezért a magánélet nagy kérdéseire is választ kaphattunk az Internet Hungary-n. Egy Tinderen végzett kutatásból megtudhattuk, hogy a nők megfontoltabban, míg a férfiak bevállalósabban, több vasat a tűzben tartva ismerkednek, illetve a férfiakra még hatnak az egyszerűbb marketing eszközök is. A legnépszerűbb férfikarakterek bizony a magas jövedelmet és egzisztenciát elért urak, a legkelendőbb nők pedig a kacér és a „legjobb nő” fotócímkével rendelkező hölgyek. A tanulság, hogy kreatív felhasználással mindenből tudunk adatelemző eszközt varázsolni, és a jó marketing mindig segít, még a magánéletben is.
Képek: internethungary
Kapcsolódó cikkek
- Internet Hungary: bárkiből lehet milliomos a digitális forradalom korában
- Gyermekek az interneten: tiltás vagy megértés?
- Internet Hungary: újrahuzalozza világunkat a digitális ipari forradalom
- Mobilfilmes pályázattal indul újra a Telenor Youth Summit verseny
- Elkészült a digitális Légifelvétel Archívum
- Xbox One-ra, PlayStation 4-re és PC-re is érkezik a GTA V
- Népszerűbb a Chrome az USA-ban, mint az IE
- Rekord az idei Smartmobilon
- Nekimennek az adathegynek a netes csúcstalálkozón
- Bill Gates: az egészség fontosabb, mint a technológia
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI
Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.
Magyar siker a bahreini Forma 1-en
A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át.
Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP
A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat.
Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!
22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.
Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en
Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.