A tavalyi utolsó negyedévben a mobilhirdetések húzták a digitális piacot
A tavalyi utolsó negyedévben az évkorábbi negyedéveinél ugyan alacsonyabb ütemben, de még így is bőven a GDP növekedési ütemét meghaladóan, 7,5 százalékkal bővült a magyar digitális hirdetési piac a felmérésben résztvevők körében – tette közzé az IAB Hungary a Pwc Magyarország Kft. közreműködésével, az IAB Médiaszekció tagjaitól származó önbevallások alapján.
Az év utolsó három hónapjában 7,5 százalékkal haladta meg az online hirdetési index (NORI) az egy évvel korábbit. A digitális hirdetési piac bővülésében most is a mobilhirdetési bevételek növekedése játszotta a legnagyobb szerepet. A webes piac a NORI üteme alatt, a mobil lényegesen nagyobb ütemben növekedett, az emailes piac ugyanakkor csökkent.
Az indexben a legnagyobb súlyú pénzintézeti, biztosítási és a távközlési hirdetések a NORI fölötti ütemben bővültek, alulteljesítő volt a kereskedelem és a szolgáltatás.
A hirdetési formák között csökkent az egyébként domináns webes display és növekedett a mobil display, szöveges és videó hirdetések aránya.
A hirdetési csatornák között folytatódott a direkt hirdetések arányának növekedése az ügynökségi hirdetésekkel szemben.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar digitális reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a hazai online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
időszak |
NORI |
2012 q1 |
3,2% |
2012 q2 |
0,5% |
2012 q3 |
6,8% |
2012 q4 |
-0,1% |
2013 q1 |
2,1% |
2013 q2 |
6,1% |
2013 q3 |
5,9% |
2013 q4 |
11,7% |
2014 q1 |
17,2% |
2014 q2 |
13,7% |
2014 q3 |
12,3% |
2014 q4 |
7,5% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
- Adaptive Media
- CEMPSH
- Centrál Médiacsoport
- Est Media Group
- EVO Media
- Gmedia
- Grabowski Digital
- Használtautó
- Híreső
- HVG Kiadó
- HWSW
- Infinety
- Madhouse
- Magyar Jeti
- Mediaworks Hungary
- MTM-SBS
- MTVA Online
- Net Média
- NoSalty
- Optimusz Direkt Marketing
- Origo Media Group
- ReachMedia
- Ringier Axel Springer Magyarország
- Russmedia
- R-Time
- Schibsted
- Thinkdigital
Kapcsolódó cikkek
- Beperelnék az AdBlock Plus gyártóját
- Továbbra is lendületben az online hirdetési piac
- Ennyit ér az online hirdetés
- „Az emberiség történelmében még nem volt akkora fejlődés, mint az elmúlt 24 évben”
- Új trendek fókuszban a Digitális Mesterkurzuson – 1. rész
- A Prezi alapítói a legbefolyásosabbak a magyar digitális piacon
- Digitális Mesterkurzus: online marketing képzés az IAB és a MAKSZ szervezésében
- Ember alapú marketinggel újít a Facebook
- Menő az anti-Facebook
- Az LG rekordot döntött a kültéri reklámozásban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jöhet a személyre szabott reklámoktól mentes ingyenes Facebook és Instagram?
Nagy várakozás előzte meg az uniós adatvédelmi testület (EDPB) állásfoglalását az egyelőre leginkább a Meta által használt „consent or pay” (hozzájárulás vagy fizetés) üzleti modell adatvédelmi vonatkozásaival kapcsolatban. Várhatóan mi lesz a hatása a véleménynek a közösségi médiumok és platformok működésére, mit jelenthet mindez a piaci szereplők és a felhasználók számára? A fenti kérdéseket Bartal Ivánnal, az Oppenheim Ügyvédi Iroda adatvédelmi jogi praxisának vezetőjével jártuk körbe.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
SFFA 2024 – bejelentették az International Filmmakers 30 shortlistesét
A Creo örömmel jelenti be a Sony Future Filmmaker Awards 2024 shortlisteseit. A hat kategóriában 30 filmkészítőből álló shortlisten szereplő alkotók egyedülálló élményben részesülnek, és egy héten át különleges eseményeken vehetnek részt a Sony Pictures Studios Los Angeles-i telephelyén, beleértve egy workshopot, amely páratlan hozzáférést biztosít az iparág kulisszái mögé. A 2024. május 30-i díjátadó ünnepségen pedig kihirdetik a hat kategória győztesét, akiket szakértő zsűritagok választanak ki.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.