Négy balesetük volt a sofőr nélküli Google autóknak

Vértes Judit, 2015. május 13. 11:23

A Google régóta dolgozik vezető nélküli autókon, de csak nem rég kapott engedélyt arra, hogy ezek az autók a forgalomban is megjelenhessenek. Néhány hónap alatt mindössze néhány kisebb balesetük volt.

Múlt év szeptemberében kapott engedélyt a Google arra, hogy az önműködő, vezető nélküli autókat a közutakon is kipróbálja. A flotta 50 autóból áll. Ezek közül négynek volt kisebb balesete a forgalomba helyezés óta. Mind a négy balesett 10mérföld/óra sebesség alatt történt, és két esetben nem automata üzemmódban voltak az autók. Az ütközésben senki nem sérült meg. 

 

A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Google székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók. A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.

 

A kaliforniai törvények miatt nem mondhatnak részleteket a balesetről, így nem tudhatjuk, hány esetben voltak a vezető nélküli autók a hibásak., illetve hogy milyen körülmények között történtek.
 

 

Chris Urmson, a vezető nélküli autó projekt vezetője egy blogban elmondta, hogy a projekt hat éve alatt összesen 11 baleset történt, de ez nem amiatt, hogy az autóban nem ült sofőr. Ezek az autók mintegy egymillió mérföldet tettek meg, és ennyi utat baleset nélkül megtenni szinte lehetetlen, akár automata autóról van szó, akár ember vezette járműről.

  

Forrás: engadget

 


 

Kulcsszavak: robot Google okosautó

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Bridgestone abroncsa lett a kategóriaelső az ADAC idei téligumi-tesztjén

Az ADAC idei téligumi-tesztjének egyértelmű győztese a Bridgestone vezető téli gumija, a Blizzak LM005, amely a vizsgált 15 garnitúra személyautó-abroncs közül a legmagasabb pontszámot (2,0) kapta a német autóklub szakértőitől. A gumiabroncs-gyártó zászlóshajójának számító terméke az első olyan téli gumi, amely minden elérhető méretre a nedves tapadási tulajdonságáért megkapta az EU ‘A’ fokozatú minősítést, emellett magas pontszámot kapott kiegyensúlyozott teljesítmény-jellemzőiért is. 

2020. szeptember 27. 11:06

Az utakra viszi 3D-s kijelzőjét a Continental

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatban gyártott autosztereoszkopikus 3D technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat – mint például egy stop táblára való figyelmeztetés - jelenítenek meg a vezető látóterében. Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, és így jön létre a háromdimenziós érzet.

2020. szeptember 9. 09:45

Új technológiával gyártott Continental abroncsok

A Continental technológiai vállalat és prémium gumiabroncsgyártó, valamint a túlnyomórészt a gumiabroncsipart kiszolgáló, az abroncsok megerősítésével globális szinten foglalkozó Kordsa februárban jelentette be, hogy megkezdődött az első 250 ezer darab személygépkocsi gumiabroncs sorozatgyártása, amelyek a 2019-ben kifejlesztett új és fenntartható tapadási technológiával készülnek. A két partner 2017 óta dolgozik együtt ezen az új környezetbarát itatási technológián.

2020. augusztus 26. 19:25

Hogyan tovább, közlekedés?

A Nemzetközi Energiaügynökség prognózisa szerint az utakon futó elektromos autók száma a következő évtizedre akár a százmilliót is elérheti. Jelenleg mintegy hétmillió elektromos meghajtású jármű közlekedik világszerte, ez a szám 2018-ban ötmillió volt, míg az azt megelőző évben mindössze ennek a fele.*  Az elektromos járművek gyors terjedéséhez többek között az árak folyamatos csökkenése, a kínálat megkétszereződése, és persze a környezet védelmét célzó állami és EU-s emissziós szabályozásoknak való megfelelés kényszere is hozzájárul. Szép új világ, a fenntarthatóság és a környezetvédelem jegyében, tiszta levegő, szebb, és zöldebb környezet – így képzeljük a jövő urbánus közegét. De vajon melyek azok a kockázatok, amelyekkel számolnunk kell? Az Allianz legfrissebb kutatásai segítenek, hogy tisztábban lássunk!

2020. augusztus 23. 11:12

KPMG index az önvezető autózásról: Magyarország is a nagyító alatt

Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére?  A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.

2020. augusztus 18. 09:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11

Virtuális nézőteret nyit a Budai Szabadtéri Színház

2020. szeptember 9. 12:11

Év Informatikai Vezetője díj 2020

2020. augusztus 27. 11:07

Early Bird kedvezménnyel indul ‘Az Év Honlapja’ pályázat

2020. augusztus 13. 14:58
online sportfogadás