Élesben is bizonyíthat a Telekom digitális pénztárcája

Elindult a MobilTárca szolgáltatás

forrás: Prím Online, 2014. november 26. 11:31

A Telekom MobilTárca szolgáltatása a sikeres tesztidőszak után immáron élesben bizonyíthat. Már az induláskor kiterjedt elfogadói hálózat várja a felhasználókat. A másik két szolgáltató csak jövőre indíthatja el a szolgáltatást.

Elindult a Telekom MobilTárca szolgáltatása. A MobilTárca egy olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen – egy arra alkalmas mobiltelefonban, illetve NFC SIM kártyán - tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Így egyszerűen és biztonságosan, egy érintéssel lehet fizetni, hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni.

 

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója szerint elérkeztünk a mobilhasználat új korszakához: a MobilTárca digitális pénztárcává alakítja az okostelefonokat. Európában elsőként a telekom el, hogy a MobilTárca szolgáltatásukkal nem csak fizetni lehet, hanem kínálnak benne pontgyűjtésre hűségkártyát, valamint a tárcában tárolhatók a megvett rendezvényjegyek is. A többféle szolgáltatás mellett a MobilTárca használatának elterjedését segíti, hogy az elérhető kártyákhoz és jegyekhez kiterjedt országos elfogadóhálózat is kiépült az elmúlt évek során. 

 

A Telekom célja, hogy az egész országban, minél szélesebb körben elérhető legyen a szolgáltatás, így országos hálózattal rendelkező partnerekkel karöltve indítja útjára a MobilTárcát. A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A fizetési szolgáltatásban a Telekom partnere az OTP Bank, a MobilTárcába tölthető virtuális bankkártya a legtöbb OTP betéti számla mellé igényelhető december elejétől.  A virtuális bankkártya megalkotása során  figyeltek a biztonságra is, így a MobilTárca ugyanolyan biztonságos, mint a chipes kártyák. 

  

A hűségpont gyűjtés és beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg. A jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a vállalat partnere. 

 

Az elfogadói hálózat kiterjedtségét mutatja, hogy a szolgáltatás elindításának időpontjában fizetni országszerte több mint 18 ezer elfogadóhelyen (mintegy 38 ezer terminálon) lehet; hűségpontot gyűjteni és beváltani közel 600 üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban; míg 23 budapesti rendezvényhelyszínen biztosított a MobilTárcában tárolt NFC jeggyel való belépés.

 

A MobilTárca igénybevételéhez szükség van egy arra alkalmas okostelefonra és SIM kártyára, a Google Play Store-ból letölthető MobilTárca alkalmazásra, valamint a Telekommal kötött mobil hang- és internetelőfizetésre. Jelenleg még csak 15 fajta MobilTárca-képes mobilkészülék közül választhatnak az érdeklődők, ám év végéig pedig több mint 30 készülékre bővül a kínálat. Készülék oldalról gyors felfutást vár a Telekom, becslései szerint 2015 végére közel 1 millió MobilTárca-képes okostelefon lesz az ügyfeleknél. Az ügyfelek meglévő SIM-kártyájukat díjmenetesen cserélhetik le bármely Telekom üzletben MobilTárca-képes SIM kártyára.

 

 

A MobilTárca alkalmazás és szolgáltatás ingyenes. Néhány funkció használata adatforgalommal járhat, melynek díja az ügyfél által használt díjcsomag függvénye. A MobilTárcában elérhető szolgáltatásokhoz kapcsolódó díjakról a szolgáltatók saját honlapjukon adnak tájékoztatást.

 

A fizetés, a pontgyűjtés, valamint a rendezvény belépőjegy érvényesítése a mobilkészüléknek a szolgáltató termináljához való érintésével történik. Az egy érintéssel történő adatátvitelt az NFC technológia biztosítja. Az, hogy minden tranzakció a legnagyobb biztonságban történik, illetve az ügyfelek kártyáinak adatai biztonságosan tárolódnak, a MobilTárca-képes SIM kártyán található Secure Elementnek, vagyis biztonsági elemnek köszönhető. Az egységes MobilTárca platformot a Deutsche Telekom biztosítja a Csoport tagvállalatainak, ezzel is hozzájárulva a MobilTárca nemzetközi szintű elterjesztéséhez. Németország, Lengyelország, Szlovákia mellett Magyarországon indult el eddig a közös platformon a MobilTárca szolgáltatás, de egyedül a magyar felhasználók számára érhetőek el a pontgyűjtési ill. rendezvényjegy-kezelési funkciók.

 

 

Képek: onbile.com

 

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?

2019. augusztus 19. 09:35

A Magyar Telekom 2019. második negyedéves eredményei

2019. augusztus 8. 11:32

Új tulajdonosa van a UPC-nek

2019. augusztus 1. 12:20

A Bosch és a Daimler megvalósítja a vezető nélküli, automatizált parkolást

2019. július 31. 16:53
online sportfogadás