Merkel, Hollande és Juncker az egységes digitális piac kialakítását sürgeti
Az Európai Unió egységes digitális piacának megteremtését sürgette a német kancellár, a francia államfő és az Európai Bizottság (EB) elnöke hétfőn Berlinben, az európai ipari kerekasztal (ERT) képviselőivel a témában folytatott tanácskozásuk előtt.

Francois Hollande szerint Európának az élre kell törnie a világ nagy térségei között a digitális gazdaságban folytatott versenyben, ezért a piaci szabályok rögzítése mellett a feltörekvő informatikai vállalkozások, a start-up cégek fejlődéséhez szükséges finanszírozási háttér biztosításáról is gondoskodni kell, és meg kell erősíteni a tagállamok oktatási rendszerét.
Jean-Claude Juncker kiemelte, hogy a digitális átalakulás az első ipari forradalomhoz hasonló jelentőségű változás a gazdaságban, és ha az EU-nak sikerül jól berendezni az egységes piacot, akkor gazdasága évente csak ennek az egyetlen ágazatnak köszönhetően 415 milliárd euróval növekedhet. Hozzátette, hogy a bizottság 16 kezdeményezésből álló digitális közös piaci stratégiájának több elemét már az idén jogszabály-javaslatokba foglalják.
Az EB május elején mutatta be három pillérre épülő stratégiáját. Az első pillér célja, hogy a fogyasztók és a vállalkozások jobban hozzáférhessenek a digitális termékekhez és szolgáltatásokhoz, a második pillér intézkedései révén pedig a bizottság a digitális hálózatok és innovatív szolgáltatások számára hozna létre méltányos működési feltételeket, szabályokat. A harmadik pillér a digitális szektor növekedési potenciáljának maximális kihasználást hivatott szolgálni.
Ennek érdekében Brüsszel kezdeményezni fogja az adatok szabad áramlásának kialakítását, hogy új szolgáltatások ne ütközzenek akadályokba amiatt, hogy egy-egy adat fizikailag hol található, és hozzá lehet-e férni. Brüsszel az Európai Felhő megteremtését is kezdeményezni fogja, ami felhőszolgáltatások tanúsítását jelentené.
Kapcsolódó cikkek
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a Xiaomi első klímapolitikai jelentése
A Xiaomi nyilvánosságra hozta első hivatalos jelentését a klímaváltozás elleni intézkedéseiről (White Paper on Climate Action). A dokumentum a vállalat azon erőfeszítéseit tárgyalja, amelyekkel a klímaváltozást igyekeznek megfékezni. Az Alain Lam Sai-wai, a Xiaomi alelnöke és pénzügyi igazgatója által jegyzett jelentést Dubajban adták ki, ahol jelenleg is zajlik az év legfontosabb klímarendezvénye, az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezménye résztvevőinek konferenciája (Conference of the Parties to the United Nations Framework Convention on Climate Change – COP28).
A befektetők nem hisznek a fenntarthatósági jelentéseknek
Noha a fenntarthatóság fontos szempont a befektetési döntések meghozatalakor, a befektetők 94%-a szerint a fenntarthatósági teljesítményről szóló vállalati jelentések megalapozatlan állításokat tartalmaznak – áll a PwC 2023-as globális befektetői felmérésében. Ezért nem is meglepő, hogy a megkérdezettek több mint fele (57%) nagyobb transzparenciát és következetességet szeretne látni a fenntarthatósági jelentésekben.