A Windows XP ismét veszített népszerűségéből
Bár még mindig többen használják a jó öreg Windows XP-t, mint a legfrissebbnek számító Windows 8.1-et, a különbség már korántsem olyan nagy, mint korábban volt. Hamarosan fordulhat a kocka.
A legfrissebb adatok szerint napról napra formálódik a népszerű operációs rendszere háza tája. Bár a Microsoft támogatását nem élvező Windows XP még mindig második a sorban, viszont a Windows 8.1 már szorosan a nyomában liheg. A különbség mindössze másfél százalékos. Az élen még mindig a Windows 7 áll 53,71%-os elterjedtséggel.
Az előző hónaphoz képest 4%-ot esett az XP használata, míg a Windows 8-nak 5,88%-ról 6,55%-ra sikerült felküzdenie részesedését. A dobogó harmadik fokán álló Windows 8.1 pedig még nagyobb mértékben növekedett: 10,92-ről 12,1%-ra.
A szeptemberi adatokhoz képest a Windows 7 részesedése is több mint 3%-kal nőtt, vagyis az XP a dobogó második fokán igencsak kakukktojásnak tűnik az egyre népszerűbb verziók harcában.
Volt idő, amikor az XP állt a csúcson, ám úgy fest, hamarosan a dobogóról is lecsúszhat. Nem csak amiatt, hogy a Microsoft már nem támogatja a rendszert, hanem az új gépek már a legfrissebb verzióval a fedélzetükön érkeznek. Bár nem mindenki rohan a boltokba új gépért, mégis természetes körforgás figyelhető meg, csakúgy, mint az Android esetén, hiszen van úgy, hogy elkerülhetetlen a váltás.
Forrás: Übergizmo.com
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft rögtön a Windows 10-esre ugrott
- Hivatalosan is vége az XP-korszaknak
- Jön az olcsó windowsos kütyük kora
- Egyre népszerűbb a Windows 8.1
- 2015-ben jöhet a Windows 9
- Visszatérhet a Start menü
- A Windowx 8.1 ráver a Mac OS X 10.9-re
- Világszerte elérhető a Windows 8.1
- A Windows 8.1 Enterprise előzetese már elérhető
- Elérhető a Windows 8.1 előnézeti verziója
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.