Twitterrel azonosíthatók az egészségi kockázatok

MTI Sajtóadatbank, 2015. január 25. 12:13

Segíthet azonosítani a szívbetegség szempontjából kockázatos helyzetben lévő közösségeket és azok pszichológiai jólétéről is sokat elárulhat a Twitter - derült ki ausztrál és amerikai kutatók tanulmányából.

A Melbourne-i Egyetem és az amerikai Pennsylvaniai Egyetem kutatóinak eredményei szerint az olyan negatív érzelmű szavak, mint a "gyűlöl" és az "unott" ismétlődő előfordulása egy közösség tagjainak Twitter-bejegyzéseiben, összefüggött a szívbetegségek magasabb arányával az adott közösségben, még az olyan tényezők figyelembevétele után is, mint a jövedelem és az iskolai végzettség.

A Psychological Science című folyóirat jövő havi számában megjelenő tanulmány készítői az Egyesült Államok 1300 megyéjéből - ez az ország népességének 88 százalékát lefedi - származó, véletlenszerűen kiválasztott bejegyzéseket vizsgáltak meg. Az eredmények szerint az olyan pozitív töltetű kifejezések, mint a "csodálatos" és a "barátok", ugyanakkor a szívbetegségek alacsonyabb kockázatával voltak összefüggésben.

A gyűlölködés és a krónikus stressz a szívbetegség ismert rizikófaktorai közé tartoznak. A szakemberek szerint azzal, hogy a Twittert használják a legkockázatosabb helyzetben lévő közösségek azonosítására, jelentősen csökkenthetik a nagyobb volumenű kiértékelések jelenlegi költségeit.

 



A kutatóknak a Twitter nyelvezetét elemző rendszere sokkal jobban működött annál a modellnél, amely tíz gyakori tényezőt, köztük a dohányzás és az elhízottság arányát figyelembe véve mérte fel, hogy egy adott közösség esetében milyen magas a szívbetegségek előfordulásának kockázata.

A Melbourne-i Egyetemen dolgozó Margaret Kern, a tanulmány vezető szerzője szerint a közösségi média "új határterületet jelent a társadalomtudományi kutatás számára". Mint azt közleményében aláhúzta: "arra használni a Twittert, hogy belessünk egy közösség kollektív mentális állapotába, hasznos eszköz lehet a járványkutatásban és a közegészségügyi intézkedések hatékonyságának felmérésében is".

"Nem tudjuk megjósolni, hogy egy közösségen belül hány szívroham fog bekövetkezni egy adott időkereten belül, de a nyelvezet segíthet feltérképezni azokat a helyeket, ahol közbelépésre van szükség" - hangsúlyozta Kern.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!

2020 talán minden eddiginél nagyobb kihívások elé állítja a magyar vállalkozásokat a digitalizáció terén, hiszen a technológia soha nem látott ütemben alakítja át a vállalatok működését. Akár kisvállalkozásról, akár közepes méretű- vagy nagyvállalatról van szó, az aktuális tech trendekkel minden cégvezetőnek érdemes tisztában lennie. Ennek érdekében az itthon nagyvállalati szoftverek fejlesztésével foglalkozó Stylers Group informatikai cégcsoport szakértője egy csokorba gyűjtötte azokat a technológiai megoldásokat, melyek várhatóan meghatározók lesznek a vállalatok digitális transzformációja terén 2020-ban.

2020. január 23. 18:05

Gyermekmosolyokért gyűjtött kilométereket a Bridgestone

A Bridgestone kilométergyűjtő akciójának felhívására a vállalat magyarországi dolgozói 49.000 kilométernyi távot futottak, kerékpároztak vagy úsztak azért, hogy a tatabányai Szent Borbála Kórház gyermekosztályán rendszeresen vizitelő bohócdoktorokat támogathassák. Végül több mint 1 millió forint gyűlt össze, amit a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítványa szerdán vehetett át. 

2020. január 23. 15:53

HONOR szelfikutatás: Az európaiak évente közel 600 szelfit készítenek magukról

A Honor okostelefon márka Európa több országában készített kutatása alátámasztja, hogy a szelfik népszerűsége továbbra is töretlen. A márka folyamatos fejlesztéseinek középpontjában a kamerák fontos helyen szerepelnek, a szelfikamerákon keresztül is igyekszik támogatni a felhasználókat a vizuális történetmesélésben és az önkifejezésben. A szelfikutatáson keresztül pedig igyekszik még jobban megismerni a felhasználói igényeket és a szelfizés aktuális trendjeit.

2020. január 23. 13:12

Folyamatos növekedés a mobilfizetésben

Az előző évhez viszonyítva 2019-ben is tovább növekedett a mobilparkolási és mobilfizetéssel megváltott autópálya-matrica, HU-GO TopUp és viszonylati jegy tranzakciók száma. A 2019. június 3-án elindított közlekedési mobiljegyet az első hét hónapban már (2019. június 3 - 2019. december 31. között) közel 100 ezer alkalommal vették igénybe a felhasználók. A 2014-ben elindított Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren országosan elérhető szolgáltatásokat már 2,6 millióan használják.

2020. január 23. 11:58

Accenture kutatás: Innovációs szakadék hátráltatja a növekedést

Miközben a vállalatvezetők többsége megbízik jelenlegi informatikai (IT) rendszerében, sokan mégsem nem tudják elérni azt az innovációs szintet, amely ösztönözné a növekedést és növelné az árbevételt – állapította meg az Accenture globális tanulmánya.

2020. január 23. 10:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Életet menthet az ÉletMentő applikáció

2020. január 23. 14:20

Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon

2020. január 16. 14:39

Újra fesztiváloznak a marketingesek

2020. január 9. 08:01

Digitális biztonsági trendek 2020-ban a Sophos szerint

2020. január 3. 11:44
online sportfogadás