Szelfiző műalkotásokból készítettek online múzeumot
Johann Wolfgang Goethe mobiltelefonnal a kezében készít önmagáról fotót, azaz szelfit - legalábbis Olivia Muus online múzeumában, ahol a dán művész híres portrékat helyez új megvilágításba a manapság elterjedt szelfi módszerével.
A 29 éves művészeti igazgató úgy tartja a mobiltelefonját a kiválasztott portrék elé, mintha a képen szereplő éppen önmagát fotózná. Ötlete azóta számos követőre talált, Muus elmondása szerint naponta átlagosan 15 új képet kap internetes "képtára", a "szelfik múzeuma" (museumofselfies.tumblr.com) a rajongóktól.
Az első történelmi szelfit Muus három hete készítette, amikor a koppenhágai Dán Nemzeti Galériába látogatott. Egyik barátnője tartotta telefonját Christopher Fabritus dán udvari ékszerész és felesége, Gundel portréja elé. A jelenetet lefényképező Muus szerint "a hölgy mobillal a kezében egyszerre önteltnek tűnt, izgalmas volt látni, ahogy egy egyszerű tárgy új jelentést adhat egy arckifejezésnek".
Muus a következő hetekben újabb képeket készített más múzeumokban is, az internetes képtárat pedig már a világ számos országából érkezett szelfik gazdagítják. Készült kép például Goethe mellett a szelfiző Edgar Allan Poe-ról és Van Goghról is.
Kapcsolódó cikkek
- Kihirdették a „Digitális Esély 2014” pályázat győzteseit
- Rohamtempóban nő az igény az internet alapú információk iránt
- Iskoláknak adományozott számítógépeket az Opel
- QR-segítség a turistáknak Keszthelyen
- Kínai weboldalak "önként" vállalják a kommentek kontrollját
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Betiltják a rögzítésre alkalmas digitális eszközöket az amerikai mozikban
- Egyre többen ismernek legális letöltési lehetőségeket
- Az Európai Bizottság digitális területért felelős alelnöke az internetadó elleni tiltakozást javasolja
- A közösségi média szétveri az étkezési kultúrát
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: