Két év alatt tízszeresére nőtt az online bevásárlók száma Magyarországon

forrás: Prím Online, 2015. május 12. 14:16

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. A legkeresettebb termékek a netes vásárlásnál a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz, de egyre többen szerzik be online a frissárut, tejtermékeket is. Az ismertebb márkákat még mindig szívesen választják, de egyre kelendőbbek a saját márkás termékek is – mondta el dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense egy, a napokban megrendezett kereskedelmi konferencián.

Dinamikusan nő az online bevásárlások száma Magyarországon: míg 2012-ben a magyar háztartásoknak mindössze 2%-a vásárolt napi fogyasztási cikkeket online is, addig 2014-ben már 23%-uk. A vásárlók többet is költenek a virtuális térben egy bevásárlás alkalmával, mint az üzletekben: az átlagos online bevásárlókosár mérete háromszorosa az „offline” kosárénak – emelte ki dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet ügyvezető igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) docense a napokban a Főiskolán megrendezésre került A kereskedelem perspektívái 2015 című tudományos fórumon.

Bár továbbra is az ismert, megbízhatóbbnak tartott brandeket keresik a hazai vásárlók, erőteljesen nő a bizalmuk a saját márkás termékek iránt is. Míg 2013-ban csupán az online vásárlások 5%-át tették ki a saját márkás termékek, 2014-re 12%-ra nőtt az arányuk a vásárlói kosarakban.

A BGF docense előadásában kiemelte, egyre szívesebben vásárolunk online friss árut és tejterméket, a netes vásárlók körében a legkeresettebbek a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz.

„A visegrádi országok közül hazánkban a legmagasabb (1%) az online vásárlások aránya a napi fogyasztási cikk kereskedelemben; Csehországban 0,8%, Lengyelországban 0,6%, Szlovákiában pedig 0,4% a netes bevásárlások aránya. Eltérés mutatkozik továbbá a bevásárlások időbeni megoszlását illetően is. Míg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban főként pénteken és szombaton emelkedik meg az online bevásárlások száma, addig hazánkban hétfőn vásárolnak a legtöbben interneten keresztül” – tette hozzá dr. Kozák Ákos. 
 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át a munkaerőpiacot az online világ?

Ma már nem elég, ha egy toborzási szakértő tisztában van a kereslet-kínálat aktualitásaival: egyszerre kell pszichológusnak, nyomozónak, pedagógusnak, értékesítőnek és IT szakembernek lennie. A betöltetlen pozíciókról meg kell tanulni ugyanúgy gondolkodni, mint egy termékről, eladásukhoz pedig tudatos marketing stratégiát kell alkalmazni – világítottak rá a Profession.hu HR konferenciájának előadói. 

2019. szeptember 22. 04:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Mától rendelhetők az Apple legújabb termékei

Nem omlik össze az ekereskedelem: egy év haladék az erős ügyfélhitelesítésre

2019. szeptember 11. 08:34

A budapesti ITU Telecom World kulcsszava az 5G

2019. szeptember 9. 23:51

Az ESET az egyetlen kihívó a végpontvédelem területén

2019. szeptember 3. 13:26

30 év a hazai KKV vállalkozások fejlesztéséért

2019. szeptember 1. 13:27
online sportfogadás