A pénznél is többet érnek adataink a Facebooknak

forrás: Prím Online, 2015. április 8. 16:12

Csak óvatosan a Facebookkal! – erre hívják fel a figyelmet a szakemberek. Egy nemrégiben készített tanulmányból kiderül, hogy a közösségi oldal adatokat gyűjt még azokról is, akik nem is rendelkeznek felhasználói fiókkal.

Magyarországon közel ötmillió ember használja a Facebookot, amely azokat is követni tudja, akik nem tagjai, vagyis a nem regisztrált internetezők is megfigyelhetők – erre jutottak egy közelmúltban készített belga tanulmány szerzői. Az adatszerzés módja, hogy a Facebook más oldalakba úgynevezett követési kódokat épít be – mondta a 180 percnek Gombos Zsolt Facebook-szakértő.

Hozzátette: a netezők ma már folyamatosan olyan weboldalakat látogatnak, amelyekben vannak a közösségi portáltól származó kódok. Ilyenek például az egyes híroldalakon a cikkek mellett található, ajánlást szolgáló like gombok, továbbküldési gombok. Aki elkezd böngészni egy hírportált, azt a Facebook gyakorlatilag megcímkézi, és tudja, hogy a felhasználó milyen tartalmakat kezdett el nézegetni a közösségi oldalon kívül.

 



Ezeket az adatokat a hirdetőknek jó pénzért megvásárolják, és fel is használják, hogy releváns reklámokkal tudják bombázni a fogyasztókat. Gombos Zsolt szerint nagyon sokszor elhangzik, hogy az emberek reklámkerülőek. Ennek oka, hogy a fogyasztók általában olyan hirdetésekkel találkoznak, amelyek nem érdeklik őket, nem nekik szólnak, ezért zavaróak, az adott személy netezési szokásairól szerzett adatok alapján azonban a hirdetők már képesek lehetnek arra, hogy az érdeklődésüket felkeltő reklámokat küldjenek neki.

"Kísérleti alanyok vagyunk, mert bent vagyunk a rendszerben, használjuk, és ezzel rengeteg adatot adunk át. Illúzió, hogy a Facebook ingyenes." - jelentette ki. Azok az egyszerű felhasználók – mintegy másfél milliárd ember – aki fent van a Facebookon, a pénznél sokkal drágább kinccsel fizet, az adataival – tette hozzá.

A jó helyre bemért reklám nemcsak a hirdetőnek, hanem a fogyasztónak is javára szolgálhat, bár az is előfordulhat, hogy a felhasználó adatait rossz célokra használják fel – mondta a Kossuth Rádió műsorában Fülöp Tamás igazságügyi informatikai szakértő. Ha például kitesz valaki egy képet a netre arról, hogy épp a repülőtéren van, és nyaralni indul Dél-Amerikába, ahol két hétig marad, akkor az nemcsak az ismerősöknek, hanem a betörőknek is érdekes információ lehet. Egy ilyen posztból például a képbe ágyazott geokód alapján az is kiderülhet, hol lakik a fényképet és szöveget megosztó felhasználó.

Jól át kell gondolni tehát, milyen információkat osztunk meg a Facebookon. Különösen a kiskorúak vannak veszélyben, akik gyakran nem eléggé tájékozottak, milyen kockázatokkal jár a közösségi oldal használata – hangoztatta Gombos Zsolt.

Forrás: 180 perc / Kossuth Rádió / hirado.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET rendszeres, éves lakossági e-kereskedelmi kutatása az online vásárlás fő trendjeit vizsgálta.

2019. május 22. 12:56

Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

2019. május 22. 11:35

A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén

A Balaton egyik leginkább embert próbáló versenye, a Kétszemélyes Balatonkerülő mára Magyarország legkiválóbb vitorlázóinak összecsapásává vált. A hétvégi futamot Varga Lajos és Lillik Ákos nyerte egy perc híján 21 órás összidővel.

2019. május 22. 09:59

A L’Oréal a Viva Tech-en mutatta be a jövő szépségét

A párizsi technológiai világkonferencián mutatta be a L’Oréal a „Határtalan szépség”-et, a Csoport legújabb hangvezérelt, mesterséges intelligenciával (AI) és kiterjesztett valósággal (AR) működő technológiai fejlesztéseit, melyek a szépség és fogyasztói élmény jövőjét szemléltetik. 

2019. május 22. 08:48

Az ABB világszínvonalú megoldást fejlesztett ki a jövő CO2-semleges, energiafüggetlen gyárának létrehozására

Az ABB az ökológiailag hatékony megoldások és szolgáltatások kiterjedt portfóliójával kíván hozzájárulni a gazdaság környezetkárosító hatásoktól mentes további növekedéséhez. Valójában az ABB globális összbevételének immár több mint fele olyan technológiák értékesítéséből származik, amelyekkel a klímaváltozást kiváltó okok ellen a harcol. A társaság célja, hogy ezt a 2018-ban még 57%-os részarányt 2020-ig 60%-ra emelje.

2019. május 21. 17:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04
online sportfogadás