Ezentúl kötelező lesz valós névvel regisztrálni
Az internetes szolgáltatások használóinak ezentúl kötelezően valós nevükkel kell regisztrálniuk, miközben ettől eltérő lehet megjelenő felhasználónevük. Utóbbiak és a hozzájuk tartozó képek, ábrák megválasztásánál azonban meg lesz kötve a kezük - ismertették Pekingben a kínaiak internethasználatának új szabályait tartalmazó csomagot.
A döntést a kibertér állami felügyeletét ellátó hivatal vezetője, Hszü Feng jelentette be. A hivatal honlapján közzétett dokumentum szerint a felhasználónevekkel széles körben visszaéltek, például nem kevesen Putyin vagy Obama néven írták bejegyzéseiket, míg mások nevei azt a látszatot keltették, hogy kormányzati, vagy pártszervek a közlést kiadók, a hozzászólók.
A felhasználóazonosítás szabályozásának célja az, hangoztatták, hogy eltüntessék a hiteltelen, valótlan és megtévesztő információkat. Közölték, hogy a hamis adatokkal regisztrálókat vagy az új szabályokat megsértőket eltiltják az adott weboldal használatától.
Peking már korábban is több alkalommal kezdeményezte a valós névvel történő regisztrációt, s bár átütő eredményt nem ért el, sajtóhírek szerint a közösségi média legnépszerűbb kínai csevegőprogramjának, a WeChat felhasználóinak több mint 80 százaléka tartotta magát ehhez.
A WeChat szolgáltatója ugyancsak szerdán külön közleményben tudatta, hogy hatékony fellépésre készül a plagizálókkal, a különböző tartalmak jogosulatlan közlésére, másodközlésére, eltulajdonítására vetemedőkkel szemben. Utalt rá, hogy a panaszok számából ítélve elterjedt jelenségről van szó. A szolgáltató a renitenseket fiókjuk 7, 15, majd 30 napos felfüggesztésével fogja büntetni, az ötödszörre is visszaesőket pedig kizárja a rendszerből. A WeChat közönségét a visszaélések bejelentésére biztatták.
Kapcsolódó cikkek
- Mind nehezebb a kínai tűzfal megkerülése, miközben mind több a kínai netező
- Mind nehezebb a kínai tűzfal megkerülése, miközben mind több a kínai netező
- Tovább regulázzák Kínában az internetet
- Tovább regulázzák Kínában az internetet
- Egymilliárd bejegyzést töröltek tavaly káros tartalom miatt
- Egymilliárd bejegyzést töröltek tavaly káros tartalom miatt
- Ingyenes e-könyveket olvashatnak a pekingi metró utasai
- Ingyenes e-könyveket olvashatnak a pekingi metró utasai
- Betiltják Kínában az utazásmegosztó alkalmazásokat
- Betiltják Kínában az utazásmegosztó alkalmazásokat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.