A nyomtatott média megmentője az intelligens újságolvasás

forrás: Prím Online, 2015. június 18. 10:31

A Canon egy kerekasztal-beszélgetést szervezett, melynek témája a média jövője volt. A nyomtatott média megmentője, mint kiderült, az intelligens újságnyomtatás lehet, amely révén akár egyénenként, de városonként is egyéni tartalmat kaphatnak az újságolvasók.

Az intelligens újságnyomtatás –a mely a nyomtattottt média jövője lehet – segítségével akár megyénként, vagy egy-egy város olvasóközönsége számára is egyedi híreket kínálhatnak a lapok. A technológia akár azt is lehetővé teszi, hogy egy országos terjesztésű életmódmagazinba csak az adott városban aktív hirdetők reklámjai jelenjenek meg. A célzott tartalmak révén a nyomtatott lapok csökkenő példányszámaik ellenére is gazdaságosan tudják kiszolgálni azokat az olvasókat, akik a képernyő helyett jobban szeretnek egy kávé mellett papírra nyomtatott cikkeket olvasni.

 

Szalai István, a Canon kereskedelmi nyomtatási üzletágának vezetője szerint a digitális nyomtatás minősége és sebessége napjainkra olyan szintre emelkedett, ami felveszi a versenyt a tömegtermelésre tervezett ofszet technológiával, míg az egy nyomatra eső ár folyamatosan csökken. Így az árkülönbözet már kitermelhető a változó hirdetési tartalomból eredő bevétel-növekedésből is, hiszen egy-egy hirdetési hely ugyanannak a kiadványnak a mutációiban többször is eladható.  

 

Horváth Balázs, a Lapker kereskedelmi igazgatója azt hangsúlyozta, hogy akár megyék, vagy városok szerinti terjesztés is megoldható, ha azt előre megtervezik. A terjesztésnek is van egyfajta ciklikussága egy héten vagy hónapon belül is, így megfelelő tervezéssel a kapacitáskihasználás is optimalizálható a terjesztési oldalról.

 

Az intelligens digitális nyomtatással elérhető, hogy a nyomtatott médiában akár egyénenként változó tartalommal helyezzünk el az olvasók lakóhelye, neme, érdeklődése vagy bármilyen választott paramétere alapján szegmentált híreket, hirdetéseket vagy kuponokat, QR kódokat.  Az EPDB Nyomtatási Központ Zrt. mindennapi munkája, a változó adattartalmú számlák nyomtatása technikailag megegyezik az újságnyomtatással. Az itthon is elérhető technológiával a színes és a fekete-fehér nyomtatás egyaránt megoldható akár 500 mm pályaszélességig.  - magyarázta Jelinek Gábor vezérigazgató.

 

Dobricza Gabriella, a Geomedia vezérigazgatója kiemelte, hogy a digitális újságnyomtatás melletti döntés elsősorban stratégiai kérdés, hiszen az olvasó olyan többletértéket kap, amiről később már nem akar lemondani, ezért hosszú távon érdemes az új üzleti modellben gondolkodni.

 

A kerekasztal résztvevőinek egyöntetű véleménye szerint hatalmas versenyelőnyre tehet szert az a médiatulajdonos, amely elsőként kínál majd itthon testreszabott tartalmakat az intelligens újságnyomtatás segítségével.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is

A vállalatok többsége már ma is az informatikai fejlesztéseknél létrejött agilis módszertan szerint szervezi a munkát – állapította meg az IFUA Horváth & Partners német nyelvterületen végzett felmérése.

2019. november 15. 14:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei

2019. november 8. 10:07

Az Antenna Hungária megvásárolta a Telenor Magyarország 25%-át

2019. november 1. 08:32

Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!

2019. október 22. 13:26

Újabb mérföldkő a hazai digitális oktatásban

2019. október 10. 18:44
online sportfogadás