CES 2015 – második nap

A gépek, amik éreznek – Okostelefontok, elegáns, erősen védve – Mitől smart egy brand? – az Internet of Me

Horváth László–Márai Judit, 2015. január 8. 12:09

A második nap a szokott nyüzsgéssel, csúcsforgalommal, őrült sürgés-forgással köszöntött be.  A forgalmi dugó arra ad alkalmat, hogy elgondolkozzon az ember azon, hogy milyen "first World" problémákkal is küszködünk ilyenkor a CES-en.  Odaérni időben, megjelenni a találkozón, nem váratni a másikat.  Mert az egész vásár arról szól, hogy minél kényelmesebben, jobban, egészségesebben élhessünk.

És miért nem az interneten nézzük, miért kell megjelenni személyesen? A válasz egyszerű: a véletlen játéka hiányzik a steril, nem hús-vér találkozókból. A shuttle buszokon egymás mellé ültetett idegenek a bemutatkozás után már szakmai beszélgetéseket kezdenek, ötleteket és élményeket cserélnek, és ezt egész este a bulik során folytatják. Ilyet nem tud a legnaprakészebb virtuális valóság-gép sem kreálni. 

 

A zsenigeneráció cége: Prodigee 

 

Amikor mar azt gondolna a kedves olvasó hogy nem érdemes még egy telefontokról írni, akkor derül ki hogy létezik San Diego, Kaliforniában egy Prodigee nevű cég, akik arra szakosodtak hogy egészen kiváló design alapján (amit művészek csinálnak, és látszik is rajtuk!) a védettség kompromittálása nélküli minőségben – újítanak.  A történet egyszerű: legjobb anyag, legjobb design, és két részre osztható tok, amit egyszerű, de nagyszerű védettséget nyújtó telefontokként is lehet használni, avagy teljes pénztárcaként, a jogosítványnak, kreditkártyáknak meghagyott hellyel – mindezt pedig nagyon elegáns vonalvezetéssel oldva meg.

 

A cég kultúrája kimagasló: a lassan három éve működő startup azon kevés cég közé tartozik, akik nemcsak értik és értékelik, de szeretik is azt a generációt, amelyik a legtöbbet veszi tőlük: azok, akik a neten és a mobil valóságban nőttek már fel, akiknek a telefon természetes testrészük.

 

Az üzletről sem feledkeznek el: a disztribúciós partnereiket (köztük németországi boltokat is) nagy figyelemmel támogatják és nem vágják alattuk a fát a termékek olcsóbb eladásával más csatornákon. Üdítő, hogy ilyen látszólag egyszerű (és tényleg nem high tech) termékbe is belefér a megújulás és a minőség növelése.

 

Az érző gép, a K-board 

 

A mottó: bárki bárhol csinálhasson zenét. 

 

Keith McMullen zenezseni (az első programmable mixer megalkotója, az első elektronikus hegedű kitalálója) egy könnyű, elnyűhetetlen, iPad-re / Droid tabletre / telefonra rácsatolható igazi elektronikus orgonát hozott a CES-re.  A billentyűk felvillannak, amikor lenyomjak őket, a minőség kiváló, a dolog egy zsebben elfér (kis túlzással), és igazi zenét lehet igazi zenészeknek játszani rajta. Az egész csapat zenész, nagyon meggyőző szenvedéllyel árulták a büszkeségüket, és a mosolyukon látszott az, hogy mennyi örömet szereznek gyerekeknek és persze felnőtteknek is ezzel az egyszerű, könnyen kezelhető hangszerrel.  A törhetetlen viszont emberi érintésre kellemes, puha, ultrakönnyű K-board sok gitárboltban már megvásárolható egy százasért. 35 év fejlesztési tapasztalat eredménye. 

 

A történetüknek a legjobb része hogy néhány vásároljuk a gitárjába építette be a keyboardot, így kreálva egy teljesen új hangszert a maga ízlésére.

 

Magyar vonatkozás is akad: a Traction Tribe által inkubált  Tep a pitch verseny döntőjébe került, ami nagy siker, és teljességgel a szegedi startuposok lelkesedésének és felkészülésének köszönhető az óriási Eureka parkos mezőnyben. 

 

Amíg a magyarok a színpadon mutattak be a gamifikációs fitness appjukat, én a Reticare cég tudományos bemutatóján tanultam arról, hogy a szemet óvni kell a képernyők sugárzásától, különösen kisgyerekek esetében, akik nem fejlődtek még annyira ki hogy a retinájuk a káros sugárzástól valamennyire védett legyen. A madridi gyártású, spanyol kutatásra épített cég missziója a makuláris degeneráció megállítása a fiatalok között.  Mindezt a képernyőkre ragasztott különleges fóliával érik el, ami nem veszi el a színek erejét – annyit lehet erezni hogy a szürkék kissé zöldebbek lettek a korábbi állapotnál. 
 

Retinavédő tok
 

A napot az IDG kínai Top 10 global brand gálája zárta, amíg a CEA (Consumer Electronics Association) a Leadership dinnerjet ülte.  Ez az a tipikus helyzet, amikor mindkét helyen illene megjelenni, kábé egyidőben.  A díjátadások előtti summit során az előadások nagyon kiválóak, már a megszokott módon (hétszer hallgattam őket az elmúlt kilenc év alatt.) Az IDG kutatója világosan felvázolta a mobil fejlődés trendjeit, a kínai piac masszív vásárlóerejét és az árprés alatt működő technológiai cégek mozgásteret.
 

Díjátadó gála
 

Globális rendszerben ugyanazok a fogyasztói vágyak vezetik a vásárlókat, bárhol is legyenek, és bárhonnan érkező cégek tudjak megszerezni a piacot ha ügyesek és a termékeik versenyképesek a fogyasztók szemében – ezt tanulta meg a Haier, a ZTE, a Huawei. Ezek a cégek kiemelkednek a külföldi mezőnyből, utolérni kívánva a koreai, japán es amerikai versenytársakat – akiket holnap fogunk meglátogatni.

Kulcsszavak: technológia trend CES 2015

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új funkcióval bővült a WIWE

Hiánypótló funkcióval bővült a WIWE mobil EKG, mostantól szívritmus-variablilitás (HRV) mérés készítésére is alkalmas az eszköz. Az új funkciót biztosító frissítés a napokban vált elérhetővé a különféle applikációs webáruházakban, ráadás meglepetésként június 17-től egy hónapon keresztül a WIWE kedvezményes áron lesz megvásárolható. 

2020. június 15. 16:23

Fél évig ingyenes az Adverticum „DataMe DMP adatok" szolgáltatása

Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer a rendkívüli helyzetre való tekintettel ingyenesen biztosítja ügyfelei számára innovatív célzási megoldását. A „DataMe DMP adatok” néven bevezetett szolgáltatás segítségével az AdServer felhasználóinak lehetősége nyílik demográfia, ISP (internetszolgáltató) és érdeklődési körök szerint szegmentált adatokat a pontosabb célzás érdekében felhasználni. 

2020. április 30. 09:47

Az LG történetének legjobb üzemi eredményét érte el 2020. első negyedében

Történetének legjobb negyedévi üzemi eredményéről számolt be pénzügyi gyorsjelentésében az LG Electronics Inc. (LG). A dél-koreai vállalatcsoport 2020 január-márciusi időszakában 14,73 ezer milliárd won (12,45 milliárd dollár) konszolidált árbevételt ért el, míg az első negyedévi üzemi eredmény 1,09 milliárd wont (921,47 millió dollár) tett ki. 

2020. április 29. 17:15

Gigafelvásárlás az oktatási piacon

A hazai oktatási piac két meghatározó szereplője került egy kézbe, a Training360 Kft. tulajdonosai ugyanis úgy döntöttek, hogy megvásárolják a NetAcademia Oktatóközpont Kft.-t. A saját tőkéből megvalósított akvizíció eredményeként a Training360 e-learning tanfolyamainak száma 500-ra nő, a két vállalat együttes tavalyi árbevétele pedig várhatóan meghaladja a 3,4 milliárd forintot.

2020. április 21. 10:32

Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat

Ebben a kialakult nehéz helyzetben az ABB Robotika és Gyártásautomatizálás arra törekszik, hogy segítse ügyfeleit és partnereit a gyártásuk és az üzleti tevékenységük fenntartásában, miközben számos munkavállalójuk otthonról dolgozik.

2020. április 20. 09:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új energiacímkék jönnek a háztartási gépekre

2020. augusztus 4. 16:36

Online sportfogadás Magyarországon

2020. július 23. 20:39

Harmadával nőttek a kibertámadások a koronavírus miatt

2020. július 16. 09:36

Újdonságok a szegedi informatikatörténeti kiállításon

2020. július 3. 18:53
online sportfogadás