Átkozmetikázott, felturbózott üzleti struktúrával újít az Invitel

Czipperer Dia, 2015. május 7. 16:21

Az Invitel a hazai sajtó képviseletének körében jelentette be idei évi újításait, melyek a vállalat struktúrájának egészét érintik. Nem kimondottan új struktúráról van szó, csupán az eddigi tapasztalatokhoz, az új irányokhoz szabják elképzeléseiket.

Több milliárd forintot invesztál a magyar piacba az Invitel. David Blunck, az Invitel vezérigazgatója a vállalat sajtórendezvényén beszélt arról, hogy hazánkban az új szolgáltatásokra és programokra, az ehhez szükséges fejlesztésekre nem kevés pénzt költenek majd az idei évben. Mint kiderült, nagyjából 30-40 millió euróra tehető ez az összeg.

 

A számokon túlmenően mindez tehát azt jelenti, hogy jelentős változások várhatók az Invitel háza táján. Tévészolgáltatás-, telekommunikációs és szélessávú internetfronton is jelentős átalakulások várhatók.

 

Az Invitel az elmúlt néhány évben jelentős ügyfélkörre tett szert, és reményeik szerint ez a szám a jövőben tovább gyarapodik majd. Elmondásuk szerint már 1,15 millió háztartásban jelen vannak szolgáltatásaikkal.

 

A telekommunikációs szektorban a vállalat pozitív cash flow-t tudhat magáénak – megduplázták árbevételüket a lakossági televíziós-, és az üzleti ICT-szolgáltatások értékesítése területén egyaránt –, azonban a számviteli eredmények negatív irányba mutatnak. Mindez annak köszönhető, hogy a múltbéli befektetések nem térülnek meg, valamint alacsony árakkal dolgoznak egy erős versenykörnyezetben. Mindez azt is alátámasztja, hogy az OECD adatai szerint is hazánkban nagyon alacsonyak az árak más régiókkal szemben. A harmadik tényező pedig a különféle kormányzati intézkedések és különadók, melyek szintén nem hatnak pozitívan a számviteli eredményekre.

 

David Blunck azt is kiemelte, hogy a konvergencia még számukra is kihívást jelentő tényező, hiszen a jelenben még több, különálló platformról beszélhetünk, és ezek közeledése, összeolvadása egy lassú folyamat része. Az Invitel célja a jövőt illetően egy All-IP platform kidolgozása, amelyben megszűnnének az éles határok, minden mindennel szinkronban, együtt működne: egy platform állna rendelkezésre minden eszközhöz.

 

Tervek az idei évre

 

Az Invitel idei nagy tervei között szerepel többek között a nagysebességű internet elterjesztése több városban és kistelepülésen, falvakban egyaránt. Céljuk, hogy 2015-ben több mint félmillió háztartásban elérhető legyen a nagysebességű internetszolgáltatás. A májusi új portfólió részeként új csatornák kerülnek a kínálatba, így már közel 150 csatorna áll majd a felhasználók rendelkezésére.

 

Továbbá az HBO Go és a FilmBox Live tartalmak is elérhetővé válnak az Invitel előfizetők számára, ez azt jelenti, hogy azok is hozzáférhetnek különféle multimédiás tartalmakhoz, akik ugyan Invitel ügyfelek, de nem rendelkeznek tévékészülékkel. Természetesen a televízió előfizetők számára is elérhető lesz ez a szolgáltatás.

 

Az Invitel most a FilmBox Live-ot ingyen kínálja ügyfeleinek három hónapig, ez alatt kipróbálhatják a szolgáltatást, és eldöntetik, a jövőben is szeretnének-e online filmeket nézni az Invitel szolgáltatásával.

 

Saját felmérésük szerint a lakosság jelentős része tévénéző, és egyes háztartásokban több készülék is található. Adataik szerint az Invitel ügyfelek 71%-ának két tévéje van otthonában, 40%-uk pedig HD tv-műsorokat néz. A felhasználók 57%-a nyilatkozott úgy, hogy a tévében látott receptek közül már legalább egyet elkészített.

 

Langsteiner Mariann, az Invitel lakossági vezérigazgató-helyettese kiemelte, hogy az Invitelnél nem rekordokra törekszenek, hanem céljuk, hogy az ügyfeleknek a legjobb, leggazdagabb kínálatot biztosítsák. Ennek keretében valósul meg a szintén három hónapos próbaidőszakuk is, melynek keretében minden ügyfelük az összes csatornát (All-in) kipróbálhatja és élvezheti három hónapig. Mindez Mixer csomagjukra is kedvező hatással lehet, melynek révén a felhasználók a 30 rendelkezésre álló tv-csatornából ötöt saját maguk választhatnak ki.
 

 

A jövő…

 

Mártha Imre, az Invitel operatív főigazgatója szerint a jövőben mindenki online lesz, és nem lesznek olyan eszközök, amelyek offline működnek majd. Az Invitel úgy véli, a biztonság egyre jobban felértékelődik majd az elkövetkezendő években, hiszen egyre kifinomultabb támadásokkal találkozhatnak a felhasználók. Céljuk, hogy minden eszközt IP-alapú platformra tereljenek, és a jövőben minden szinkronizálva legyen.

 

Maga az Invitel is kínál biztonsági megoldást ügyfelei számára. Hibrid felhő alapú biztonsági szolgáltatásukat saját adatközpontjaikra alapozva alkották meg. Különösen nagy hangsúlyt kapnak manapság az úgynevezett DDoS, vagyis a túlterheléses támadások, melyek jelenleg az egyik legkomolyabb fenyegetést jelentik az üzleti életben.

 

Korábban is kínáltak már hasonló megoldást, ám a mostani újítás révén 0-24 órán figyelést és automatizált rendszert tudnak garantálni a felhasználóknak, valamint egy olyan szoftvert, amely képes tanulni, kiszűrni minden fontos helyzetet. A megoldáshoz külön csapatot állítottak fel, külön és gépeket is üzembe helyeztek, amelyek képesek szűrni, minden ilyen jellegű fenyegetést.

 

Az Invitel vállalati üzletága a jövőben három pillérre fókuszál majd: az IP-centrikus szolgáltatásokra, a felhőalapú infokommunikációs megoldásokra, valamint a digitális, internetes platformon egységesített kommunikációs csatornákra és funkciókra.

Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

Az egészségügyi területen az adatok hiánya és költségessége korlátozza az MI fejlődését, különösen a bőrbetegségek esetén. A magyar MI fejlesztő csapat, az AIP Labs azonban létrehozott egy olyan fejlett, generatív MI-t, amely nemcsak tanul a meglévő forrásokból, hanem új adatokat is képes létrehozni, megkerülve a drága és nehezen beszerezhető címkézett adatok problémáját. Így szintetikus képeket tudnak alkotni olyan ritka bőrbetegségekről is, amelyekről jelenleg kevés információ áll rendelkezésre.

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

A szezonnyitó Forma-1-es futam házigazdája, a Bahrain International Circuit (BIC) ma kiadott sajtóközleményében jelentette be, hogy a magyar Festipay készpénzmentes fizetés és integrált rendezvénymenedzsment szolgáltató cég által működtetett BIC PAY bevezetésével készpénzmentes fizetési rendszerre állnak át. 

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

A kiválasztott felsőbbéves corvinusos hallgatók közép- és felsővezetők irányításával négy hónap alatt megismerhetik a banki vezetői kultúrát és mindennapokat. 

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

22. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, ’Az Év Honlapja’ pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett versenyre rekord mennyiségű 287 nevezés érkezett. A szakmai zsűri 88 pályaművet díjazott. Az Év Honlapja Abszolút díj győztese a társadalmi szerepvállalás keretében készült online felület az ,,Amiről a sírok mesélnek - Avar temető Babarcon” lett, melyet a Pazirik Informatikai Kft. készített.

2024. február 8. 09:30

Számos díjjal jutalmazták az LG innovációit a 2024-es CES-en

Az LG Electronics (LG) több mint 200 díjat és elismerést kapott az idei CES-en a háztartási elektronika, a szórakoztató elektronika, valamint a B2B megoldások terén bemutatott számos innovációjáért és technológiai újításáért.

2024. január 29. 16:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05