Gyerekbarát verziót kapnak a legnépszerűbb Google termékek

Czipperer Dia, 2014. december 5. 16:21

A Google megerősítette a hírt, miszerint készül népszerű termékeinek a gyerekbarát változata. A szolgáltatások megjelenését és funkcióit kifejezetten a 12 év alatti korosztályhoz igazítják.

Az USA Today interjúvolta meg Pavni Diwanjit, aki a Google műszaki elnökhelyettese. Ő beszélt arról, hogy a Google jelenlegi termékei kifejezetten felnőttek számára vannak tervezve, és jelenlegi formájukban nem megfelelőek a gyermekeknek.

 

A jövő év kezdetével a techóriás a gyermekek számára szeretne a legnépszerűbb termékeiből egy gyerekbarát verziót készíteni, kifejezetten a 12 év alatti fiatalokra fókuszálva. Az új, átszabott szolgáltatásokban más funkciók kapnak majd helyet, valamint továbbfejlesztett szűrőrendszert és adatvédelmi szabályozást vezetnek be.

 

Diwanji azt is elmondta, hogy a motiváció hátterében az áll, hogy a vállalatnál sokaknak van gyermeke, így számukra is fontos, hogy az egyes termékek a gyermekek számára is érdekesek és biztonságosan legyenek. Hiszen ők is aktívan használják a technológiát az iskolában és otthon egyaránt.
 

Pavni Diwanji
 

Bár sok cég törekszik arra, hogy bővítse felhasználói bázisát, a kezdeményezések többségében nem szerepelnek a 13 év alatti gyermekek mint célcsoport. Pedig ők is jelen vannak az interneten. Pavni szerint az is elengedhetetlen, hogy a szülők számára is megfelelő eszközöket biztosítsanak ahhoz, hogy gyermekeiket internetes tevékenységét felügyeljék.

 

Egyelőre még nem árulták el, mely Google szolgáltatások kapnak új, gyerekbarát megjelenést, ahogy azt sem közölték, pontosan mikorra tervezik ezek megjelenését. Az USA Today szerint azonban gyanítható, hogy a kereső, a YouTube és a Chrome köztük lesz. Diwanji azt interjúban azt is kiemelte, hogy ez a projekt az egyik legnagyszerűbb kihívás az életében.

 

Forrás: Mashable.com; Nyitókép: Engadget.com

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?

Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.

2024. április 24. 21:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50