Eltűnt a „free” szó az App Store-ból
Az iOS felhasználók valami furcsaságot tapasztalhattak az App Store-ban, tegnap ugyanis a „free”, vagyis az ingyenes szót a „get”, vagyis a megszerez/kap kifejezésre cserélték.
Az Európai Bizottság (EB) nyomására az App Store kiiktatta a „free” szót az online áruházból. Az EB nyáron már a Google-t is késztette hasonló lépésre, hiszen ott szintén megtévesztő volt az a szóhasználat.
A Google is számos alkalmazásnál használta az ingyenes jelzőt, holott több olyan program is akadt, amely bár ingyenesen letölthető és használható volt, ám appon belüli vásárlást tett lehetővé, illetve erre volt szükség például a szintek ugrásához, egyes eszközök igénybevételéhez például a játékok esetén. Így a „Top Free Games” és a „Top Free Apps” kategóriák szintúgy eltűntek a sorból, helyettük a „Top Games” és „Top Apps” megnevezések maradtak.
Az App Store esetében (iTunes és Mac App Store) is arról van szó, hogy a bizottság szerint a free jelző megtévesztő lehet a vásárlók és főleg a gyerekek számára, hiszen az appon belüli vásárlások is tényleges árhoz tartoznak, és a gyerekek a játék hevében a szülőket nyaggatják, hogy fizessenek az újdonságokért.
Ez tehát azt jelenti, hogy függetlenül attól, hogy egy applikáció kínál-e appon belüli vásárlást avagy sem, minden esetben a get szóval találkoznak a felhasználók. Bár az Apple Top Chart szekció továbbra is érintetlen maradt, az itt található appok esetében továbbra is az ingyenes megjelölés szerepel.
Az Apple ígéretet tett arra, hogy a jövőben nagyobb figyelmet fordít a gyermekek védelmére, de azt is hozzátették, hogy számos dolgot tették már eddig is. A tavalyi év folyamán létrehoztak egy gyerekrészleget, melyben kifejezetten 13 évnél fiatalabb csemeték számára készült appok találhatók. Elmondásuk szerint az iOS8-ban még több újdonság lesz majd, mellyel tovább erősítik a védelmet.
Forrás: Techcrunch.com; Képek: imore.com, macrumors.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Mától elérhető Windows Phone-on a Duolingo – magyar nyelven is
- Magyar fejlesztés az Appstore sikerlistán
- BCONSHOP-app: Testreszabott akciók, pont ott, pont akkor
- Mennyire használják az emberek az Apple Payt?
- A Microsoft a második legértékesebb vállalat a Forbes szerint
- Új számlafizető alkalmazással amerikai versenyen döntős a Cellum
- Világosság és sötétség, avagy miről szól Steve Jobs emlékművének eltávolíttatása
- Mobilalkalmazás segíti a Sclerosis Multiplexben szenvedőket
- Itthon is terjed a „klikkelj és hozd el” vásárlás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Digitalizációs részleg alakult hazánk piacvezető könyvelő vállalatánál
Külön digitalizációs szervezeti egységet hoztak létre a Process Solutionsnél (PS), hazánk egyik vezető számviteli, adózási és bérszámfejtési szolgáltatásokat nyújtó vállalatánál.
Felgyorsítja stratégiai átalakulását a Maersk
Jelentős előrelépést ért el digitális átalakulásában a dán Maersk. A világ legnagyobb tengeri szállítmányozó vállalata az SAP Business Technology Platform segítségével gyorsítja fel stratégiai fejlődését, automatizálja üzleti folyamatait, növeli hatékonyságát, teszi egyszerűbbé a technológia használatát, és növeli a felhasználói élményt.
Vadonatúj, trendi színekben érkezik a megújult Nokia 2660 Flip
Húzd jobbra a valóságot a vadonatúj, Pop Pink és Lush Green színekben is elérhető Nokia 2660 Flippel. A már jól ismert, élénk színekben újragondolt készüléket a Z és Y generáció hirtelen megugró érdeklődése hívta életre, akik a saját mentális egészségük érdekében egyre többen választják a Flipet, hogy korlátozzák az okostelefonjuk képernyője előtt töltött idejüket.*
Magyarországra jön a NASCAR?
Tavaly a floridai Daytona Beach-en, a NASCAR bölcsőjében rendezték a magyar-amerikai szakmai kapcsolatok egyik legnagyobb rendezvényét, a Hungarian Summitot, akkor Jordan Jiloty, a NASCAR ügyvezető igazgatója üdvözölte a konferencia résztvevőit, de úgy tűnik ez nem egy egyszeri alkalom volt. Jordan Jiloty az idén a budapesti Hungarian Summit-ra is ellátogat június 8-án.
Környezetvédelmi díjat kaptak az LG 2023-as OLED evo tévéi
Az LG Electronics (LG) 2023-as OLED evo tévéi megkapták a Carbon Trust*** CO2 kibocsátás csökkentéséről* és CO2 méréséről** szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a Société Générale de Surveillance SA (SGS) környezetvédelmi címkét**** is magáénak tudhatja. Az elismerésekkel az LG folyamatos ESG-erőfeszítéseit díjazták, amelyeket a gyártás során keletkező műanyaghulladék csökkentése érdekében tesz.