Erősödik az internetes cégek ügyféladat-védelme

MTI Sajtóadatbank, 2015. június 20. 14:29

Az internetes technológiai vállalatok többsége igyekszik mindent megtenni az ügyféladatok védelmében és növekszik az adatokhoz való hatósági hozzáférést ellenző cégek aránya is.

Mindez az Electronic Frontier Foundation (EFF) által a vezető internetes technológiai- és tartalomszolgáltató vállalatok magánszféra védelmében követett magatartásáról készített, 2015-ös "Who Has Your Back" (Ki áll ki melletted) felmérésből derül ki.

Az EFF minden szempontból az elvárásoknak maximálisan megfelelő magatartást tapasztalt az Adobe, az Apple, a CREDO, a Dropbox, a Sonic.net, a Wikimedia, a Wordpress.com és a Yahoo! vállalatoknál.  Egyetlenegy szempontból felelt csak meg viszont az értékelésnek az AT&T és a WhatsApp. A WhatsApp csak a hátsó elérési utak működtetését ellenzi, az AT&T viszont még ezt sem, bár az első értékelési szempontnak eleget tesz, miután ügyféladatokat csak bírósági felhatalmazással szolgáltat ki.

A Facebook egy szempontból maradt fent a rostán, miszerint nem ad tájékoztatást arról, mennyi hatósági megkeresést kapott tartalmak és ügyfelek eltávolítására, illetve ezek közül mennyinek tett eleget. A többi szempontból megfelelt az értékelési szempontoknak. A Google nem tájékoztatja ügyfeleit az adataikra vonatkozó hatósági megkeresésekről és nem hozza nyilvánosságra a törölt állományok visszakereshetőségének időtartamát sem.

Az EFF több szempontból értékelte az internetes vállalatok adatvédelmi magatartását. Megvizsgálta egyrészt, hogy a szóban forgó vállalat követi-e az ágazatban minden vállalattól elvárt gyakorlatot, miszerint csak bírósági felhatalmazással lehet ügyféladatokat hatóságoknak kiszolgáltatni, rendszeresen közzé kell tenni a hatóságok által kikért és a kérésre kiadott adatok számát, valamint nyilvánosságra kell hozni milyen szempontok alapján tesz eleget a vállalat az ilyen megkereséseknek.

Az EFF megvizsgálta az is, hogy a szolgáltató cég értesíti-e ügyfeleit az adataikat érintő megkeresésekről (kivéve, ha azt a törvény kifejezetten tiltja). Értékelési szempont volt az ügyfelekről tárolt, de általunk el nem érhető adatok, például az IP-címek és a törölt állományok megőrzésének időtartama a hatóságok által még hozzáférhető módon.
 

Kulcsszavak: adatvédelem security

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05