Négy balesetük volt a sofőr nélküli Google autóknak

Vértes Judit, 2015. május 13. 11:23

A Google régóta dolgozik vezető nélküli autókon, de csak nem rég kapott engedélyt arra, hogy ezek az autók a forgalomban is megjelenhessenek. Néhány hónap alatt mindössze néhány kisebb balesetük volt.

Múlt év szeptemberében kapott engedélyt a Google arra, hogy az önműködő, vezető nélküli autókat a közutakon is kipróbálja. A flotta 50 autóból áll. Ezek közül négynek volt kisebb balesete a forgalomba helyezés óta. Mind a négy balesett 10mérföld/óra sebesség alatt történt, és két esetben nem automata üzemmódban voltak az autók. Az ütközésben senki nem sérült meg. 

 

A több mint húsz robotautóból álló Google-flotta hat év alatt több mint 2,7 millió kilométert futott, ebből mintegy 1,6 millió kilométert robotüzemmódban, többnyire országutakon és autópályákon. Nagyjából két éve azonban már Mountain View-ban, a Google székhelyének otthont adó kaliforniai városban is közlekednek a robotautók. A tesztautókban mindig ül egy úgynevezett biztonsági sofőr, aki átveheti az irányítást.

 

A kaliforniai törvények miatt nem mondhatnak részleteket a balesetről, így nem tudhatjuk, hány esetben voltak a vezető nélküli autók a hibásak., illetve hogy milyen körülmények között történtek.
 

 

Chris Urmson, a vezető nélküli autó projekt vezetője egy blogban elmondta, hogy a projekt hat éve alatt összesen 11 baleset történt, de ez nem amiatt, hogy az autóban nem ült sofőr. Ezek az autók mintegy egymillió mérföldet tettek meg, és ennyi utat baleset nélkül megtenni szinte lehetetlen, akár automata autóról van szó, akár ember vezette járműről.

  

Forrás: engadget

 


 

Kulcsszavak: robot Google okosautó

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elindult a termelés a kecskeméti Mercedes-Benz gyár új présüzemében

Megkezdődött a termelés a kecskeméti Mercedes-Benz gyár mintegy 23 ezer négyzetméteres új présüzemében, amely helyben készült alkatrészekkel látja el mind a Magyarországon készülő kompakt gépjárműveket, mind pedig a vállalat globális termelési hálózatának gyárait.

2022. november 25. 13:58

Elsősorban nem a környezetvédelem miatt veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából.*

2022. november 25. 11:17

Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel

A Bridgestone, a gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális piacvezetője bejelentette új, prémium kategóriás nyári gumiabroncsát, a kishaszongépjárművekhez fejlesztett Duravis Van-t. A Bridgestone új abroncsa hatékonyan minimalizálja az állásidőt, és hozzájárul az üzemeltetési költségek csökkentéséhez.

2022. november 18. 16:57

Bridgestone Blizzak LM005 tesztgyőzelem az AUTO BILD Sportautó 2022-es téli gumiabroncstesztjén

Csúcsteljesítmény a téli utakon (is): a Bridgestone Blizzak LM005 245/40 R19 méretben diadalmaskodott a német AUTO BILD sportautókra vonatkozó 2022-es téli gumiabroncstesztjén.

2022. november 2. 09:58

Kína meghatározza az autonóm vezetés trendjeit

Kína az autonóm vezetés területén is dinamikusan halad előre, amit olyan megatrendek mozgatnak, mint az e-mobilitás terjedése, a mesterséges intelligencia és az 5G fejlődése vagy a járműmegosztás előretörése – derült ki dr. Martin Schuster, a SAIC Volkswagen sanghaji vezetői asszisztens rendszerek kutatás-fejlesztési igazgatója, a győri Széchenyi István Egyetem Egyetemi Tudományos Tanácsának tagja előadásából.

2022. október 27. 18:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovatív építőipari vállalkozás vezetőit díjazta a FIVOSZ

2022. november 29. 12:39

December 1. éjfélig lehet nevezni 'Az Év Honlapja’ pályázatra!

2022. november 23. 09:55

Az energiatárolás lehet a válság megoldásának kulcsa

2022. november 18. 09:55

Iskolák is lehetnek a kiberbűnözők célpontjai?

2022. november 7. 15:56