Online tanácsadás indult meleg fiataloknak
Online tanácsadó szolgálat kezdte meg működését Csehországban olyan, szexuálisan kisebbséghez tartozó fiatalok számára, akiket másságuk miatt lelkileg vagy testileg bántalmaznak szűkebb környezetükben, az iskolában vagy a családjukban.
A Nyílt Társadalom Alapítvány és a Norvég Alap támogatásával létesült, www.sbarvouren.cz címen működő szolgálat munkájában részt vesz a tragikus sorsú fiú nagynénje, Ester Janecková színésznő és tévébemondónő is - írta a Právo című cseh lap a héten indult tanácsadásról beszámolva.
Az önmagukat kirekesztve vagy bajban érző fiatal melegek és leszbikusok chatelés útján léphetnek kapcsolatba segélyszolgálat munkatársaival. Ha épp senki nincs vonalban, a fiatalok hagyhatnak üzenetet, amelyre 24 órán belül választ kapnak a 25 különböző korú és foglalkozású tanácsadó valamelyikétől. Az új honlap egyfajta "közeli személyként" próbál segíteni a szexuális identitással kapcsolatos problémák megoldásában a fiataloknak - mondta el a lapnak Czeslaw Walek, a Prague Pride alapítója.
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális zenestúdiót, koncert- és próbatermet fejlesztett egy magyar vállalat
- Ezek a legnépszerűbb randioldalak
- Kelenföldi sorbanállás helyett internetes, elővételes vasúti jegyváltás
- Szallas.hu a milliárdosok klubjában
- Facebook-katonákat vetnek be tavasztól
- Ingyenes Google eszközök magyarországi civil szervezeteknek
- Takarítsa ki PC-je szemetét a világ első digitális porszívójával!
- Kiskereskedelmi hírportálként folytatja az onlinekassza.hu
- Online közvetít klasszikusokat a Sony
- Sikeres a bécsi operaház online élő közvetítése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.