Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
Az okostelefonok elterjedtsége egyre nagyobb, lassan már meglepődünk azon, ha valakinek nem „intelligens” mobilja van. Egy friss felmérés szerint a tengerentúlon már átvették a vezetést a hagyományok mobilok fölött.
A Pew Research friss felmérése szerint az amerikaiak 60%-ának van már okostelefonja. Ez elsőre nem tűnhet meglepőnek, hiszen hagyományos telefonokat már egyre kevesebben gyártanak: a legtöbb gyártó az okoseszközökben látja a jövőt a telefonok esetében is.
Azonban a néhány évvel ezelőtti adatokhoz képest nagy ugrás és fejlődés tapasztalható. Három évvel ezelőtt ugyanis ez az arány az amerikai lakosság körében csupán 35% volt.
A kutatás azt is megállapította, hogy az okostelefon tulajdonosok 23%-a, akik rá vannak utalva arra a készülékükre, szenvednek az áraktól. Kiderült, hogy ezen felhasználók pénzügyi problémákkal küszködnek, és 15%-uk rendszeresen kifogy a havi mobilinternet adatforgalmi keretből, a válasadók 51%-ánál pedig alkalmanként fordul elő ez.
Az okostelefonok széles lehetőségei, az applikációk, mobilinternet nyújtotta lehetőségek azonban úgy tűnik, a hagyományos kapcsolattartási formákat sem szorították ki. A megkérdezettek 97%-a úgy nyilatkozott, legalább egyszer egy héten küld SMS-t, de a hang- és videohívások sem ritkán. A 18 és 29 év közötti korosztály 93%-a hetente legalább egyszer felhív valakit.
Bár az okostelefonok révén sokkal könnyebb a másokkal való kapcsolattartás, hiszen mobilinternet vagy Wifi révén az e-mail és a különféle csevegőszolgáltatások is rendelkezésre állnak, mégis a megkérdezettek 30%-a vélekedik úgy, hogy ahelyett, hogy felszabadítaná őket, inkább pórázon tartják.
Ráadásul, hiába jelennek meg egymás után a különféle csúcsmobilok, prémium készülékek, a kutatás szerint a fejlett országokban is inkább az olcsóbb lehetőségeket keresik a felhasználók.
Forrás: TheGuardian.com
Kapcsolódó cikkek
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
- A mobiltelefonok virágkora még csak most kezdődik
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy
- Mutasd a telefonod, megmondom ki vagy
- Lassul az okostelefonok értékesítése
- Lassul az okostelefonok értékesítése
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
- Tovább nőtt az okostelefonok világpiaci forgalma
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.