9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac

Czipperer Dia, 2015. április 21. 15:35

A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva. 

A TrendForce közzétette legfrissebb adatait, mely szerint 2015 első negyedévében (Q1) 9,2%-kal kevesebb okostelefont értékesítettek, mint 2014 utolsó negyedévében. A Q1-es időszakban összesen 291,2 millió mobiltelefon talált gazdára.

 

A tavalyi ünnepi időszakban a TrendForce mutatói alapján az Apple és a Samsung szinte fej-fej mellett haladt a versenyben (lásd a képen), azonban az idei első negyedév szemmel láthatóan a Samsungnak kedvezett (27,8% vs. 19,9%).

 

 

A lista harmadik helyét azonban már nem a Lenovo uralja: a Huaweinek sikerült felküzdenie magát a dobogó harmadik fokára, majd őt követi az LG, és csupán ötödik helyen áll a Lenovo.

 

A kutatócég kiadott közleményében nemcsak a zsugorodás tényéről számolt be, hanem az is kiderült, hogy a vártnál nagyobb csökkenést regisztráltak. Az okokat pedig a gyenge kínai piacnak tulajdonítják.

 

A TrendForce becslései szerint a dél-koreai Samsungtól a második negyedévben nagyjából 80 milliós okostelefon eladást várnak, és a legújabb zászlóshajó telefonok teszik majd ki az értékesítések negyedét 820 millió).

 

Az Apple háza tájáról pedig körülbelül 45 milliós iPhone eladást jósol az elemző cég.

 

Forrás: GSMArena.com

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitalizál a Kométa

Informatikai fejlesztéssel modernizál a Kométa, hazánk egyik legnagyobb sertésfeldolgozója és húskészítmény gyártója. A digitalizációs projekt az évente több mint 50 000 tonna hús feldolgozásához kapcsolódó folyamatokat teszi hatékonyabbá. 

2019. május 22. 15:01

Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Mivel már nehéz érdemben növelni a számukat, a jövőben várhatóan a vásárlás intenzitásának növekedése jelenti majd az e-kereskedelem érdemi bővülésének alapját. Ehhez előreláthatólag nagyban hozzá fog járulni az online bevásárlási szolgáltatások terjedése, melyeket eddig 1,2 millióan vettek igénybe idehaza. Az eNET rendszeres, éves lakossági e-kereskedelmi kutatása az online vásárlás fő trendjeit vizsgálta.

2019. május 22. 12:56

Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások

A UPC Magyarország által meghirdetett Nagy Tuning Show verseny keddi gáláján olyan vállalkozásokat díjaztak, amelyek ötletes megoldásaikkal példát mutathatnak a többségnek, hogyan válhatnak még sikeresebbé a digitalizáció segítségével. Szükség is van az inspirációra, hiszen a hazai kis- és közepes vállalkozások online jelenlétét felmérő kutatásból kiderült, hogy a vállalkozók szinte kivétel nélkül fontosnak tartják az üzleti célú digitális megoldásokat, de csak mintegy harmaduk tud valóban jól eligazodni a honlapok, applikációk és a közösségi média világában.

2019. május 22. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen

2019. május 20. 11:20

A Cellum által fejlesztett Erste MobilePay applikáció NFC funkcióval gazdagodik

2019. május 6. 15:02

Közel 50 millió forint EU-s támogatást kapott a MIDI Mobil ID Innovációs KFT.

2019. április 25. 11:05

2040-re már több elektromos autót helyeznek forgalomba, mint hagyományos járművet!

2019. április 17. 11:04
online sportfogadás