Rekorderedményt ért el tavaly a Huawei

MTI Sajtóadatbank, 2015. március 31. 08:25

Rekordösszegű értékesítési árbevétel mellett rekordnyereséget ért el tavaly a kínai Huawei mobil távközlési berendezés és készülék gyártó csoport.

A Huawei csoport 2014-ben 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el.     A csoport üzleti eredménye minden üzetágában jelentősen javult, a forgalom, a cash-flow és a nyereség egyaránt növekedett az előző évihez képest. Az év végén a csoport 77,9 milliárd jüan (12,6 milliárd dollár) szabad forgóeszközzel rendelkezett.

 

A hálózati berendezések üzletágának (Carrier Business Group) értékesítési árbevétele 16,4 százalékkal 192,1 milliárd jüanra emelkedett a világszerte lendületes ütemben növevő szélessávú mobilhálózati fejlesztéseknek köszönhetően. A vállalati üzletág (Enterprise Business Group) értékesítési árbevétele 27,3 százalékkal 19,4 milliárd jüanra nőtt.
 

A legnagyobb forgalomnövekedést a mobil készülékek üzletága (Consumer Business Group) érte el, 32,6 százalékkal, 75,1 milliárd jüan bevétellel.
 

A Huawei tavaly bevételének 14,2 százalékát fordította kutatási-fejlesztési beruházások finanszírozására, 29,4 százalékkal többet, mint 2013-ban. A csoport az elmúlt évtizedben összesen 190 milliárd jüant, 30,7 milliárd dollárt fordított fejlesztésekre.

 

Ken Hu, az igazgatótanács alelnöke, a Huawei Group soros vezérigazgatója a világszerte 170 ezer alkalmazottat foglalkoztató csoport idei céljairól szólva elmondta, hogy a vállalat a számos iparágat alapjaiban átformáló és a növekedés motorjává váló informatikai és kommunikációs fejlesztésekre, a mobil szélessávú, a felhő alapú és a Big Data technológiára, valamint a dolgok internete (IoT) terjedésére összpontosítja erőfeszítéseit. Stratégiai együttműködések kialakításával törekszik támogatni a hálózati szolgáltatók korszerűsítését, az egyik vezető szolgáltatóvá kíván válni a vállalati informatikai üzetágban és nagy felhasználói bizalomnak örvendő márkanevet kíván kiépíteni a lakossági mobil készülék üzletágban.

Kulcsszavak: +céginfo Huawei

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új raktárbázisba költözött a MediaMarkt

A MediaMarkt vásárlóinak száma a korábbi évek többszörösére növekedett. A fokozott igények teljesítése és a kiszolgálás minőségének további javítása érdekében a társaság új raktárbázis mellett döntött.

2019. szeptember 15. 10:43

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás