Április 24-től piacon az Apple Watch

Czipperer Dia, 2015. március 10. 12:19

Tegnap az Apple sajtóbemutatóján hivatalosan is kiderültek a részletek a vállalat sokat emlegetett okosórájáról, a Watchról. Végre elárulták, mikor és milyen áron lesznek megvásárolhatók a különféle modellek.

Már tavaly szeptember óta tudjuk, hogy az Apple is szerencsét próbál az okosóra piacon, ám eddig csak azt tudtuk, hogy jön valamikor az Apple Watch, de hogy mikor és milyen áron lesz majd elérhető, azt nem árulta el a vállalat. Sőt mi több, a szeptemberi bemutatón magáról az óráról sem tudtunk meg minden részletet, egyes dolgokat ez idáig homály fedett.

 


Még várni kell

 

Mint kiderült, egy kicsit várni kell még az eszközre. Egészen pontosan fél év telt el a két bejelentés között, azonban a Watch még most sem vásárolható meg, csak április 26-ától lesz kapható, a vállalat bejelentése szerint egyelőre kilenc országban: Ausztráliában, Kanadában, Kínában, Franciaországban, Németországban, Hong Kongban, Japánban, az Egyesület Királyságban és az Egyesült Államokban.

 

Viszont jó hír azoknak, akik már tűkön ülnek, hogy április 10-étől már megrendelhetők a különféle modellek az Apple online áruházán keresztül, valamint az Apple boltokban kipróbákhatók lesznek az egyes modellek. Összesen három kollekció lesz kapható: az Apple Watch Sport, az Apple Watch és az Apple Watch Edition.

 

A legolcsóbb, 38 milliméteres modell 349 dollártól lesz kapható, a 42 milliméteres változat pedig 399 dollárért és öt színben szerezhető be.

 

Az Apple Watch számos szíjjal beszerezhető, többek között bőr, rozsdamentes acél vagy fekete borítással. Az árak a szíjválasztéktól függően változnak: 649-től egészen 1049 dollárig. A legolcsóbb változat rozsdamentes acélházzal és szíjjal rendelkező változat, amely 38 és 42 milliméteres méretben is elérhető.
 

 

A legdrágább modell a sorban az Apple Watch Edition a maga 10 ezer dollárjával. A 18 karátos arany eszköz egyedi tervezésű szíjakkal érkezik, és csak korlátozott számban lesz kapható.

 

A funkciók

 

Tim Cook az Apple Watch funkcióiról is beszélt, többek között a Glance-ról, amellyel a különféle appokról kapunk információt: akár  ellenőrizhető az időjárás és a naptárba is belenézhetünk. Lényege, hogy a megjelent információkat egy pillanat alatt le tudjuk olvasni. A fejlesztőknek az alkalmazásuk mellé lehetőségük van Glance kinézetet is készíteni, amellyel minden fontos információ az adott dologgal kapcsolatban megjelenik az óra kijelzőjén, anélkül, hogy görgetni kellene. Ha pedig megérintjük, rögtön az alkalmazást nyitja meg nekünk.

 

A Digital Touch funkció pedig két Apple Watch közti kommunikációt biztosítja. Ennek révén küldhetünk érintéseket, amely azt jelenti, ha az óra kijelzőjéhez érünk, a másik fél karórája is elkezd rezegni ugyanazon a ponton. Küldhetünk emellett rajzokat is, melyeket mi magunk készítünk el az óra megjelenítőjén, illetve szívverésünket is továbbíthatjuk a hozzánk közel álló Watch tulajdonsoknak.

 

A szakember az eszközbe épített hangszórókat és mikrofont is kiemelte, amely lehetővé teszi, hogy hívásokat fogadjanak és indítsanak a felhasználók.

 

A több vetélytárs termékhez hasonlóan pedig az egészség és wellness funkciók is kiemelt jelentőséggel bírnak. A különféle mozgások követésén túl aszívritmusról is informál az eszköz, valamint heti összegzést nyújt az illető aktivitásáról.

 

Az Apple Watchról kiderült, hogy cseppálló, de sajnos nem vízálló. Kézmosás közben és esőben nem lesz baja, de vízbe merülni vele nem ajánlatos. Az IEC 60529 szabvány szerint IPX7 tanúsítvánnyal rendelkezik, azonban a bőrszíjakra ez nem vonatkozik.

 

 

Egy napos aksi

 

A sokakat foglalkoztató akkumulátor kapacitás is szóba került. Nos, az egynapos üzemidőt sikerült tartania az Apple-nek. A Watch átlagos használat mellett 18 órán keresztül bírja a strapát.

 

Forrás: Mobileworldlive.com, Apple; Nyitókép: forbes.com

 

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ismét lehet pályázni a Magyar Innovációs Nagydíjra

A Magyar Innovációs Szövetség (MISZ) 2020-ban is meghirdeti a Magyar Innovációs Nagydíj pályázatot, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai partnerségével, valamint a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főtámogatásával. A megmérettetés keretében immár 29. alkalommal fogják elismerni a legkiválóbb hazai innovációs teljesítményeket. Nevezni 2021. február 10-ig lehet. 

2020. december 1. 14:57

Hazánkban elsőként továbbított röntgenfelvételt egy diák 5G-n keresztül

Varga Róbert, a győri Széchenyi István Egyetem hallgatója Magyarországon először nagyfelbontású röntgenfelvételt továbbított 5G hálózaton keresztül, melyhez az Innomed Medical, a Vodafone Magyarország és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyújtott szakmai és technológiai segítséget. Ez az egészségügyi innováció új távlatokat nyit a különböző távdiagnosztikai eljárásokat illetően. 

2020. november 24. 12:01

A virtuális térben is nagyszabású startup találkozót szervezett a Hiventures

Negyedik alkalommal, de a pandémia miatt először kizárólag online rendezte meg a kelet-közép-európai régió legkiemelkedőbb startup networking eseményét, a neves előadókat felvonultató és rengeteg érdeklődőt vonzó Regional Startup and Innovation Day-t az MFB csoporthoz tartozó Hiventures és a Startup Campus. Az aktuális járványhelyzet ismert körülményeit tekintve kimondottan optimista hangvételű esemény egy időben több mint 500, összesen közel 2000 megtekintést generált. A hagyományos kategóriák mellett ezúttal a Covid krízisre legkiválóbban reagált startupot is díjazták, valamint megtartották a már megszokott boxringben szervezett Get In The Ring pitch párbajt is.

2020. november 21. 10:18

Robbanhat itthon év végén az e-kereskedelmi forgalom

A járvány elleni védekezést segítő friss korlátozások miatt az év végi vásárlási szezonban ismét robbanásszerűen bővülhet itthon az e-kereskedelmi forgalom. A friss felmérések szerint a magyarok 37%-a idén legalább ugyanannyit tervez online vásárolni az Black Friday-hez kapcsolódó akciódömpingben, mint tavaly, 32%-uk pedig még többet fog költeni. Az igazi különbség a fogyasztók hozzáállásában mutatkozik: többségük előre csekkolja a webshopokat, összehasonlítja az árakat és a megbízhatóság mellett a különleges vásárlói élményeket keresi. Itt az utolsó pillanat, ha informatikai katasztrófa helyett elégedett vevőkkel zárnád a szezont – mutatjuk a teendőket!

2020. november 12. 15:52

EasyBID – a hirdetési bevételek növelése automatikusan

Új szolgáltatással gazdagodott Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer, amely az automatizált reklámok világában jelent nagy áttörést azok számára, akik direkt értékesített hirdetéseiket szeretnék megversenyeztetni programmatic típusú kampányokkal egy felületen, átlátható módon, ezáltal pedig jelentős bevételnövekedésre szert tenni. A Header Bidding technológián alapuló, EasyBID nevet viselő megoldást egy webinárium keretében mutatták be a nagyközönségnek.

2020. november 2. 10:45

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Zsinórban hatodszor az Év Honlapja a mateking.hu

2021. január 7. 09:55

Fejlett technológia és ügyfélszám bővülés az Adverticum Zrt-nél.

2020. december 18. 08:54

Új vezérigazgató a Telenor Magyarország élén

2020. december 16. 19:05

Egy Waldorf-iskola nyerte a VISZ digitalizációs pályázatát

2020. december 11. 16:40
online sportfogadás