Minőségre hangolva – a legfrissebb termékek az audio technológia területén
A High-Resolution Audio (HRA, vagy High-Res Audio) fogalma a tavalyi évben kezdett beszivárogni a köztudatba. Ez a trend meglehetősen látványos volt a CES-en is, és várhatóan az is marad a 2015-os évben, ezzel is az audio minőségére helyezve a fókuszt.
Az egyes emeleteken szobából szobába járva a kifinomult hallásúak kipróbálhattak az audio technológia felső kategóriáját kitevő gyártók termékeit. Egyesek azzal magyaráztak a piacon belüli előnyüket, hogy a hangzást kicsit sem befolyásolta, hogy a szoba melyik végében hallgatja az ember a zenét, vagy bárki/bármi blokkolja a hang útját ("family friendly loudspeakers" a fogalom: az ötlet arra épül, hogy miközben a felnőttek a díványon ülve a jő minőségű zenét vagy filmet élvezik, kisgyerekek rohangálhatnak a szobában probléma nélkül – ugyanígy egy parti alatt nem kell elkerülni a hangszórókat vagy fittyet hányni a minőség rovására). Mások arra hivatkoztak, hogy egy speciális hangulatot teremtenek a legjobb hangfalak segítségével. Sokan visszanyúltak az évtizedekkel korábbi technológiához, mások pedig a vezetékek minőségével próbáltak a piaci szerepüket bebiztosítani.
Mitől is lesz High-Res az Audio? Egyrészről a szofisztikált zenekedvelő a letöltőoldalakról speciális, HRA formátumban tud zenét letölteni. Most, 2015 év elején világszerte kb. 5000 album érhető el High-Res letöltésre, és ez a szám heti szinten 30-50-el nő. A jelenleg rendelkezésre álló 5000 albumból mindössze 1000-t rögzítettek közvetlenül high-resolution audio készülékkel és a speciális technológia felhasználásával. A maradék 4000-t a korábbi standard formátumból transzferálták át az új formátumra.
Az egyre növekvő számban elérhető letöltések mellett a gyártók egyre szélesebb korban készítenek HRS készülékeket. Legyen az hordozható, vagy otthoni készülék, fülhallgató, vagy a Sony által kifejlesztett auto hangosítási rendszere.
Érthető módon, mint minden új technológia, ez is maga után vonja a kérdést, hogy vajon mennyiért lehet ehhez hozzájutni. A Sony legújabb (NW-ZX2) walkman-e például $1,199-os áron lesz elérhető, amely a fejhallgatót nem tartalmazza. Azt mindenki igényének megfelelően $299, vagy $799-os áron veheti meg hozzá.
A High-Res Audio készülékek alkotói a technológiában lehetőséget látnak arra, hogy a fiatalabb generációt magukhoz vonzzak, és megismertessék az igényes, jó minőségű zenehallgatással. Tudatában vannak azonban annak, hogy a folyamat tovább tart, mint számítottak, bár abban reménykednek, hogy ha a fiatalok egyszer meghallják a különbséget, mindenképp a High-Rest választják. Habár a High-Res Audio jelenlegi piaci ára inkább arra enged következtetni, hogy egy szűkebb célközönséget céloz, ami a fiatalabb, esetleg korlátozottabb anyagi helyzetű generációt nem feltétlenül foglalja magába.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2015 negyedik nap
- D-Link újdonságok a 2015-ös CES kiállításon
- A CES-en alakult meg a minőségi kategória szabványait meghatározó UHD Alliance
- Viselhető kütyük és okos otthonok a szórakoztatás fellegvárában
- Harmadik nap a CES-en – beszámoló Las Vegasból
- ASUS Transformer Book Chi - kétféle funkció egy készülékben
- Az Intel vezérigazgatója a jövő számítástechnikáját vázolta fel
- Tizen alapokon a Samsung új SUHD tévék
- Internet of Things, Internet of Everything és Internet of Me
- Vezeték nélkül zenehallgatás az LG Music Flow Wi-Fi többszobás audiolejátszóval
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.